قالب وبلاگ


کوی مهندسین
 
نويسندگان
آخرين مطالب

 برای دانلود بر روی گزینه دانلود کلیک کنید

این مستند حضور پرشور هواداران تراکتور در بازی هارا به تصویر کشیده است و کسانی که تحمل هیجان ندارند دیدن این مستند برای انان توصیه نمی شود.

دانلود


موضوعات مرتبط:
[ پنج شنبه 8 دی 1390 ] [ 20:18 ] [ admin ]

غنچه صبح


تو همچو غنچه صبحي و من هواي بهارم - تو شادمانه بخندي چو من ز غصّه ببارم


من از نژاد نيازم ، تو از قبيله نازي - به غير كبر و غرور از تو انتظار ندارم


بهار اگر كه ببيند رخت ز شرم بميرد - بهشت روي زميني نظر به سوي تو دارم


ببين ز موي سپيدم عبور حسرت و غم را - ز كاروان حوادث به سر نشسته غبارم


كه گويدت كه سفر كن؟ زعهد بسته گذر كن - از اين دو نكته حذر كن كه من چنين نگذارم


مرا قرار مفرما كه من قرار ندارم - كتاب صبر مخوانم كه تاب صبر نيارم


درخت بي برو بارم نشيني ار به كنارم - چه بارها كه كه ببندم چه برگها كه بيارم


غزال عمر و اميدي زبند من چه رميدي؟ - چو نيستي تو نگارم غزل چگونه نگارم؟


بلم نشين غريبم اسير فتنه ي طوفان - شبي شكسته ي جان را به ساحلي بسپارم


چو گل ز خاك برايم به بوي ديدن رويت - اگر به فاتحه آيي دمي كنار مزارم
 


موضوعات مرتبط:
[ پنج شنبه 29 دی 1390 ] [ 19:58 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 27 دی 1390 ] [ 18:16 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 26 دی 1390 ] [ 17:56 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 25 دی 1390 ] [ 17:48 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 23 دی 1390 ] [ 17:38 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 22 دی 1390 ] [ 17:30 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 21 دی 1390 ] [ 13:56 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 20 دی 1390 ] [ 13:53 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 17 دی 1390 ] [ 13:48 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 16 دی 1390 ] [ 13:46 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 15 دی 1390 ] [ 13:45 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 14 دی 1390 ] [ 13:44 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 13 دی 1390 ] [ 13:42 ] [ admin ]
[ چهار شنبه 13 دی 1390 ] [ 13:31 ] [ admin ]

آرایش برای کسانی که پوست تیره دارند

آرایش برای کسانی که پوست تیره دارند

رنگدانه‌هاى بیشترى در پوست تیره نسبت به پوست روشن وجود دارد بنابراین باید نحوه آرایش و میکآپ این دو پوست با هم متفاوت باشد . پوست‌هاى تیره معمولا بسیار جذاب و زیبا هستند و با آرایش مناسب بسیار دلفریب به نظر‌ می‌رسند.
آرایش بر روى پوست تیره‌ می‌تواند غلیظ تر از آرایش روی پوست‌هاى روشن باشد چرا که با این روش اجزاى صورت نمایان تر مى شوند.

پایه پوست :برای پوست‌های تیره بهتر است از بیس‌های مایع استفاده کنید مثلا کرم پودر‌های مایع برای یکدست کردن پوست تیره بسیار عالی است. کرم پودر را قبل از استفاده روی چانه خود امتحان کنید . همان رنگی را که با پوست شما هماهنگی بیشتری دارد استفاده کنید. اگر ترجیح‌ می‌دهید پوستتان را یک درجه روشن تر کنید بهتر است تست کرم پودر پشت دستتان باشد.

پودر تکمیلى :حالا از یک پوشانده تکمیلى استفاده کنید که از شید کرم پودرتان  یک درجه روشن تر باشد . پنکیک را با فرچه بر روی پوست بزنید.حتی از پودر بچه هم در شرایط اضطراری‌ می‌توان استفاده کرد. البته مواظب باشید که زیاد استفاده کردن از آن باعث سفیدی مصنوعی پوست‌ می‌شود .سعی کنید که همواره طبیعی به نظر برسید .

 

رژ گونه:اگر پوستی متوسط تیره دارید بهتر است از رژ گونه با رنگ سرخ ،‌‌ صورتى و یا رزی استفاده کنید واگر پوستی کاملا تیره دارید از رنگهای ارغوانى و برنز استفاده کنید به شدت از رنگهای قهوه ای و هلویی اجتناب کنید.
براق کننده :پودر‌های براق کننده یا highlighter ‌می‌تواند در این بخش‌ها استفاده شود تا‌هاله صورتتان را نمایان تر کند. اطراف ناحیه چشم و استخوان گونه و پل بینی و بالای لب .البته در استفاده از آن دقت کنید . بسیار ملایم و کم استفاده کنید .

 

چشم ها: می‌توانید چشم‌هایتان را تیره آرایش کنید . از مدادهای قهوه ای تیره و یا مشکی برای چشمتان استفاده کنید تا با رنگ موهایتان هماهنگی داشته باشد. از سایه آبی یا بنفش برای پوست تیره استفاده کنید ، سایه‌های متالیک هم گزینه‌های خوبی است .سایه‌های خیلی سفید یا روشن کمتر مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد . برای میهمانی شب یا مجالس‌ می‌توانید از مداد چشم نقره ای یا طلایی استفاده کنید . ریمل مشکی در هر حالتی برای پوست تیره مناسب است .

 

لبها:برای لبها بهتر است از مداد استفاده نکنید . از رژ لبهای تیره استفده کنید مثل بنفش ، قرمز تیره و یا از رژ لبهای مایع که براق کننده هستند استفاده کنید، اگر خواهان رژ کمرنگ هستید . این را بدانید پوست تیره به خودی خود جذاب است و با آرایش به راحتی‌ می‌توان عیب‌هایش را برطرف نمود


 

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 12 دی 1390 ] [ 21:3 ] [ admin ]

آب کردن چربی‌های صورت

همه می‌دانند که برای خلاصی از چربی اضافه ـ در هر ناحیه از بدن که باشد ـ باید فعالیت چربی‌سوز بیشتری انجام شود.

آب کردن چربی اضافی زیر چانه یا همان غبغب خودمان هم در این مورد استثنا نیست. البته داشتن غبغب برای افرادی که چاقند یا اضافه وزن دارند، امری طبیعی است اما گاهی این اتفاق می‌افتد که فرد با وجود طبیعی بودن وزن بدنش، با معضل غبغب دست به گریبان می‌شود و البته نباید فراموش کنید که وجود غبغب، تاثیر زیادی بر چهره فرد دارد و اصولا باعث می‌شود سن افراد، بیشتر به نظر برسد.

جراحی پلاستیک یکی از راه‌های از بین بردن سریع غبغب است اما یک‌راه درمانی مفید بدون درد و خونریزی نیز برای از بین بردن این مشکل زیر‌چانه‌ای وجود دارد؛ ورزش دادن عضله این ناحیه که صد البته بهتر از عمل جراحی است!

برای کشیدن عضله این ناحیه، چندین ورزش راحت وجود دارد که به تعدادی از آنها در این قسمت می‌پردازیم:

  1. کف دست‌ها را برای ۱۰ ثانیه به پیشانی‌تان فشار دهید. این فشار را در جهت عکس گردن و سر وارد کنید. باید حس کنید که گردن و چانه‌تان سفت شده‌اند. این حرکت را، البته این بار با قرار دادن دست در پشت سر، تکرار کنید. همین حرکت را در دو طرف سر نیز تکرار کنید و در این حالت، دست خود را به شکل پیاله کرده و آن را روی گوش خود قرار دهید و ورزش مذکور را انجام بدهید.
  2. در ورزش دیگری که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم، باید به این ترتیب عمل کنید؛ چانه‌تان را بالا بگیرید و دهان خود را باز و بسته کنید؛ انگار که آدامس می‌جوید. در این ورزش، باید حس کنید که عضلات آرواره تا گردن شما سخت شده‌اند.

 

  1. دهان خود را باز کنید، خیلی آهسته سر خود را به عقب خم کنید و در همین حال بمانید. حالا لب پایین را تا روی لب بالای خود حرکت دهید و این حرکت را چندبار انجام دهید.
  2. همان‌طور که سرتان در حالت طبیعی قرار دارد (بدون خم کردن آن به هر جهتی)، سعی کنید لب پایین خود را به بینی‌تان بزنید! البته این اتفاق تقریبا غیرممکن است اما تلاش برای انجام چنین کاری، برای هدف شما مفید خواهد بود.
  3. بیرون آوردن زبان از دهان، آن هم به طور مداوم و پشت سر هم، عضلات دهان و صورت را تقویت می‌کند و در از بین بردن غبغب نیز مؤثر خواهد بود.

توصیه می‌کنیم این ورزش‌ها را روزی ۲ بار انجام دهید.


 

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 11 دی 1390 ] [ 21:3 ] [ admin ]

بایدها و نبایدهای آرایشی در دوران بارداری

بایدها و نبایدهای آرایشی در دوران بارداری

آیا خانم‌های باردار می‌توانند آرایش کنند؟ اما خانم‌های باردار وقتی سراغ کیف آرایش‌شان می‌روند، نگرانی دیگری هم دارند: آیا استفاده از این مواد آرایشی و بهداشتی در دوران بارداری، خطری برای جنین ایجاد نمی‌کند؟ …

حتما شما هم از اینکه در دوران بارداری، زیبایی‌تان را از دست بدهید، نگران‌اید. این، نگرانی خیلی از خانم‌های باردار است که از دست ترک‌ها و تیرگی پوست بدن و صورت‌شان خسته شده‌اند.
هیچ دلیل ثبت‌شده‌ای وجود ندارد که مواد شیمیایی موجود در کرم‌های ضدآفتاب که از طریق پوست جذب می‌شوند، به مادر یا به جنین آسیبی رسانده باشد. اگر بخواهید بیش از حد محتاط باشید، می‌توانید از یک ضدآفتاب غیرشیمیایی استفاده کنید.
بارداری و برنزه‌کننده‌ها
برخلاف شایعات موجود در بین مردم، استفاده از لوسیون‌های حمام آفتاب (برنزه‌کننده‌ها) کمتر از خود آفتاب گرفتن ضرر دارد.
سوختگی‌ها و برنزه شدگی‌های پوست احتمال به وجود آمدن چین و چروک را در پوست زیاد می‌کند. حال دیگر مهم نیست چگونه این سوختی‌ها روی پوست به وجود آمده باشند. تابش خورشید روی پوست صورت و پیشانی باعت بروز لکه‌هایی در صورت می‌شود که این امر در زنان باردار که خود به دلیل تغییرات هورمونی مستعد به وجود آمدن لک هستند، بیشتر نمود پیدا می‌کنند. بنابراین به زنان باردار توصیه می‌شود که در صورت امکان کمتر در معرض آفتاب و نور مستقیم خورشید قرار گیرند.
بارداری و کرم‌های ضدترک
نزدیک ماه چهارم بارداری که می‌شود به تدریج ممکن است روی پاها، شکم و دستان راه‌راه‌های سفید یا صورتی‌رنگی نمایان شود. البته این موضوع در تمامی‌زنان باردار صادق نیست و به میزان کشش پوست بستگی دارد. برای جلوگیری از پیش آمدن این راه‌راه‌ها که دیگر ناپدید هم نخواهد شد، بهتر است از همان ماه اول بارداری از کرم‌های ضدترک ویژه زنان باردار استفاده کنید.
بارداری و رنگ مو
خانم‌های باردار باید هنگام قرار گرفتن در معرض هر ماده‌ شیمیایی (رنگ مو و مواد آرایشی مو) احتیاط به خرج دهند و این ۶ توصیه را جدی بگیرند:
* ۱سعی کنید از فرآورده‌هایی که موها را صاف، بی‌رنگ، رنگ یا فر می‌کنند، تا سه ماهه دوم بارداری اجتناب کنید.
۲ ترتیبی دهید که استفاده از این مواد در جایی با تهویه خوب انجام شود.
۳ مواد شیمیایی را بیش از زمان لازم روی موها باقی نگذارید.   ۴ اطمینان حاصل کنید که موها و پوست سرتان پس از استفاده از این مواد کاملا شسته شده‌اند.
۵ همیشه هنگام مصرف این مواد شیمیایی از دست‌کش استفاده کنید و دستورات سازنده را دقیقا رعایت کنید.

۶ برای اینکه مطمئن شوید که به این مواد‌‌ آلرژی ندارید، ابتدا آنها را روی دسته کوچکی از موهای‌تان آزمایش کنید.
بارداری و کرم‌های ضدآکنه
اگر از لوازم آرایش استفاده می‌کنید محصولاتی را انتخاب کنید که به جای روغن برپایه آب ساخته شده است و روی آن برچسب «غیر کومدون‌زا» زده‌اند که به این معناست که منافذ پوست را مسدود نخواهد کرد و آکنه تشدید نخواهد شد. قبل از خواب نیز حتما آرایش را پاک کنید.
از پزشک یا ماما در مورد مصرف ژل‌های دارویی سوال کنید (اگر آکنه شما شدید است ممکن است لازم باشد به متخصص پوست مراجعه کنید). بعضی از محصولات که بـدون نسـخه به فـروش می‌رسند و یا داروهایی که برای تهیه آنها نسخه لازم است، به از بین بردن آکنه کمک می‌کنند ولی مصرف بعضی از موادی که داخل آنها به کار رفته‌اند به خوبی در دوران بارداری مطالعه نشده است. بنابراین بدون تأیید پزشک یا مامای خود از هیچ‌یک از داروهای ضدآکنه استفاده نکنید. استفاده از داروی ایزوترتینوئین خوراکی در دوران بارداری اکیدا ممنوع است زیرا به ناهنجاری جنین منجر می‌شود (از مصرف ترتینویین موضعی نظیر Retin-A نیز بپرهیزید).
مصرف کرم‌های حاوی آنتی‌بیوتیک نظیر اریترومایسین و کلیندامایسین در دوران بارداری کاملا مطمئن است ولی مصرف کرم‌های حاوی تتراسیکلین مجاز نیست.
باید و نبایدهای آرایشی در دوران بارداری
سه‌ماهه اول به‌طور ویژه و نیز سه‌ماهه دوم بارداری دو دوره‌ای هستند که خانم باردار باید بیشترین مراقبت‌ها را به خرج دهد.
سوالی که در ذهن بسیاری از خانم‌های باردار پیش می‌آید این است که آیا می‌توانند طی دوره بارداری از لوازم آرایشی مختلف استفاده کنند؟
به‌عنوان یک قانون کلی باید گفت در دنیای مدرن امروز که محیط زندگی ما مملو از مواد شیمیایی مختلف، اشعه ماورای‌بنفش ساطع شده از خورشید، لامپ‌های مختلف روشنایی (مانند فلورسنت) یا مانیتورهای کامپیوتر و تشعشعات مختلف رادیویی و ماهواره‌ای و حتی تلفن‌های همراه است، فرد باید مراقب مصرف مواد شیمیایی خارجی بیش از زمان غیربارداری باشد. به‌عنوان مثال یکی از معضلاتی که بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری با آن مواجهه می‌شوند پیدایش لک بارداری برای صورت است و برای کاهش این خطر و بهبود نسبی آن استفاده از ضدآفتاب‌ها ضروری است.
توصیه ما این است که مصرف ضدآفتاب‌های فیزیکال جایگزین ضدآفتاب‌های شیمیایی در دوران بارداری شود.
در مورد کرم‌های لایه‌بردار نیز توصیه می‌کنیم که از کرم‌های ترتینوئین که امکان آثار ناخوشایند روی جنین در صورت جذب دارو وجود دارد، پرهیز شود. اما استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های حاوی اسید میوه اشکال ندارد، البته به شرطی که در طول روز از ضدآفتاب‌های فیزیکی استفاده ‌شود.
در مورد استفاده از رنگ‌های مو توصیه می‌کنیم که از رنگ کردن موها به‌ویژه رنگ‌های تیره به خصوص در سه ماهه اول و حتی سه ماهه دوم بارداری پرهیز شود زیرا مواد شیمیایی موجود در این رنگ‌ها به ویژه پارافنیلن دی‌آمین می‌توانند جذب شده و برای جنین خطرآفرین باشند.
بهترین کار در این دوران استفاده از های‌لایت است که خطر تماس مواد شیمیایی رنگ با کف‌سر بسیار کم است. البته باید گفت مطالعات علمی هنوز اثبات نکرده‌اند که مصرف رنگ مو در دوران بارداری بتواند مشکلات جنینی ایجاد کند اما منطق حکم می‌کند که مادران آینده از مصرف هرگونه ماده شیمیایی قابل جذب که احتمال مضر بودن آن برای سلامت جنین وجود دارد، پرهیز کنند. در مورد لوازم آرایشی نیز چند نکته قابل ذکر است.
اولا برخی مواد آرایشی‌ حاوی عوامل ضدآفتاب هستند که میزان آن به هیچ وجه برای پیشگیری یا درمان لک‌ بارداری کافی نیست لذا این کرم‌پودرها نباید جایگزین مصرف ضدآفتاب‌های فیزیکی باشد. ثانیا افرادی که مستعد جوش صورت هستند و حتی ممکن است در طول دوره بارداری آکنه آنها تشدید شود نباید از کرم‌پودرهای چرب استفاده کنند زیرا موجب تشدید جوش‌های صورت‌شان می‌شود.
مصرف اندک پن‌کیک برای افرادی که عادت به آرایش دارند کمترین خطر را از این نظر دارد. بعضی از مواد آرایشی مثل برخی رژلب‌ها حاوی مقادیر بیش از حد فلزات سنگین شامل سرب هستند که امکان جذب مخاطی و پوستی آنها وجود دارد و لذا در دوران بارداری از مصرف این لوازم آرایشی نیز بهتر است تا حد امکان پرهیز شود، به ویژه انواع غیراستاندارد آنها از نظر داشتن مقادیر نامتعارف سرب ممکن است خطرناک‌تر باشد. لذا توصیه می‌کنیم تا حد امکان از مصرف لوازم آرایشی به خصوص انواع غیراستاندارد به شدت پرهیز شود، چرا که سلامت جنین بسیار بهتر از پیرایش صورت مادر است.


 

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 11 دی 1390 ] [ 21:2 ] [ admin ]

آرایش لبها

stay on lips

آرایش لبها میتواند به جذابیت و زیبایی صورت اضافه و یا آن را کم نماید. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب یا با رنگهای نامناسب است. با رژ لب میتوان فرم لبها را زیباتر و اصلاح نمود و با سایر اعضای صورت متناسب ساخت. قبل از زدن رژ لب باید لبها کاملا تمیر باشند. فوندیشن یا پورد معمولا روی لبها هم زده میشود. یادآوری میشود که رژ لب نباید از لبی به لب دیگر زده شود. باید کاملا اختصاصی باشد و در صورت استفاده دو نفر یا بیشتر میتوانید برای پاک کردن آن از گوش پاک کن استفاده کنید. برای انتخاب رنگ رژ لب میتوان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود.
برای زدن رژ لب، لبها را در آرامش کامل به حالت کشیده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه میداریم.
با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را میکشیم که از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه می یابد سپس لب پایین را میکشیم. رنگ مداد لب را کمی تیره تر از رنگ خود رژ انتخاب کنید.
بعد از تعیین رنگ مناسب، رژ لب را ابتدا به لب بالا و سپس به لب پایین میزنیم. توجه داشته یاشید که با آرایش ترمیمی درست میتوان فرم لبها را به صورت دلخواه نشان داد

۱- – با یک مداد همرنگ لب، کمی بالاتر از خط طبیعی لب خط لب بکشید تا دهان بیشتر جلوه کند.
۲– یک قلم موی لب را به رژ لب مورد علاقه تان آغشته کنید و روی لبها تا مرز خطی که کشیده اید بمالید
۳-برای منعکس کردن نور و پر نشان دادن لبها از یک براق کننده متالیک استفاده کنید. برای بیشتر قلوه ای کردن لب، روی لب پایین بیش از لب بالا براق کننده بمالید.

۴- با یک مداد هایلایت لب کمی بالاتر از خط لب را هایلایت کنید اما اصلا رنگ به منطقه هایلایت شده نزنید.
۵ اگر می خواهید خط لب خیلی واضح نباشد می توانید با استفاده از یک اسفنج آرایشی خط دور لبها را ملایم کنید.



 

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 10 دی 1390 ] [ 20:34 ] [ admin ]

آرایش صورت(کسانی که پوست خوبی ندارند)

پودرها، کرم پودرها و فون ها برای این ساخته شده اند که پوست شما را یکدست و یکنواخت سازند. هیچکس همیشه پوستی یکنواخت و یکدست نداشته و ندارد و اگر شما کسی هستید که دارای پوستی خوب و یکنواخت و صاف هستید پس به مطالب این قسمت توجه نکنید.

 

اما به کسانی که پوست خوبی ندارند و می خواهند آن را طوری آرایش کنند که طبیعی بنظر برسد به مطالب زیر توجه کنند:

هنگام انتخاب نوع آرایش شما باید رنگی انتخاب کنید که نزدیکترین رنگ به رنگ پوست شما باشد. اگر شما از این قانون تبعیت نکنید به نظر می رسد که یک ماسک غیر طبیعی بر صورت خود زده اید. وسایل آرایشی صورت را بر روی دست و بازوی خود امتحان نکنید بلکه آنها را بر روی پوست صورت یا گردن خود تست کنید.

 

در اینجا چند نوع مختلف از وسایل آرایشی صورت را معرفی می کنیم:

پوشش دهنده: پوشش دهنده ها زیر کرم پودر زده می شوند و برای مخفی کردن جوش و خال و لک های پوستی استفاده می شوند. پوشش دهنده ها در تیوپ ها و بطری هایی به شکل مایع وجود دارند و برای پوست های خشک مناسب هستند. این نوع مانند لایه نازکی بر روی پوست می نشیند و یا به شکل فشرده و چسبنده که لایه ضخیم تری بر روی پوست ایجاد می کنند و برای پوست های چرب تر مناسب هستند.

پوشش دهنده ای را انتخاب کنید که کمی از پوست طبیعی شما روشن تر باشد. کرم پودری که شما بر روی آن خواهید زد آنرا یکنواخت و هموار خواهد کرد.

کرم پودر: کرم پودر بر تمام سطح پوست صورت می نشیند و پوست را یکنواخت و نرم و لطیف جلوه داده و به سه شکل عرضه می شود: مایع ، کرم و کرم پودر. برای پوست های چرب از کرم های بدون چربی و برای پوست های خشک از کرم پودرهای چرب و برای پوست های ترکیبی از کرم پودرهای محلول در آب استفاده کنید.

 

پودر: پودر را می توانید بر روی کرم پودر استفاده کنید. چون به کرم پودر شما کمک می کند که بر روی پوست شما بنشینید. اما هدف اصلی از پودر زدن این است که حالت بشاش و با طراوت صورت شما حفظ شود. برخلاف سلیقه بعضی ها که پودر شل را ترجیح می دهند، ما پودر فشرده را توصیه می کنیم چون تمیز تر بوده و ماندگاری آن بر روی صورت بیشتر است.



 

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 11 دی 1390 ] [ 20:27 ] [ admin ]

آرایش کردن قدم به قدم چشم ها

 

۱/ ابتدا با یک اسنفج مقداری کرم پودر به پشت چشم بزنید این کار باعث میشود زمینه صاف و آماده باشد و آرایش راحت تر روی پلک بنشیند .

۲/ پودر بیرنگ فیکس را با قلم موی پودر زنی به پشت چشم بزنید این کار باعث میشود که پشت چشم در موقع سایه زدن یکدست شود .

۳/ مقداری از پودر فیکس را زیر چشم بزنید و پاک نکنید این کار باعث میشود هنگامی که شما سایه میزنید زیر چشم لکه ایجاد نشود .

۴/ با یک برس اسفنجی تمام پشت چشم را تا زیر ابروها سایه شیری یا استخوانی بزنید این سایه تیرگی پشت چشم را می پوشاند و چشمها را درخشانتر از آنچه هست نشان میدهد .

۵/ با یک سایه تیره مثلا قهوه ای در قسمت فرو رفته چشم زیر استخوان ابروتا گوشه انتهائی چشم یک تیرگی ملایم ایجاد کنید رنگ سایه را براساس رنگ پوست انتخاب کنید هیچگاه برای پوستهای تیره از رنگ سبز، بنفش و یا قهوه ای تیره استفاده نکنید برای این پوست میتوان از قهوه ای روشن ، طلائی ، آجری و صورتی استفاده کرد و برای پوستهای روشن از سایه آبی ، سبز و بنفش استفاده کنید .

۶/ با یک قلم مو خطوط را محو کنید تا لبه نداشته باشند توجه داشته باشید که سایه چشم برای خانمهای جوان است چون خانمهای مسن را پیرتر نشان میدهد .

۷/ کمی سایه روشن را با برس اسنفجی در وسط پلک بزنید این کار درخشش چشم شما را بیشتر میکند .

۸/ اکنون پودر Fix را که به زیر چشمتان زده اید میتوانید پاک کنید .

 

۹/ برای خط چشم کشیدن متدهای مختلفی وجود دارد که براساس مد تغییر میکند . خط چشم بهترین راه برای نشان دادن شکل چشم است و مشکل ترین قسمت آرایش می باشد شما برای خط کشیدن میتوانید از خط چشم مایع ، مداد چشم و یا سایه تیره استفاده کنید روبروی یک آئینه بنشینید آرنج تان را روی یک میز قرار دهید تا ثابت باشد با انگشتان پوست پلک تان را بطرف بالا بکشید به پائین نگاه کنید از گوشه جلوی چشم شروع کنید و خط را در کنار مژه ها به طرف گوشه خارجی چشم امتداد دهید گوشه انتهائی را کمی پهن تر بکشید . اگر خط چشم خراب شد صبر کنید کمی خشک شود بعد با استفاده از گوش پاک کن آنرا پاک کنید ، پلکتان را هم نزنید تا خط چشم خشک شود .

استفاده از مداد چشم برای خط کشیدن آسانتر است توجه کنید هر دفعه نوک مدادتان را بتراشید این کار باعث میشود از آلودی نوک مداد جلوگیری شود با مداد شما میتوانید زیر و داخل چشم را خط بکشید اگر برایتان کشیدن خط صاف مشکل بود نقاط ریزی بالای پلک بگذارید بعد آنها را به هم وصل کنید . گریمورهای حرفه ای گاهی از سایه دودی بجای خط چشم استفاده می کنند و با این حقه جلوه بسیار طبیعی به چشم میدهند.

۱۰/ با دستگاه فر مژه ، مژه ها را کمی حالت بدهید که اینگونه چشم ها بازتر و دلفریب تر میشوند .
۱۱/ تنها یک قلم از لوازم آرایشی است که زنان در بیابان هم با خود میبرند و آن ریمل می باشد ریملها معمولاٌ یک برس مارپیچی دارند که استفاده از آنها را راحت میکند برای ریمل زدن بهتر است چشمها بسته باشد اول پشت مژه ها را ریمل بزنید بعد از پائین و از ریشه بسمت بالا مژه ها را ریمل بزنید وقتی چشم بسته باشد مژه های پائینی باعث میشوند که مژه های بالا حالت بگیرند . برای بلند تر کردن مژه ها میتوان از ریمل مژک دار استفاده کنید یا اینکه با نوک برس ریمل نوک مژه ها را با حرکات رفت و برگشتی ریمل بزنید برای اینکه مژه ها ظخیم تر معلوم شوند میتوانید بر روی مژه ها ابتدا پودر تالک بزنید سپس چند بار ریمل بزنید .

۱۲/ اگر بخواهیم از مژه مصنوعی استفاده کنیم بهتر است که مژه های تک را بکار بریم زیرا طبیعی تر بنظر می رسند برای کسانیکه مژه های کمی دارند در طول پلک مژه ها را بچسبانید ولی اگر بخواهید که فقط چشم را کشیده تر نشان دهید چند دانه مژه در گوشه انتهائی چشم بچسبانید ودر انتها کمی ریمل به آنها بزنید .

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 10 دی 1390 ] [ 20:26 ] [ admin ]

روش صاف کردن موها

روش صاف کردن مو

قدم اول- شامپو کردن

روش صحیح استفاده ازشامپو در همین سایت به صورت جداگانه شرح داده شده برای یادآوری نکات مهم آن تذکر داده می شود:

۱- قبل از اینکه زیر دوش بروید و مرحله شستشوی اولیه موها را انجام دهید گره های موی خود را با نوک انگشتان و یا با استفاده از یک شانه دندانه درشت به خوبی برطرف کنید.

۲- موی خود را خیس نموده و مقدار کمی شامپو مخصوص صاف کردن مو( مثل شامپو سبز رنگ پنتن ) کف دستتان بریزید.

۳- دستهای خود را به هم مالش دهید تا شامپو کف دست شما پخش شود. حرارت دستهای شما به عملکرد بهتر شامپو کمک خواهد نمود.

۴- با استفاده از نوک انگشتان آن را به آرامی روی ریشه های موی خود پخش کنید.

۵- با آب گرم موها را به خوبی آبکشی نمائید تا هیچ گونه اثری از شامپو روی موی شما باقی نماند.

 

قدم دوم- کاندیشن کردن

کاندیشن کردن یک مرحله کلیدی در ایجاد درخشش و حفظ سلامتی ظاهری مو می باشد.

بعد از عمل شامپو کردن، آب و رطوبت اضافی مو را با استفاده از یک حوله مناسب خشک کنید. دقت کنید که این کار را باید به آرامی و با روش گذاشتن و برداشتن انجام داد نه با چنگ زدن ، پیچیدن و چلاندن موها

مقدار کمی از کاندیشنر مخصوص صاف کردن مو (مثل کاندیشنر سبز رنگ پنتن) کف دست خود ریخته و دستهایتان را به هم مالش دهید سپس آن را روی موی خود به کاربرید.

· اگر درخشش بیشتر مورد نظرتان است کلیه اندام تارهای مو را کاندیشن کنید.

· اگر انبوه به نظر آمدن مو مورد نظرتان است فقط قسمت انتهائی تارهای مو را کاندیشن کنید.

قدم سوم- مدل دادن به مو

به کار بردن فراورده شکل دهنده، بر روی موئی که مقداری نم دارد راحت تر است بنابراین ابتدا موی خود را کمی با حوله خشک کنید.

مقداری ژل و یا کرم صاف کننده مو (مثل کرم و یا ژل سبز رنگ پنتن ) کف دست خود ریخته و دستها را مالش دهید.

سپس آن را به طور یکنواخت بر روی موی خود پخش نمائید. به این صورت که بخشهای مختلف موی خود را بین کف دو دست گرفته، در حالی که با نیروی اندکی موها را بین دو دست خود فشار می دهید به آرامی به سمت پائین حرکت دهید.

قدم چهارم- خشک کردن با سشوار(Blow dryer)

1- در ابتدا برای تسریع در عمل خشک شدن، سشوار را روی حالت داغ قرار دهید.

۲- وقتی نیمی از رطوبت مو خشک شد، آن را به بخشهائی تقسیم کنید تا بتوانید خشک کن و برس را روی منطقه خاصی متمرکز نمائید.

۳- با استفاده از گیره(Clips)، مو را به چند قسمت (بالائی، جلوئی و کناری) تقسیم بندی نمائید. سپس هر قسمت را به صورت جداگانه با استفاده ازسشوار و با کمک یک برس پهن خشک کنید.

بهتر است اندازه رشته ها، کوچک و از جنس موی بدن حیوانات (مثل موی گراز) باشد

برس های پدالی پهن(Flat paddle brush)، بهترین عملکرد را برای صاف کردن مودارند. زیرا سطح وسیع آن مو را به خوبی در بر گرفته و محکم نگه می دارد.

۴- وقتی که مو تقریبا خشک شد حرارت را کم نموده و از جمع کننده(Nozzle) استفاده نمائید. از ریشه شروع کرده و به سمت پائین برس بزنید. موها را محکم و به حالت کشیده(Taut) نگه دارید اما نه آنقدر که کش بیاید.

توجه داشته باشید حرارت بیش از حد باعث تخریب مو می گردد.

۵- در آخرین مرحله سشوار را روی درجه خنک قرار دهید. جریان هوای خنک مدل دلخواه را بر روی موی شما تثبیت می نماید.

قدم پنچم- تثبیت نهایی مدل مو

استفاده از اسپری صاف کننده مو مثل اسپری های سبزرنگ پنتن مدل موهای شما را به صورت صاف شده تثبیت می نماید.

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 9 دی 1390 ] [ 20:24 ] [ admin ]

نوع زندگی باعث خشکی پوست می شود

نوع زندگی باعث خشکی پوست می شود

بیشتر افراد پوستشان دچار خشکی می شود فقط به این فکر می کنند که یک چیز غیرعادی باعث آزار آنها می شود درحالیکه شاید هیچ کدام از آنها بدنبال دلیل آن نیستند.
ما به شما می گوییم که خشک شدن پوست یک چیز کاملا عادی است که می توان بسادگی آنرا برطرف کرد.
روش زندگی می تواند باعث خشکی پوستتان شود، پس شما تنها کسی هستید که می توانید دلیل خشکی پوست خود را بیابید.

عواملی که باعث خشکی پوست می شود :
سپری کردن مدت زمان زیادی خارج از منزل در زمستان
لوازم آرایش
رژیم های سخت
حمام کردن با آب داغ بطور مداوم

پس وقتی که خوب درنحوه زندگی خود فکر کنید می بینید که عواملی زیادی وجود دارند که پوست شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

فصل زمستان مشکلات زیادی را برای پوست شما بوجود می آورد. اگر شما مدت زیادی را بیرون از منزل هستید مثلا اگر بیرون از خانه کار می کنید بیشتر ممکن است که دچار خشکی پوست شوید زیرا پوست شما در معرض باد وسرماست و بدون استفاده از مرطوب کننده مناسب، بعد از مدت کوتاهی، پوست شما بشدت دچار خشکی می شود.

رژیم های سخت نیز باعث خشک شدن پوست می شود، اگر بدن شما مواد غذایی لازم را روزانه دریافت نکند پوست شما دچار خشکی می شود و حتی ممکن است باعث شود که شما برای همیشه دارای ظاهری خسته و بی روح باشید.
تا آنجا که می توانید بهمراه وعده های غذایی خود میوه و سبزیجات میل کنید و آب فراوان بنوشید. بیشتر اوقات خشکی پوست به علت کمبود آب در بدن است.
مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایش نیز باعث خشکی پوست می شود بخصوص آنهایی که دارای الکل می باشند، همیشه برچسب محصولات را چک کنید تا از عدم دارا بودن الکل مطمئن شوید.

ترجمه: مینا یگانه

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 8 دی 1390 ] [ 20:22 ] [ admin ]

روش از بین بردن مو های صورت

روش از بین بردن مو های صورت

پدیدار شدن موهای زاید صورت زیر آرایش و کرم‌ پودر برای بسیاری از خانم‌ ها ناراحت ‌کننده و آزار دهنده است. می ‌دانید چگونه می ‌شود از شر موهای زاید صورت خلاص شد؟ سه راه زیر می ‌تواند کمک ‌کننده باشد.

۱- موم و مومک صورت
استفاده از موم یکی از قدیمی ‌ترین روش‌ های از بین بردن مو است. ممکن است برای از بین بردن موهای اضافی لب بالایی و چانه موثر باشد اما معایبی نیز دارد.

موم کردن عبارت از کاربرد لایه نازکی از موم گرم و نرم شده در پوست است. موم با سرد شدن و سفت شدن موها را در خود نگه می ‌دارد. بعد در خلاف جهت خواب موها از روی پوست برداشته می ‌شود و موها را نیز با خود بیرون می ‌کشد. به این ترتیب موم کردن شبیه موچینی در سطحی وسیع است.

موم سرد نیز وجود دارد. وقتی از موم سرد استفاده می ‌شود یک تکه از لباس یا پارچه روی لایه نازکی از موم کشیده شده سپس موم برداشته می ‌شود و موهای فرو رفته در موم و پارچه نیز کنده می ‌شوند.

 

بسته‌ های موم برای مصرف خانگی نیز موجود است اما این کار اکثرا در سالن‌ های زیبایی انجام می‌ گیرد زیرا روش گذاشتن و برداشتن آن تجربه زیادی لازم دارد. برداشت موم باید با یک حرکت سریع انجام شود، در غیر این صورت، دردناک بوده و تعدادی از موها کنده نمی ‌شوند. ضخامت لایه موم باید آن ‌قدر باشد تا بتواند موها را فرا گیرد اما نه آن اندازه ضخیم که نتوان برداشت. به علاوه موم نباید زیاد گرم باشد وگرنه پوست را سوزانده یا تحریک می‌ کند.

چون موها عمقی ‌تر و از زیر سطح پوست کنده می ‌شوند، اثر این ها، چند هفته دوام می ‌یابد اما بعد باید منتظر رشد مجدد مو شد تا به حد کافی بلند گردیده و موم کردن تکرار شود و این به این معنی است که برای مدتی دارای موی کوتاه خواهید بود که بسیاری از خانم‌ ها این وضع را قابل قبول نمی ‌دانند.

۲- کرم ‌های موبر
تا زمانی که شما از فرآورده‌های تهیه شده برای صورت استفاده بکنید، بی ‌خطر است. دقت کنید که فرآورده برای مصرف صورت باشد و هرگز از فرآورده‌ای که برای ساق پا در نظر گرفته شده است، در صورت استفاده نکنید.

موبرهای شیمیایی حاوی مواد قلیایی هستند که پل‌های شیمیایی مو را تجزیه می‌ کنند و در نتیجه آن ها در سطح پوست شکسته می ‌شوند. ممکن است پس از استفاده از این فرآورده، تحریک پوست رخ دهد زیرا ترکیب پوست و مو تقریبا یکی است و هر ماده‌ای که روی مو اثر تخریبی داشته باشد، در گستره خاصی در پوست نیز تاثیر می ‌گذارد. تحریک پوست را با پیروی دقیق از دستورات بروشور و رعایت کردن زمان قید شده، می ‌توان به حداقل رساند.

عده‌ ای عقیده دارند که اثر روش شیمیایی موبری نسبت به اصلاح کردن، طولانی ‌تر است زیرا مو عمقی‌ تر از بین می ‌رود اما این اختلاف تاثیر، اگر هم موجود باشد بسیار کم است.

بار اول که موبر شیمیایی به کار می‌ برید، برای آشنا شدن با روش کاربرد و نیز برای کسب اطمینان از این که فرآورده، ایجاد تحریک پوست نخواهد کرد، آن را در ناحیه کوچکی از پوست آزمایش کنید. در صورت ایجاد تحریک پوست، استفاده از آن فرآورده را قطع کنید.

به دقت دستورات بسته ‌بندی را به کار ببندید، کارخانجات تولید کننده، در این دستورات نهایت اطمینان و بی‌ خطری و تاثیر را منظور داشته ‌اند. به مدت زمان ماندن فرآورده‌ روی پوست توجه کنید. زمان، به گونه ‌ای محاسبه شده که مو، با حداقل آسیب پوست، از بین برود و این مدت در فرآورده‌ های متفاوت فرق می ‌کند. همچنین دستورات کارخانه را در مورد رعایت فاصله بین استفاده از فرآورده‌ ها، در نظر بگیرید.

۳- دکلره
دکلره، ساده‌ ترین و کم‌ خرج ‌ترین روش کنترل موی اضافی صورت است، به‌ خصوص موهای اضافی لب فوقانی یا کناره ‌های صورت. دکلره همچنین می‌ تواند با روش‌ های موقتی موبری مثل موچینی توأم گردد.

دکلره نسبت به روش ‌های دیگر دارای مزایایی است زیرا معمولا بی ‌درد و بی‌ ضرر است.

عیب دکلره در این است که هنوز هم مو وجود دارد ولی کمتر پیدا است. اما استفاده مکرر از دکلره به مو آسیب می ‌رساند که بعد باعث شکسته شدن آن می‌ گردد.

دکلره‌ های تجارتی صورت، در داروخانه‌ ها موجود است. مخلوط دکلره را بلافاصله پس از آماده شدن به کار ببرید. اگر سوختگی پیش آمد، همان اول دکلره را بردارید و در غیر این صورت آن را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه نگاه دارید. اگر مو با یک بار استفاده دکلره نشد، یک یا چند روز دیگر آن را تکرار کنید.

هرگاه تحریک موقتی پیش آمد، با محلول رقیق‌تری آزمایش کنید تا ترکیبی که مناسب پوست شما باشد، به دست آورید.

 

اگر نگران تحریک پوست هستید، مقدار کمی از دکلره را نخست برای آزمایش در قسمت کوچکی از بدن به کار ببرید. چنانچه طی ۳۰ دقیقه تحریک ایجاد شد، غلظت محلول دکلره و مدت زمان باقی ماندن دکلره را کمتر کنید.

نازنین دربندی

هفته نامه سلامت

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 6 دی 1390 ] [ 20:21 ] [ admin ]

رفع تیرگی دور چشم

رفع تیرگی دور چشم

سیاهی دور چشم در میان برخی اقوام شایع‌تر است. به عنوان مثال در هند و پاکستان این حالت نسبت به اقوام اروپایی و حتی سایر اقوام آسیایی شایع‌تر است. در ایرانیان هم هاله‌ای از این سیاهی وجود دارد، اما این سیاهی به مذاق بسیاری خوش نمی‌آید و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستند. البته اکثر این افراد پس از مدتی تلاش، دیگر امید چندانی به بهبود آن ندارند.

علت بیشتر موارد تیرگی زیر چشم ناشناخته است. بسیاری از افرادی که این مشکل را دارند سابقه خانوادگی مثبتی دارند. یکی از علل شایع‌ و شناخته شده تیرگی زیر چشم‌ها انواع حساسیت‌هاست. این حساسیت از یک حساسیت ساده به بوی گل، عطر مرکبات یا گردن‌آویز تا حساسیت به پنی‌سیلین، دود سیگار و هوای آلوده متغیر است.

اختلالات خواب دومین علت شایع کبودی زیر چشم است. گاهی ما با خواب ۳ تا ۴ ساعته احساس بی‌نیازی می‌کنیم، اما بدنمان این طور فکر نمی‌کند و برای سر حال ماندن، از ذخیره انرژی خود استفاده می‌کند. کبودی زیر چشم‌ها می‌تواند اولین علامت تمام شدن این ذخیره محدود باشد.

کاهش وزن‌های ناگهانی به علت رژیم‌های نامتعارف نیز از جمله علل مهم تیرگی زیر چشم است.

قرار گرفتن در معرض آفتاب و تغییرات هورمونی ماهانه زنان هر چند نمی‌توانند تیرگی زیر چشم را ایجاد کنند، اما نقش چشمگیری در تشدید سیاهی دور چشم و در نتیجه به نظر آمدن آن دارند. کم‌خونی و بیماری‌های تیروئیدی از دیگر عواملی است که می‌تواند باعث سیاهی زیر چشم شود.

بالا رفتن سن نیز یکی دیگر از عوامل دخیل در این موضوع است. پوست اطراف چشم بسیار نازک است. با بالا رفتن سن، این پوست شل‌تر و نازک‌تر می‌شود و از طرفی بافت زیر آن نیز تحلیل می‌رود. به همین دلیل، تیرگی عضلا‌ت و رگ‌های عمق پوست، با وضوح بیشتری دیده می‌شود و حالت تیرگی دور چشم را به وجود می‌آورد.

راه درمان‌

خواب مناسب اولین و بهترین راه‌حل برطرف شدن تیرگی زیر چشم‌هاست. در حساسیت‌ها باید از ماده حساسیت‌زا، دوری کرد. استفاده از آنتی‌هیستامین‌ها چاره‌ای موقتی محسوب می‌شود.

در موارد ارثی حل مشکل چندان آسان به‌نظر نمی‌رسد. به زبان ساده‌تر درمان سیاهی دور چشم در این موارد قطعی و صددرصد نیست، بلکه فقط نسبی و بهبوددهنده محسوب می‌شود.

کرم‌ها و پمادها نیز می‌تواند به شما کمک کند. مواد پرکننده و آب‌رسان قادر است تیرگی و گودافتادگی پوست زیر‌چشم‌ها را به شکل قابل قبولی ترمیم کند.

استفاده از پدهای گرم و سرد به‌صورت متوالی برای تحریک عروق خونی زیر چشم نیز روش مناسبی است، به شرط این‌که پدها خیلی داغ یا سرد نباشند.

کرم‌های ضد سیاهی دور چشم در بعضی افراد سیاهی دورچشم را تا حدی کاهش می‌دهد. این کرم‌ها حاوی موادی هستند که تغییراتی در گردش خون عروق پوست پلک به وجود می‌آورند و تا حدودی از تجمع خون وریدی در پلک جلوگیری می‌کنند. این عمل تا حدی باعث کاهش سیاهی دور چشم می‌شود، ولی آن را از بین نمی‌برد.

هفته ای ۲ الی ۳ بار از چای کیسه ای نیم گرم استفاده کنید به طوری که دو عدد چای کیسه ای نیم گرم را کاملا فشرده و آنها را به حالت خوابیده و در آرامش بر روی چشمان گذاشته و پس از ده دقیقه بردارید و با آب سرد بشویید.

خوردن پسته، بادام، فندق و گردو به همراه صبحانه و یا در طول روز در رفع کبودی دور چشم کمک خواهد کرد.

روش پیشگیری‌

اگر شما هم به مشکل تیرگی زیر چشم دچار هستید، می‌توانید با اقداماتی ساده آن‌را کاهش دهید و حتما نیاز به استفاده از پمادهای گرانقیمت نیست.

افرادی که تیرگی دور چشم دارند، باید بیشتر از دیگران از رفتن به آفتاب خودداری کنند؛ چون در روزهای آفتابی تیرگی دور چشم بیشتر می‌شود.

استفاده از ماسک‌های شبانه با فراهم آوردن محیطی مغذی و مرطوب برای پوست صورت، این امکان را به پوست شما می‌دهد که خود را بازسازی کند. استفاده از مواد آنتی‌اکسیدان در این ماسک‌های موضعی بسیار مفید است. پوست خیار یکی از این مواد طبیعی بسیار مناسب است.

 

قطع مصرف سیگار، کاهش مصرف نمک و مصرف سبزی‌ها و میوه‌های تازه مثل اسفناج و سیب نیز در کاهش تیرگی موثر است. کیفیت خواب عامل مهمی در سرحال بودن شما و کاهش تیرگی دور چشم است. سعی کنید خواب خود را با فکر کردن به مسائل کاری آشفته نکنید.

هشت روش طب سنتی چینی برای کاهش تیرگی زیر چشم

یکی از شکایات شایعی که اغلب از پزشکان پوست سوال می‌گردد، تیرگی زیر چشم است که در اکثر موارد با پف نیز همراه است با خواندن مقاله ذیل که از زبان یک پزشک ماهر چینی (دکتر مائو) نوشته شده است شاید بتوانید تا حدی این مشکل راحل کنید. حلقه سیاه دور چشم در واقع یک خصوصیت ارثی است و از آنجایی که پوست موجود در این ناحیه، نازکترین پوست در کل بدن است رگهای خونی که از زیر آنها عبور می‌کند سبب به نظر رسیدن رنگ تیره در این قسمت می‌گردد.
علت شایع دیگر آلرژی است که سبب خارش و سوزش در این ناحیه شده و با مالیدن و خارش پوست نازک آن سبب پارگی رگهای ظریف شده و پدیده تیرگی زیر چشم شدید‌تر می‌گردد. از علل دیگر می‌توان از کم خونی یا کمبود آهن و حتی کمبود مواد آنتی اکسیدان ویا ویتامین K نام برد.

در طب چینی علت تیرگی یا حلقه سیاه دور چشم را از ضعف کلیه ها می‌دانند. در واقع از نظر طب سنتی چین، کلیه ها دچار خستگی و زیادی کار شده اند و قادر به برقراری تعادل لازم بین هورمونها و مواد سمی ‌و رنگی نیست و سبب ایجاد و تشدید رنگدانه ها در زیر چشم و صورت می‌گردد. هشت پیشنهاد طب سنتی چین برای کاهش مشکل فوق عبارتند از:

۱- اول از هر چیز مطمئن شوید که به اندازه کافی خوابیده اید (حداقل ۷-۹ ساعت در شب)

۲- همیشه تعادل در غذا خوردن را رعایت کنید، به اندازه کافی بنوشید و غذاهای سالم سرشار از انواع ویتامینها مانند هویج، سبزیجات، میوه ها و… و سعی کنید روزانه دو فنجان اسفناج تازه مصرف نمایید همچنین روزی حداقل ۱۰ عدد بادام خام در میان وعده ها صرف نماییدو از خوردن غذاهای پرنمک خودداری کنید چرا که سبب تجمع آب در بدن شده و میزان پف زیر چشم را بیشتر می‌کند.

۳- از قدیم الایام خوردن گلابی به خصوص گلابی های آسیایی توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیره گی زیر چشمها توصیه می‌گردیده است چراکه سرشار از آنتی اکسیدانها و مس و ویتامین C می‌باشد. لذا به شما نیز توصیه می‌کنیم تا با مصرف این میوه معجزه گر در صاف و روشن کردن پوست خود موثر باشید.

۴- شب قبل از خواب دوتا دستمال تمیز نمناک آغشته به آب خنک بر روی چشمان خود بگذارید، صبح که از خواب بیدار میشوید خواهید دید که چقدر پف زیر چشم شما بهتر شده است.

۵- دراز بکشید و در کمال آرامش قطعه هایی از خیار را روی ناحیه زیر چشم خود بگذارید همچنین می‌توانید از کیسه های چای سرد شده استفاده کنید چراکه تانن موجود در آن سبب کاهش سیاهی دور چشم می‌گردد.

۶- هر روز صبح و شب روغن بادام را به آرامی ‌به دور چشم بمالید.

۷- از کشیدن سیگار خودداری کنید.

۸- در آخر می‌توانید از کرمهایی با مارکهای معتبر و استاندارد برای پوشش نواحی تیره کمک بگیرید.

منبع :سایت پزشکان ایران

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 7 دی 1390 ] [ 19:49 ] [ admin ]

کانال سلامت تلگرام  https://telegram.me/bashgahesalamat

نکات تغذیه ای در فصل سرما

بی شک استفاده از مواد مغذی خوب در رژیم غذایی می تواند فواید مثبتی را در سلامتی بدن داشته باشد و مقاومت بدن را در مقابل بیماری ها افزایش دهد. حال ۱۲ نکته تغذیه ای را برای شما عنوان می کنیم؛

 

▪ آب

در ماه های زمستان مغزتان کمتر پیام تشنگی صادر می کند اما حتماً از تامین آب مورد نیاز بدنتان مطمئن شوید زیرا زمستان هوا فقط سرد نیست، بلکه خشک هم هست.

 

▪ سایر مایعات

مراقب آنچه می نوشید باشید. به جز آب، مایعاتی مانند آبمیوه های طبیعی یا آب سبزیجات بسیار خوب هستند. اما سعی کنید از آبمیوه ها و کوکتل های مصنوعی و شکردار که گاهی مملو از خامه هم هستند و میزان بالایی کالری وارد بدنتان می کنند، دوری کنید.

 

▪ ماهی

ممکن است در طول ماه های زمستان که نور خوشید کمتر می شود با کمبود ویتامین D رو به رو شوید. ماهی منبع بسیار خوبی از این ویتامین و همچنین اسیدهای ▪ چرب امگا ۳

است که به شما کمک می کند هرگونه اختلالات روحیه را با بالابردن سطح سروتونین در بدنتان از بین ببرید.

 

▪ شکلات

خیلی ها نمی توانند هوس شکلات خوردن خود را ترک کنند، مخصوصاً در جشن ها و مهمانی ها. اما بهتر است در این زمینه هم انتخاب عاقلانه داشته باشید؛ انواع تیره تر شکلات با محتوی کاکائوی بالا، آنتی اکسیدان بسیار بالایی داشته و انتخاب بسیار خوبی به شمار می رود.

 

▪ آجیل

وقتی گرسنه تان شد، به آجیل حمله نکنید، فقط یک مشت از آن کافی است. تقریباً همه آجیل ها منبع بسیار خوبی از سلنیوم هستند که برای سلامت ذهن و جلوگیری از افسردگی مفید است.

 

▪ دانه ها و غلات کامل

فیبر موجود در گندم، جو، نان های دانه کامل و برنج تاثیر محافظتی برای سلامت قلب و سیستم گوارش بدن دارند. از خوردن غلات و دانه های فرآوری شده خودداری کنید زیرا قسمت اعظم مواد مغذی موجود در آنها در مراحل مختلف فرآوری از بین می روند.

 

▪ ماست طبیعی

ماست حاوی کشت باکتری های فعال است که به شما برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان در زمستان کمک می کند. به جای ماست های مصنوعی یا طعم دار، ماست ساده کم چرب را انتخاب کنید؛ برای خوشمزه تر شدن آن می توانید انواع میوه های تازه را هم خرد کرده و داخل آن بریزید.

 

▪ مرکبات

نارنگی، پرتقال، کیوی، گریپ فروت، انگور قرمز و لیمو سالم ترین

میوه هایی هستند که می توانند در تمام طول سال بدنتان را تقویت کنند. ویتامین C موجود در همه مرکبات برای تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل زمستان اهمیت ویژه ای دارد.

 

▪ سبزیجات

حتماً در طول روز یک وعده سبزیجات در رژیم غذایی تان استفاده کنید. سبزی ها به دلیل داشتن ویتامین بالا شما را در مقابل میکروب ها واکسینه می کنند.

 

▪ فیبر

برای از بین بردن یبوست در زمستان، رژیم غذایی تان را با انبوهی از فیبر پر کنید. کمی خلاقیت به خرج دهید و برای سالادتان از انواع مختلف میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. اما دقت کنید که برای چاشنی سالاد از سس های چاق کننده و پر کالری دوری کنید.

 

▪ قند میوه

زایلیتول یا سایر قندهای طبیعی که در میوه ها و گیاهان یافت می شوند، می توانند انتخاب بسیار خوبی برای جایگزین کردن قندهای مصنوعی باشند.

 

▪ تنقلات

وقتی گرسنه می شوید، به جای اینکه به تنقلات پناه ببرید، یک بشقاب سالاد یا میوه یا یک مشت آجیل میل کنید.

 

 

 

راهنمایی برای مصرف مواد غذایی در فصل پاییز

هوا سردتر می شود، اما انتخاب های غذایی شما می تواند حرارت را بالا ببرد! با تهیه لیست پاییزی زیر می توانید از خوردن در این فصل لذت بیشتری ببرید.
 


▪ سیب:
ترش یا شیرین، خام یا بصورت پخته شده دلپذیر است. حتماً سیب را با پوست بخورید زیرا دارای ماده اییست که برای قلب مفید است.
ارزش غذایی سیب: مملو از آنتی اکسیدان ها - هر سیب دارای ۴ گرم فیبر مخصوص رژیم غذایی است.
 


▪ خرما: که محبوب مردم خاورمیانه است هم می توان بصورت ملایم آن را پخت یا قطعه قطعه در دسر استفاده کرد و داخلش را با گردو یا بادام و پنیر خامه ای پر کرد.
ارزش غذایی: بسیار کم چرب، منبع خوبی از فیبر - منبع خوب پتاسیم
 


▪ گریپ فوروت: مقدار ترش بودن گریپ فوروت، تقابل خاصی را در برابر دیگر میوه ها برای آن ایجاد کرده. آن را در کنار سبزی خوردن، همراه با آووکادو و میگو مصرف کنید یا از یک لیوان آب گریپ فوروت مملو از آنتی اکسیدان لذت ببرید.
ارزش غذایی: بیش از ۷۵ درصد مقدار مورد نیاز ویتامین c روزانه شما را دارد - منبع خوبی برای لیکوپن (دانه قرمزی که در این میوه و گوجه فرنگی موجود است و برای جلوگیری از سرطان مفید است) - دارای ماده پکتین است که کلسترول را پایین می آورد.
 


▪ کیوی: از این میوه برای افزودن طعمی فصلی به غذاهای خود استفاده کنید و یا همراه با توت فرنگی، طالبی یا پرتقال بخورید. مصرف آن با آناناس نوعی مزه تند ترش می آفریند.
ارزش غذایی: ویتامین c بیشتر از پرتقال دارد - منبع خوبی از پتاسیم و مس
 


▪ گلابی: حالت دانه دانه ریز داخل گلابی و آبدار بودنش، میوه خوش طعمی از آن ساخته است. مصرف آن بصورت پخته و آب پز توصیه می شود.
ارزش غذایی: منبع خوب ویتامین c و مس - هر عدد گلابی دارای ۴ گرم فیبر است.
 


▪ نارنگی: این میوه مرکب کوچک و خوش طعم بسیار برای طراوت غذاهای پاییزی مناسب است. ترکیب مناسب همراه با نارنگی می تواند بادام، خرما و عسل باشد. به آن سرکه اضافه کنید و یک چاشنی بسیار خوش طعم در انتظار شماست.
ارزش غذایی: منبع ویتامین c منبع بتا کاروتن
 


▪ انار: این میوه نسبتاً ترش درون خود منبع بزرگی از آنتی اکسیدان ها را دارد. انار دارای ویتامین c و اسید فولیک می باشد.
 


▪ کلم بروکسل: اگر این سبزی را درست آماده کنید، طعم بسیار خوبی دارد. کمی مزه اش تلخ است پس باید آن را همراه با سس دلخواه خود مصرف کنید.
ارزش غذایی: نیم فنجان از آن ویتامین k روزانه شما را تامین میکند اسید فولیک زیاد دارد - منبع آهن است.
 


▪ گل کلم: بصورت بخارپز طعم و عطر خوبی دارد اما می توانید آن را در پوره سیب زمینی یا داخل سوپ بریزید.
ارزش غذایی: موادی جهت جلوگیری از سرطان دارد - پایین اورنده کلسترول - منبع خوبی از ویتامینc
 


▪ کدو مسما: برخلاف نوع تابستانی اش مزه شیرین تری دارد و چون پوسته ضخیمی دارد می توان آن را برای ماه ها نگهداری کرد. در کنار چاشنی های فصل سرد مثل دارچین و زنجبیل طعم بهتری دارد.
ارزش غذایی: دارای امگا۳ زیادی است - منبع ویتامین a است.
 


▪ کدو تنبل: مصرف آن بیشتر از فانوس شبهای هالووین است! طعم شیرین آن برای انواع شیرین پای، کیک و پودینگ مناسب است. دارای پتاسیم زیادی است، یک وعده آن ۲۰ درصد از فیبر مورد نیازتان را برطرف می کند و منبع خوبی از ویتامین b است.
 


▪ شلغم: جزو ریشه سبزیجات است و ملایم و مطبوع می باشد و جانشین تربچه و کلم می شود. برای طعم دادن به آن از رازیانه، خرده نان و شکر قهوه ای استفاده کنید. منبع ویتامین c است، برگ شلغم منبع عالی از ویتامین a, k و اسید فولیک است.
 


▪ زردک: که می توان از آن در برنج و پوره سیب زمینی استفاده کرد و دارای پتاسیم و فیبر است.

 

 

13 راه ارزان برای درمان آنفلوآنزا

آشپزخانه شما منبعي شگفت‌انگيز از مواد درمان‌ كننده و شفابخش براي بهبود علائم سرماخوردگي و آنفلوآنزا است كه به شما كمك مي‌كنند، سريعتر بهبود پيدا كنيد.

 

اكنون كه فصل پاييز فرا رسيده با كاهش دماي هوا، وزش باد و آغاز بارندگي، احتمال ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوآنزا افزايش پيدا مي‌كند. هرچند براي هيچ يك از اين دو بيماري ويروسي درمان مشخصي وجود ندارد اما بي‌ترديد در آشپزخانه شما مواد خوراكي بسياري يافت مي‌شوند كه مي‌توانند به بهبود علائم بيماري و درمان سريعتر آن كمك كنند.

  در یک مقاله پزشكي فهرست برخي از اين مواد خوراكي مفيد و موثر در بهبود علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگي ارائه شده كه به قرار زير است:

 

1-شربت آبليمو كه دارويي شگفت انگيز براي درمان گلو درد، پاكسازي خون و همچنين نرم كردن بافت‌هاي مخاطي است.‌

 

2-‌سوپ مرغ كه از قرن بيستم تاكنون به عنوان يك خوردني براي درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگي شناخته شده و واقعا تاثيرگذار است.

 

3-خردل كه موجب كاهش تب، از بين رفتن مواد سمي و كمك به بهبود غشاء مخاطي در ريه‌ها مي‌شود.

 

4-زنجبيل كه اگر به صورت چاي زنجبيل مصرف شود، مي‌تواند به عنوان يك تركيب ضد ويروسي موثر ميكروب‌ها را نابود سازد و براي درمان اختلال و آشفتگي معده نيز بسيار مفيد است.

 

5-سير كه يك گياه فوق العاده مفيد هم به لحاظ پيشگيري و هم به جهت درمان علايم آنفلوآنزا و سرماخوردگي به شمار مي‌آيد. سيرخام خاصيت ضدقارچي و ضد باكتريايي و همچنين داراي خواص ضدويروسي فوق‌العاده‌اي است. متخصصان انگليسي نيز در چندين آزمايش دريافته‌اند كه سير مي‌تواند سرعت درمان آنفلوآنزا را افزايش دهد.

 

6- نعناع كه اگر به صورت چاي نعناع مصرف شود، مي‌تواند موجب تشديد تعريق در هنگام تب شود. پس از نوشيدن چاي نعناع، بلافاصله به رختخواب رفته و خود را گرم كنيد تا در اثر تعريق زياد، تب شما كاهش پيدا كند.

 

7-روغن كرچك كه اگر به شكل موضعي مصرف شده و روي قفسه سينه ماليده شود به باز شدن مجاري هوايي و بهبود گردش خون در ريه‌ها كمك مي‌كند. براي اين منظور قفسه سينه را با روغن كرچك ماساژ دهيد. سپس با يك تكه پارچه وال و نازك، روي سينه را بپوشانيد و با يك بطري حاوي آب داغ روي سينه را گرم نگه داريد.

 

8-پرتقال و مركبات كه به دليل دارا بودن مقادير زيادي ويتامين C اگر به صورت روزانه مصرف شوند، طول دوره بيماري را كاهش مي‌دهند.

 

9- ماست كه مشكلات روده‌اي ناشي از آنفلوآنزا را تسكين مي‌دهد.

 

10- عسل كه خواص شفابخش فوق العاده‌اي دارد و براي درمان سرفه و افزايش توان سيستم ايمني بدن بسيار مفيد است. مصرف آن به همراه آب ليموي تازه و آب ولرم به صورت شربت ضد سرفه، توصيه مي‌شود.

 

11- نمك و محلول آب نمك كه مي‌تواند گلودرد را تسكين دهد و خاصيت ضدالتهابي دارد. همچنين شست و شوي مجاري بيني با محلول آب نمك به پاك شدن سينوس‌ها و جلوگيري و يا درمان احتقان بيني كمك مي‌كند. تميز كردن مجاري بيني نيز سرعت بهبود عفونت‌هاي سينوسي را افزايش مي‌دهد.

 

12-آب درماني كه روشي مفيد براي افزايش گردش خون است و حمام آب داغ نيز در پايين آوردن تب موثر است.

 

13-مريم گلي نيز به عنوان يك دهان‌شويه مناسب مي‌تواند در درمان گلودرد موثر باشد.

 


موضوعات مرتبط: سلامتی وبهداشت
[ سه شنبه 6 دی 1390 ] [ 19:27 ] [ admin ]

روش صحیح استفاده از ماسک

روش صحیح استفاده از ماسک

ماسک ‌ها موادی هستند که به طور کلی جهت پاک سازی و رساندن رطوبت به پوست به کار می ‌روند.

در بازار برای انواع پوست‌ها(پوست خشک، چرب، حساس) ماسک‌ وجود دارد.

ماسک‌ هایی که برای پوست‌ های خشک و حساس استفاده می شوند نسبت به ماسک هایی که برای پوست‌ های چرب به کار می روند، دارای چربی بیشتر و لایه‌ بردارهای ضعیف ‌تری هستند.

نوع مرطوب‌ کننده‌ ها و لایه‌ بردارها در انواع ماسک ‌ها متفاوت است.

هنگام استفاده از ماسک ‌ها چه نکاتی را باید رعایت کرد:

آنچه هنگام استفاده از ماسک ‌ها مهم است، استفاده از ضد آفتاب‌ پس از مصرف ماسک در مواجهه با آفتاب، لامپ‌ های مهتابی و مانیتور کامپیوتر می ‌باشد.

متاسفانه استفاده نادرست از انواع مواد (به خصوص مواد گیاهی) به عنوان ماسک‌ صورت، نه تنها باعث بهبود کیفیت پوست صورت نمی ‌شود، بلکه باعث ایجاد حساسیت نیز می ‌شوند؛ از آن جمله می ‌توان به آب کرفس، لیموترش و جعفری و … اشاره کرد که به علت داشتن موادی به نام پسورالن، باعث می شوند پوست حساس شده و در اثر تماس با نور تیره گردد. ماسک میوه‌ هایی مثل پرتقال و انبه نیز باعث حساسیت پوستی می ‌شوند.

بنابراین این حرف که این مواد، گیاهی بوده و ضرری ندارند را نمی‌ توان پذیرفت زیرا بسیاری از سبزیجات و میوه‌جات، در تماس با پوست منجر به واکنش ‌های حساسیتی می ‌شوند.

معمولاً به طور کلی پس از استفاده ی ماسک‌ ها (به علت لایه ‌بردار بودن این ماسک ‌ها) پوست کمی روشن ‌تر به نظر می ‌رسد، اما اگر این ماسک‌ ها نامناسب انتخاب شوند و مراقبت های بعدی (مثل عدم مواجهه با نور آفتاب) صورت نگیرد، ضرر این ماسک‌ ها بیشتر از منفعت آن ها خواهد بود.

مواد ساده‌‌ای چون خیار که به صورت ماسک خانگی استفاده می ‌شود، معمولاً بدون ضرر هستند.

در انتخاب ماسک‌ ها بایستی با متخصص پوست مشورت کرد. به طور کلی قبل از مصرف هر نوع ماسکی، باید کمی از آن را روی قسمت داخلی بازو تست کرد و اگر حساسیتی دیده نشد، آن را استفاده نمود.

اکثر ماسک‌ های لایه ‌بردار، دارای اسیدهای میوه با غلظت‌ های مختلف هستند.

 

در طی مدت گذاشتن ماسک‌ روی صورت که معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است، باید استراحت نمود. سپس به آرامی صورت را با آب ولرم شست و خشک کرد و در صورت قرار گرفتن در مقابل اشعه ماورای بنفش (آفتاب، لامپ‌ مهتابی و کم مصرف، مانیتور کامپیوتر) از ضد آفتاب‌های مناسب پوست استفاده کرد.

از آنجایی که پوست بعد از استفاده از ماسک، مقداری لایه ‌برداری می شود، ممکن است نسبت به آلرژن های (مواد حساسیت زا) موجود در محیط حساس ‌تر گردد، بنابراین پس از مصرف ماسک ‌ها باید از صابون ‌های ملایم استفاده کرد.

دکتر سیمین ابراهیم زاده- متخصص پوست و مو


 

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 6 دی 1390 ] [ 19:10 ] [ admin ]

خانوم ها چه نوع عطری را انتخاب کنند؟

خانوم ها چه نوع عطری را انتخاب کنند؟

از آنجایی که این روزها در بازار انواع و اقسام مختلفی عطر برای خانم ها عرضه میشود، انتخاب عطر مناسب برای فرد مورد نظر کمی سخت شده است. اگر گیج شده اید که باید چه نوع رایحه ای را انتخاب کنید، یکی از راه حل های رفع مشکل این است که عطر را از خانواده ای انتخاب کنید که با خصوصیات اخلاقی خانم مورد نظر مطابقت داشته باشد.

بیشتر عطرهایی که برای خانم ها تولید می شوند را می توانیم در ۶ گروه اصلی طبقه بندی کنیم. بوهای سرد، میوه ای، گلی، خوراکی، رایحه های شرقی و چوبی. در داخل هر یک از این گروه های اصلی، چند زیر گروه نیز می توان پیدا کرد، اما این زیر گروهها تفاوت چندانی با هم ندارند؛ به همین دلیل بهتر است که افراد تازه کار به همین ۶ گروه اصلی اکتفا کرده و خودشان را درگیر زیرگروه ها نکنند.

عطرهای سرد
این قبیل عطرها معمولاً بوی تمیزی، جوانی، و انرژی می دهند. درون مایه ی رایحه ی این قبیل عطرها بوی اقیانوس ها را در ذهن زنده می کند. در اسم چنین عطرهایی اغلب نام “آب” ، “یخ” ، “باران” ، و یا “خنک” به کار می رود و معمولاً در شیشه های آبی تولید شده و جعبه های بسته بندی آنها نیز به رنگ آبی انتخاب می شوند. خانواده ی این قبیل عطرها بیشتر برای خانم های فعال و ورزش دوست پیشنهاد میشود. از مشهورترین انواع این عطرها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Issey Miyake L Eau de Issey

Bulgari Blu Notte

Marc Jacobs Rain

Giorgio Armani Acqua di Gio

Davidoff Cool Water

عطرهای میوه ای
رایحه این نوع عطرها در لطافت و انرژی کمی شبیه به رایحه ی عطرهای خنک است با این تفاوت که قدری شیرینی نیز در آن احساس می شود. درون مایه ی اصلی این قبیل عطرها معمولاً دربردارنده ی رایحه ی مرکبات است مانند لیمو، پرتقال، و گریپ فرود. البته برخی از انواع عطرهایی که در این گروه جای می گیرند بوی سیب، انگور، گیلاس، هلو، و تمشک می دهند. خانم هایی که این قبیل بوها را دوست دارند معمولاً خوش بین و خوش مشرب بوده، و به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. از جمله معروف ترین عطرهای میوه ای که این روزها از طرفدارهای زیادی برخوردار هستند عبارتند از:

Fresh Sugar

Acqua di Parma Colonia

L.A.M.B. by Gwen Stefani

Cartier Eau de Cartier

عطرهای گلی
خیلی راحت می توانید بوی این قبیل عطرها را تشخیص دهید. بوی یک یا دو گل در آنها به راحتی قابل تشخیص است. درون مایه ی اصلی این نوع عطرها دربردارنده ی رایحه ی گل های مختلفی نظیر: رز، یاسمن، یاس، و مریم است. این قبیل عطرها مختص خانم های رمانتیک با روحیه زنانه است. اغلب خانم ها نسبت به این نوع عطرها علاقه ی خاصی دارند و می توان گفت که این گروه از جمله محبوب ترین عطرهای انتخابی توسط بانوان است. از جمله معروف ترین عطرهایی این گروه نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

Dior J Adore

Stella McCartney Stella

Yves Saint Laurent Baby Doll

Salvatore Ferragamo Incanto Charms

عطرهای خوراکی
این قبیل عطرها بوی مواد غذایی می دهند. این گروه نسبت به گروه های دیگر قدمت کمتری دارد و تازه چند سال است که به بازار عرضه می شود. درون مایه اصلی بوی این عطرها، رایحه ی شکلات و وانیل را در بر دارد. این قبیل عطرها معمولاً برای خانم های خونگرم، مهربان و خانواده دوست پیشنهاد می شود. چند نمونه از محبوب ترین عطرهای خوراکی عبارتند از:

Aquolina Chocolovers

Thierry Mugler Angel

Britney Spears Fantasy

Comptoir Sud Pacifique Vanille Abricot

عطرهای شرقی
این قبیل عطرها دارای رایحه ای گرم، تند و معطر هستند. درون مایه ی اصلی این عطرها بوی دارچین و عنبر می دهد. این قبیل عطرها معمولاً مورد انتخاب خانم هایی قرار می گیرند که در عین سادگی بسیار اصیل می باشند، فریبنده و جذاب هستند، تمایل به نمایش دادن خود دارند و بدشان نمی آید که مرکز توجه جمع قرار بگیرند. از جمله معروف ترین عطرهایی که می توان در این گروه جای داد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Yves Saint Laurent Opium

Guerlain Shalimar

Calvin Klein Obsession

عطرهای چوبی
این عطرها هم مانند عطرهای شرقی بوی تندی دارند اما قدری ملایم تر، دلپذیرتر و جا افتاده تر هستند. درون مایه بوی این عطرها رایحه چوب، خزه، صندل، سدر، و نعناع را در بر دارد. عطرهایی که در این گروه جای می گیرند می توانند اغلب هم مورد استفاده ی خانم ها قرار بگیرند و هم آقایون. خانم هایی که تمایل به استفاده از عطرهای با رایحه ی چوب دارند عموماً سرزنده، آزاد منش، و خاکی هستند. از جمله محبوب ترین عطرهای چوبی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

Gucci Rush

Fendi Palazzo

Miss Boucheron

6 نمونه از محشرترین عطرهای زمستانی:
گاهی اوقات زمستان می تواند خشن و بی رحم باشد و به پوست شما آسیب وارد کرده و سلامت کلی بدنتان را با مشکل مواجه سازد. خوب می توانیم به راحتی و با استفاده از عطرهای مخصوص زمستان با رایحه های تر و تازه هم خودمان را خوشبو کنیم و هم کاری کنیم تا بدنمان احساس گرمای بیشتری کند. اسپری و عطرهای مختلفی را می توان در زمستان استفاده کرد اما بهتر است هر عطری را که انتخاب می کنید از زیر گروه عطرهای چوبی باشد و بوی درخت سرو در خود داشته باشد. بوی چوبی که در این نوع عطرها احساس می شود سبب می شود که گرمای بیشتری را احساس کنید و دمای بدن به طور نرمال بالاتر برود.

برخی از انواع فعلی عطرهایی که می تواند به شما گرما بدهد.این عطرها آنقدر خوشبو هستند که مطمئنم شما حاضرید تشک برقی خودتان را بدهید تا فقط چند قطره از این عطر را به شما بدهند.

۱- Splendor از Elizabeth Arden
استفاده از این عطر باعث می شود که در تمام طول روز حس شادابی و گرما در بدن شما ایجاد شود. درون مایه ی این عطر رایحه ای شبیه به ویستریا و نخود شیرین می دهد. از آنجایی که اغلب از مشک سفید درست می شود، کلیه حواس شما را نیز ارتقا می بخشد.

۲- Coco از Coco Chanel
این عطر گرم و تند که در خانواده ی عطرهای شرقی قرار می گیرد، گرما و حرارات بسیار زیادی را به شما هدیه می دهد. Coco به عنوان یک عطر کاملاً کلاسیک شناخته میشود و بوی تند آن سبب ایجاد حس گرما در فرد می شود.

۳- Lovely از Sarah Jessica Parker
این عطر دارای رایحه ای دوست داشتنی می باشد. در آن از عطر چوب مرکبات بکار رفته و زمانیکه شما از آن استفاده می کنید نه تنها تبدیل به یک فرد دوست داشتنی می شوید بلکه احساس گرما و حرارات نیز پیدا می کنید. درون مایه ی بوی این عطر عنبر سفید، مشک و چوب است. برای اینکه بوی آن ماندگاری بیشتری داشته باشد به همراه لوسیون بدن و ژل حمام ارائه می شود.

۴- Vanilla Fields
هیچ چیز نمی تواند مانند بوی خوش وانیل شما را گرم کرده و درونتان را ریلکس نماید. افراد با سلیقه این عطر را انتخاب می کنند. درون مایه ی این عطر مخلوطی از رایحه وانیل، ایلیانگ، بنفشه، ترنج و یاسمن است و در گروه عطرهای شرقی و گرم طبقه بندی می شود.

۵- Organza از Givenchy
اگر می خواهید احساس گرما و راحتی داشته باشید و تصور کنید که همواره کنار شومینه نشسته اید، این همان عطری است که می تواند این حس را در شما زنده کند حتی در محیط کار! این عطر حس خوبی را در شما ایجاد می کند و با استفاده از آن می توانید در تمام طول روز حس شادابی و سرزندگی خود را حفظ کنید.

۶- Red Ginger از Suzanne Lange
گفته می شود که این عطر دارای خاصیتی است که نزدیک به پوست باقی می ماند و سبب می شود که شما احساس گرما کنید. درون مایه ی این عطرگرم و دارای آمیخته ای از بوی خوش دارچین، جوز، میخک، و ترنج است. از آنجایی که بوی شیرین و تند این عطر با گرما و حرارت خاصی همراه است، در ردیف عطرهایی قرار می گیرد که حتماً باید در زمستان مورد استفاده قرار بگیرد.
 



 

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 6 دی 1390 ] [ 19:8 ] [ admin ]

30 نصیحت زرتشت:


1. آنچه را گذشته است فراموش کن و بدانچه نرسیده است رنج و اندوه مبر


2. قبل از جواب دادن فکر کن


3. هیچکس را تمسخر مکن


4. نه به راست و نه به دروغ قسم مخور


5. خود برای خود، زن انتخاب کن


6. به ضرر و دشمنی کسی راضی مشو


7. تا حدی که می توانی، از مال خود داد و دهش نما


8. کسی را فریب مده تا دردمند نشوی


9. از هرکس و هرچیز مطمئن مباش


10. فرمان خوب ده تا بهره خوب یابی


11. بیگناه باش تا بیم نداشته باشی


12. سپاس دار باش تا لایق نیکی باشی


13. با مردم یگانه باش تا محرم و مشهور شوی


14. راستگو باش تا استقامت داشته باشی


15. متواضع باش تا دوست بسیار داشته باشی


16. دوست بسیار داشته باش تا معروف باشی


17. معروف باش تا زندگانی به نیکی گذرانی


18. دوستدار دین باش تا پاک و راست گردی


19. مطابق وجدان خود رفتار کن که بهشتی شوی


20. سخی و جوانمرد باش تا آسمانی باشی


21. روح خود را به خشم و کین آلوده مساز


22. هرگز ترشرو و بدخو مباش


23. در انجمن نزد مرد نادان منشین که تو را نادان ندانند


24. اگر خواهی از کسی دشنام نشنوی کسی را دشنام مده


25. دورو و سخن چین مباش و نزدیک دروغگو منشین


26. چالاک باش تا هوشیار باشی


27. سحر خیز باش تا کار خود را به نیکی به انجام رسانی


28. اگرچه افسون مار خوب بدانی ولی دست به مار مزن تا تو را نگزد و نمیری


29. با هیچکس و هیچ آیینی پیمان شکنی مکن که به تو آسیب نرسد


30. مغرور و خودپسند مباش، زیرا انسان چون مشک پرباد است و اگر باد آن خالی شود چیزی باقی نمی ماند



 

 


موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 6 دی 1390 ] [ 19:7 ] [ admin ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ خوش آمدید

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 14
بازدید کل : 727950
تعداد مطالب : 374
تعداد نظرات : 227
تعداد آنلاین : 1

Alternative content