قالب وبلاگ


کوی مهندسین
 
نويسندگان
آخرين مطالب

لازمه ی استفاده از این 20 قانون این است که آمادگی داشته باشید تا هر تغییر لازم را بپذیرید. آمادگی انجام اشتباهات زیاد را داشته باشید و از آنها درس بگیرید و پیش بروید.

 

1) قانون ارزش ها
نحوه عملکرد شما همیشه با زیربنایی ترین ارزش ها و اعتقادات شما هماهنگ است.
آنچه به راستی ارزش هایی را که واقعاً به آن اعتقاد دارید بیان می کند، ادعاهای شما نیست بلکه گفته ها، اعمال و  انتخاب های شما به ویژه در هنگام ناراحتی و عصبانیت است.
 


2) قانون عادت

حداقل 95 درصد از کارهایی که انجام می دهید از روی عادت است، خواه عادت های مفید و خواه عادت های مضر. شما می توانید عادت هایی که موفقیت تان را تضمین می کنند در خود پرورش دهید. یعنی تا هنگامی که رفتار مورد نظر به صورت اتوماتیک و غیرارادی انجام نشود، تمرین و تکرار آگاهانه و مدام را ادامه دهید.
 


3) قانون انتخاب
زندگی شما نتیجه انتخاب های شما تا این لحظه است. هر جا که هستید و هر کسی که هستید به دلیل انتخاب ها و تصمیم هایی است که تا این لحظه گرفته اید. هر کاری که انجام می دهید براساس ارزش های غالب در آن لحظه است. حتی هیچ کاری نکردن هم نوعی انتخاب است.
چون همیشه در انتخاب افکار خود آزاد هستید، کنترل کامل زندگیتان و تمامی آنچه برایتان اتفاق می افتد در دست شماست.
 


4) قانون تغییر
تغییر غیرقابل اجتناب است و چون با دانش روزافزون و تکنولوژی رو به پیشرفت هدایت می شود با سرعتی غیرقابل قیاس با گذشته در حال حرکت است. کار شما این است که استاد تغییر باشید نه قربانی آن.
 


5) قانون مسئولیت
هر جا که هستید و هر چه که هستید به خاطر آن است که خودتان این طور خواسته اید.
مسئولیت کامل آنچه که هستید، آنچه که به دست آورده اید و آنچه که خواهید داشت برعهده خود شماست.
 


6) قانون پاداش
عالم در نظم و تعادل کامل به سر می برد. شما همیشه پاداش کامل اعمالتان را می گیرید. همیشه از همان دست که می دهید از همان دست می گیرید. اگر از عالم بیشتر دریافت می کنید به این دلیل است که بیشتر می بخشید.
 


7) قانون آمادگی
شانس در واقع به هم پیوستن موقعیت و آمادگی است. عملکرد خوب نتیجه آمادگی کامل است که مراحل کسب آن اغلب از هفته ها، ماه ها و سال ها قبل آغاز می شود. در هر حوزه ای موفق ترین افراد آنهایی هستند که همواره در مقایسه با افراد ناموفق وقت بیشتری را صرف کسب آمادگی برای انجام کار می کنند.
 


8) قانون حد توانایی
هیچ وقت برای انجام همه کارها وقت کافی وجود ندارد، ولی همیشه برای انجام مهم ترین کارها وقت کافی هست. هر چه بیشتر کار کنید کارایی بیشتری پیدا می کنید. اما اگر بخواهید بیش از حد توانتان انجام امور مختلف را به عهده بگیرید نتیجه ای جز این نخواهد داشت که بفهمید توانایی شما برای انجام کارها حدی دارد.
 


9) قانون انعطاف پذیری
در تعیین اهداف خود قاطعیت داشته باشید، اما در مورد روش دستیابی به آنها انعطاف پذیر باشید. در عصر تحولات سریع، رقابت شدید و کهنه شدن مدام همه چیز، انعطاف پذیری و سازگاری از شرایط اساسی موفقیت است.
 


10) قانون صداقت
خوشبختی و داشتن عملکرد عالی هنگامی به سراغ شما می آید که تصمیم بگیرید هماهنگ با والاترین ارزش ها و عمیق ترین اعتقادات خود زندگی کنید. همیشه با آن بهترین بهترین ها که در درون شماست، صادق باشید.
 


11) قانون احساس
شما هنگام فکر کردن، درک کردن و تصمیم گرفتن صددرصد احساسی عمل می کنید. با احساستان تصمیم می گیرید و با عقلتان توجیه می کنید. از آنجایی که کنترل افکارتان در دست خودتان است، خوشبختی شما نیز بستگی به  میزان اراده شما در کنترل افکارتان دارد.
 


12) قانون جایگزینی
ذهن خودآگاه شما در آن واحد فقط می تواند یک فکر را در خود جای دهد، یا مثبت یا منفی. شما می توانید با جایگزین کردن افکار مثبت به جای افکار منفی به خوشبختی دست یابید. ذهن مانند باغی است که در آن یا گل می روید یا علف هرز.
 


13) قانون تکرار
تمرین و تکرار بهای به دست آوردن مهارت است. چیزی را که مدام و مرتب تکرار می کنید به صورت یک عادت جدید ذهنی و عملی درمی آید. رشد فکری و احساس رضایت و خشنودی نتیجه کنار گذاشتن عادت های گذشته و جایگزین کردن تمرین ها و عادت های جدید است. شما می توانید رویکردها، توانایی ها و کیفیات خوشبختی و موفقیت را در خود بپرورانید، به این صورت که قوانین موفقیت را آن قدر برای خود تکرار کنید تا جزئی از شخصیت تان شوند.
 


14) قانون تلاش غیرمستقیم
در روابط با دیگران غیرمستقیم عمل کردن بیشتر باعث موفقیت می شود. برای اینکه یک دوست خوب داشته باشید باید یک دوست خوب باشید. اگر می خواهید روی دیگران تأثیر بگذارید باید شما هم از دیگران تأثیر بگیرید. برای ایجاد و حفظ روابط دوستانه باید اول خودتان یک فرد دوست داشتنی باشید.
 


15) قانون تلاش معکوس
هر چه بیشتر بکوشید تا به زور رابطه خوبی با دیگران ایجاد کنید کمتر موفق خواهید شد. برای ایجاد یک رابطه خوب کافی است فقط راحت باشید، خوتان باشید و از لحظاتی که با دیگران هستید لذت ببرید.
 


16) قانون بخشش
سلامت روانی شما دقیقاً بستگی دارد به اینکه تا چه حد می توانید کسانی را که با اعمالشان به نحوی به شما آسیب رسانده اند به راحتی ببخشید. بسیاری از ناراحتی ها و بدبختی ها ناشی از ناتوانی در بخشیدن دیگران است. این عدم توانایی منجر به مقصر شمردن دیگران و احساس کینه و نفرت نسبت به آنها می شود.
 


17) قانون پذیرش واقعیت
مردم تغییر نمی کنند. آنها را همان طور که هستند بپذیرید. سعی نکنید دیگران را عوض کنید یا انتظار داشته باشید تغییر کنند. شما نتیجه نگرش خودتان را می بینید. کلید داشتن روابط خوب با دیگران، پذیرش آنها به همان صورتی است که هستند.
 


18) قانون حداکثر
بشر همیشه سعی می کند در قبال صرف وقت، پول، تلاش یا احساس خود بیشترین نتیجه را حاصل کند. در انتخاب بین کمتر یا بیشتر، ما همیشه بیشتر را انتخاب می کنیم. بنابراین، ما مردم اصولاً در انجام هر کاری حریص هستیم. این ویژگی نه خوب است و نه بد، این فقط یک واقعیت است.
 


19) قانون خوش بینی نابجا
خوش بینی مانند چاقوی دو لبه است که می تواند هم به شکست و هم به موفقیت منجر شود. در تجارت، هر کاری دو برابر آنچه فکر می کنید هزینه دارد و سه برابر مدت زمانی که پیش بینی می کنید به طول می انجامد.
 


20) قانون رضایت مشتری
در تجارت هر کسی مشغول حفظ رضایت مشتری است و همیشه حق با مشتری است. مشغولیت ذهنی تاجران موفق ارایه خدمات بهتر به مشتری است.

 


موضوعات مرتبط:
[ جمعه 29 خرداد 1390 ] [ 11:43 ] [ admin ]

9 نشانه شادي در زندگي



نظر شما راجع به خودتان چيست؟ آيا انسان شادي هستيد يا اينکه فکر مي کنيد شادي به اندازه کافي در زندگي تان وجود ندارد؟ مطالعه ها نشان مي دهند که شاد بودن آدم ها ارثي نيست و اين محيط زندگي و شرايط آنهاست که مي تواند در روحيه شان تاثيرگذار باشد...
از طرفي، گاهي شادي و خوشي به اندازه کافي در زندگي مان وجود دارد و ما نمي توانيم يا نمي خواهيم آنها را ببينيم. يک ضرب المثل اسپانيولي مي گويد که خوشي پنهان، شمع خاموش شده است. يعني به محض اينکه خود فرد اراده کند، مي تواند از گرماي آن بهره ببرد به شرط آنکه بخواهد! ما در اينجا ? علامت را که نشان دهنده وجود شادي در زندگي افراد است به شما معرفي مي کنيم و اگر اين نشانه ها در زندگي شما وجود داشته باشند يعني اينکه زندگي خوب و شادي داريد و بيخود داريد به عالم و آدم غر مي زنيد.



1) اگر دانش آموز خنداني بوده ايد...

همين الان بلند شويد و به سراغ آلبوم هايتان برويد و يکي دو تا از عکس هاي دوران دبيرستان را پيدا کنيد. حالت چهره تان چگونه است؟ خوشحال و خندان يا بداخلاق و اخمو؟! تحقيق ها ثابت کرده اند که افرادي که در عکس هاي دوران دبيرستان يا حتي دانشجويي شان، لبخند به لب دارند، ? برابر کمتر از همکلاسي هاي اخمو يا بي تفاوت شان طلاق مي گيرند و زندگي شادتر و پايدارتري نسبت به آنها دارند. ضمن اينکه افراد خنده رو، بيشتر مورد توجه سايرين هستند و انرژي مثبت آنها باعث مي شود که همسراني خوش خنده و مهربان داشته باشند.



2) اگر خواهر داريد...

افرادي که حداقل يک خواهر دارند، اجتماعي تر هستند، خوش بين اند و از توانايي هايشان آگاه ترند و بيشتر از آنها استفاده مي کنند. اين يک نظر فمينيستي نيست، بلکه نتايج سال ها تحقيق محققان انگليسي است که به تازگي منتشر شده است. اصلا اگر خودتان هم دقت کنيد به اين نتيجه مي رسيد که وجود دختر در خانواده، باعث تلطيف محيط زندگي مي شود و خانواده هايي که چند پسر دارند، معمولا روابط خشک و سردي بينشان حاکم است و شايد اين موضوع به خاطر طبع خشن تر پسرها نسبت به دخترها باشد.



3) اگر به تلويزيون نمي چسبيد...

محققان دانشگاه مريلند، ?? هزار آمريکايي را طي ?? سال مورد بررسي قرار دادند و به اين نتيجه رسيدند که افراد شاد، کمتر از 30 درصد از وقتشان را در روز به تماشاي تلويزيون اختصاص مي دهند، آنها مي گويند که شادترها، بيشتر ورزش مي کنند، وقت شان را با خانواده شان مي گذرانند، مطالعه مي کنند و به فکر سلامت خود هستند و همه اين کارها باعث مي شود که آنها کمتر تلويزيون تماشا کنند.



4) اگر سوغاتي هايتان را جلوي چشم مي گذاريد...

دکتر سوبخاليو بوميرسکي، استاد روان شناسي دانشگاه کاليفرنيا مي گويد: «افراد شاد، سوغاتي ها و عکس هاي يادگاريشان را بيشتر در معرض ديد قرار مي دهند تا خاطره روزهاي خوش، هر روز برايشان تکرار شود و بتوانند در اولين فرصت، دوباره آن روزهاي خوش را با کساني که دوستشان دارند، تکرار کنند.»



5) اگر ورزش مي کنيد...

محققان دانمارکي مي گويند که کساني که زياد ورزش مي کنند، کمتر دچار استرس مي شوند و بيشتر از زندگيشان لذت مي برند. در عوض، افراد بي حال و حوصله و آنهايي که اهل ورزش کردن نيستند، ?? درصد بيشتر از سايرين استرس مي گيرند و از زندگي خودشان هم راضي نيستند. براي اضافه کردن مقدار بيشتري شادي به زندگي تان، کافي است که روزانه ?? تا ?? دقيقه ورزش کنيد.



6) اگر عاشق هستيد...

پژوهشگران انگليسي معتقدند که اسير بودن در دام عشق مي تواند شادي بيشتري را نصيب افراد کند. آنها مي گويند که يک زوج عاشق، 30 درصد شادتر از ساير افراد جامعه هستند و اين امر تنها به دليل اين است که آنها هر کاري را براي جلب رضايت و به دست آوردن آرامش طرف مقابل شان انجام مي دهند.



7) اگر وقت تان را با آدم هاي شاد مي گذرانيد...

برقرار کردن يک رابطه با همسايه اي خوش بين، دوستي اميدوار يا همکاري خنده رو مي تواند تاثير بسيار مثبتي روي روحيه شما داشته باشد. حالا هر چقدر صميميت و رفت و آمد شما با اين گونه افراد بيشتر باشد، اوقات شادتري را هم در زندگي سپري خواهيد کرد. مثلا اگر نصف روزتان را با افراد شاد بگذرانيد، 50 درصد و اگر يک سوم از وقت تان را با آنها باشيد، 30 درصد شادتر از روزهاي قبل خواهيد بود.



8) اگر اهل قهوه يا چاي گرميد...

محققان آمريکايي مي گويند که آرامش رواني، شادي فيزيکي را به دنبال دارد. آنها رفع خستگي با نوشيدن يک ليوان شکلات، قهوه يا چاي گرم را راهي براي رسيدن به آرامش و شادي پس از يک روز کاري سخت مي دانند.



9) اگر 2 دوست صميمي داريد...

کساني که حداقل 2 دوست صميمي دارند، بسيار شادتر از ساير افراد هستند و زندگي زناشويي موفق تري را هم تجربه مي کنند. دليل اين ادعا هم نتايج تحقيق هايي است که انگليسي ها روي بيش از 200 زوج انجام داده اند و طي اين تحقيق ها به اين نتيجه رسيدند که درددل و مشورت کردن با دوستان صميمي باعث آرامش رواني افراد مي شود و به آنها در تصميم گيري درست کمک مي کند. شايد به همين خاطر باشد که چيني ها مي گويند: «دوستان مهربان از برادران نامهربان بهترند!»

 


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی
[ یک شنبه 1 خرداد 1390 ] [ 19:27 ] [ admin ]

ده توصيه ي دوستانه ي يک آدم افسرده



1) مدرسه رفتن بي فايده است چون اگه باهوش باشي معلم وقت تو رو تلف
ميکنه اگه خنگ باشي تو وقت معلمو.


2) دنبال پول دويدن بي فايده است چون اگه بهش نرسي از بقيه بدت مياد اگه
بهش برسي بقيه از تو.


3) عاشق شدن بيفايده است چون يا تو دل اونو ميشکني يا اون دل تورو يا
دنيا دل هردوتونو.


4) ازدواج کردن بي فايده است چون قبل از 30 سالگي زوده بعد از 30 سالگي
دير.


5) بچه دار شدن بي فايده است چون يا خوب از آب در مياد که از دست بقيه به
عذابه يا بد از آب در مياد که بقيه از دستش به عذابن.


6) پيک نيک رفتن بي فايده است چون يا بد ميگذره که از همون اول حرص
ميخوري يا خوش ميگذره که موقع برگشتن غصه ميخوري.


7) رفاقت با ديگران بي فايده است چون يا از تو بهترن که نميخوان دنبالشون
باشي يا ازشون بهتري که نميخواي دنبالت باشن.


8) دنبال شهرت رفتن بيفايده است چون تا مشهور نشدي بايد زير پاي بقيه رو
خالي کني ولي وقتي شدي بقيه زير پاي تو رو خالي ميکنن.


9) انقلاب کردن بي فايده است چون يا شکست ميخوري و دشمن اعدامت ميکنه يا
پيروز ميشي و دوست اعدامت ميکنه.


10) وبلاگ نويسي بي فايده است چون يا خوب مينويسي که مطلبتو ميدزدن و حرص
ميخوري يا بد مينويسي که مطلبتو نميخونن و حرص ميخوري.(البته در هر دوحال
فحشو ميخوري :)

 


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی
[ یک شنبه 31 خرداد 1390 ] [ 19:25 ] [ admin ]

عادات اصلي براي رفتن به سمت موفقيت


براي رسيدن به موفقيت، چه کارهايي را به‌ طور مداوم انجام مي‌دهيد؟

اجازه بدهيد اول ببينيم عادت چيست. تحقيقات نشان مي‌دهد که چهار مانع وجود دارد که جلوي استفاده کامل از توانايي ‌هايمان را مي‌گيرد:

عادات، رفتارها، اعتقادات و انتظارات.

عادات الگوهاي رفتاري هستند که در اثر تکرار منظم و پايدار به وجود آمده ‌اند، معمولاً به‌طور ناخودآگاه و بدون فکر کردن هوشيارانه به انجام آن اجرا مي‌شوند. رفتار عادتي افراد گاهي ‌اوقات قابل تشخيص نيست زيرا تحليل از خود در کارهاي روزمره غيرضروري به نظر مي‌رسد. خوگيري روشي بسيار ساده از يادگيري است که در آن موجود پس از دوره ‌اي قرارگيري در معرض محرک، دست از واکنش دادن به آن محرک برمي‌دارد. عادات گاهي ‌اوقات اجباري هستند.



عادت‌ها لازمه زندگي هستند. آنها به ما کمک مي‌کنند نظم و برنامه زندگيمان را حفظ کنيم. لزوماً بد يا خوب نيستند، همان چيزي هستند که هستند. وقتي هدفي تعيين مي‌کنيد، آن زمان است که تعيين مي‌کنيد عادتي شما را به سمت آن هدف مي‌برد يا از آن دورتان مي‌کند.



رفتاري که انتخاب مي‌کنيد، زندگي و کاري که داريد را مي‌سازد.

اين را در نظر بگيريد – 5 فعاليت هستند که من به طور معمول انجام مي‌دهم که مرا به سمت موفقيت مي‌کشاند.

يکي اينکه ورزش مي‌کنم.

انتخاب ‌هاي غذايي سالم دارم.

8 ساعت در شبانه ‌روز مي‌خوابم.

با افراد مثبت وقت مي‌گذرانم.

به‌ طور مرتب با ديگران تلفني حرف مي‌زنم.



5 فعاليتي که شما به ‌طور مرتب انجام مي‌دهيم و شما را به سمت موفقيت هدايت مي‌کند چيستند؟

وقتي به کارتان فکر مي‌کنيد، کجا بيش از حد توانتان است؟ (مثلاً من ترجيح مي‌‌ دهم همه کارها را خودم انجام دهم تااينکه از کسي بخواهم به من کمک کند. يا وقتي روي چيزي کار نمي‌کنم احساس گناه مي‌کنم).



چه عادتي را مي‌توانيد همين امروز ترک کنيد تا سطح موفقيتتان بالاتر رود؟

اين عادت چه تغييري در کارتان ايجاد مي‌کند؟

عادات – "وقتي از قبل به آن فکر شود بسيار سخت و وقتي انجام شود آسان است!" – رابرت ام پيرسيگ



ترک يک عادت چه مدت طول مي‌کشد؟

بعضي مي‌گويند 21 روز يا 4-3 هفته. اگر مي‌خواهيد چند تغيير کوچک در کارتان ايجاد کنيد، خيي خوب است. در زير به نمونه‌هايي از عاداتي اشاره مي‌کنيم که لزوماً شما را به سمت هدفتان هدايت نمي‌کنند.

دير رسيدن سر قرارهاي کاري.

روي هم تلنبار کردن کارهاي کاغذي روي ميز ناهارخوري.

وقتي با يک مشتري احتمالي ناهار صرف مي‌کنيد به تلفن همراهتان پاسخ دهيد.

کار کردن ساعت‌هاي متمادي و داشتن انتخاب‌هاي غذايي بد.

بردن کارتان به هر جا که مي‌رويد.

به جاي اينکه بيدار شويد و ورزش کنيد، 5 دقيقه بيشتر بخوابيد.

رفتن به يک گردهمايي و حرف زدن فقط با کساني که مي‌شناسيد.

کشيدن چک بي ‌محل.

حالا نوبت شماست. ليستي از 10 عادتي که مي‌دانيد الان چندان به نفعتان نيست تهيه کنيد.

عاداتي که يادداشت کرديد را در نظر بگيريد. اين عادت‌ها اگر "اصلاح شوند"، "تغيير کنند" و يا مثبت‌تر شوند چطور مي‌شود؟ هر عادت را تک‌تک در نظر بگيريد و شکل مثبت آن را يادداشت کنيد.

(مثلاً از ليست بالا: به‌جاي دير رسيدن سر قرارهاي کاري – آنها را به شکل مثبت تغيير مي‌دهيم: متعهد شويم که هميشه 5 دقيقه زودتر از وقت قرار در محل حاضر شويم.)

يک روز جمعه زني داشت براي شام استيک درست مي‌کرد. همانطور که هميشه در گذشته اينکار را مي‌کرد، قبل از اينکه گوشت را داخل ماهيتابه بيندازد دو سر آن را بريد. شوهرش از او سوال کردن که چرا اينکار را کرده است و زن گفت که مادرم هم هميشه دو سر گوشت را مي‌بريد.

دفعه بعدي که مرد مادرزنش را ديد از او پرسيد که چرا هميشه قبل از انداختن گوشت در ماهيتابه دو سر آن را مي‌بريده است و او هم گفت که چون مادرش هميشه اينکار را مي‌کرده است.

وقتي شوهر مادربزرگ زنش را ديد آن سوال را از او هم پرسيد و مادربزرگ نگاهي به او انداخت و گفت چون فقط اينطور گوشت داخل ماهيتابه‌اش جا مي‌شده است.

چندبار تابحال شده که کاري را فقط به دليل اينکه ديده‌ايم يک نفر ديگر انجام مي‌دهد انجام داده‌ايم؟ بعضي‌اوقات لازم است از خودمان بپرسيم چرا فلان کار را اينطوري انجام مي‌دهيم. هميشه راه‌هاي ساده‌تر ديگري هم براي انجام يک کار خاص وجود دارد.



نتيجه:

راه به سمت موفقيت اصلاً پيچيده نيست – خيلي هم ساده است. با طرز فکر کردن شما شروع مي‌شود – با رويکري مشخص و واضح از چيزي که مي‌خواهيد و ايجاد عادات روزانه که شما را به آن هدف نزديکتر کند.

مي‌بينيد، عادت‌ها خوب يا بد نيستند. فقط به اين بستگي دارند که مي‌توانند شما را به هدفتان نزديک کنند يا نه. شما راننده هستيد و کنترل و مسئوليت همه چيز دست خودتان است!


 


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی
[ یک شنبه 30 خرداد 1390 ] [ 19:24 ] [ admin ]

طالع بيني ازدواج ها ماه ها با هم !!


پيوند زناشويي فروردين با ساير ماه ها
-------------------------------

فروردين با فروردين : ( خوب ) سازگاري مثبت واقع بيني و آگاهي به صفات مثبت يکديگر
فروردين با ارديبهشت: (متوسط) خودپسندي و ميل به حاکميت از ويژگي هاي مشترکشان مي باشد
فروردين با خرداد : (بد ) پر جنب و جوش بي قرار تنوع طلب و سرکش
فروردين با تير : ( متوسط ) برون گرا ايده آليست امکان مشکل وجود دارد
فروردين با مرداد : (خوب ) پيوند موفقي خواهد بود چون هماهنگي وجود دارد
فروردين با شهريور : ( بد ) يکي پاک سرشت و انسان دوست ديگري جسور و جاه طلب
فروردين با مهر : ( بسيار خوب ) افرادي منصف و معتقد به تساوي حقوق زن و مرد
فروردين با آبان : ( بد ) آزاديخواه سلطه گر خواهان تنهايي و درون گرا
فروردين با آذر : ( عالي ) کم ترين اختلاف و هياهو از مشخصات بارزشان است
فروردين با دي : (بد ) تفاهم چنداني با هم ندارند مرموز و محافظه کار مي باشند
فروردين با بهمن : ( بد ) سلطه گر آرمان گرا موقعيت درک يکديگر را ندارند
فروردين با اسفند : ( متوسط ) با مشکل مواجه است ممکن است پيوند خوبي باشد

پيوند زناشويي ارديبهشت با ساير ماه ها

ارديبهشت با فروردين : (متوسط ) ممکن است مشکل داشته باشند قابل حل شدن است
ارديبهشت با ارديبهشت : ( متوسط ) نسبتا خودراي و لجباز هستند ممکن است مشکل پيش بيايد
ارديبهشت با خرداد : ( متوسط ) تيزهوش کنجکاو و چندان با هم سازگار نيستند
ارديبهشت با تير : ( بسيار خوب ) خانواده دوست خونگرم پيوندي محکم و استوار
ارديبهشت با مرداد : ( بسيار خوب ) عاشق پيشه با صداقت وفادار پيوندي مملو از آرامش
ارديبهشت با شهريور : ( خوب ) جوانمرد باسخاوت مددکار و بدون مشکل
ارديبهشت با مهر : ( متوسط ) اهل اعتدال معاشرتي خونسرد و کمي حسادت
ارديبهشت با آبان : ( خوب ) آرمانگرا بلندپرواز همراه با جاذبه و اقتدار و ناسازگار
ارديبهشت با آذر : ( متوسط ) جسور بي پروا نيازمند با آزادي و بدون تفاهم
ارديبهشت با دي : ( بسيار خوب ) با ثبات راز نگه دار پيوندي مستحکم و پابرجا
ارديبهشت با بهمن : ( بد ) کنجکاو آزاديخواه و آرمانگرا و ايده متفاوت از يکديگر
ارديبهشت با اسفند : ( خوب ) اشخاصي تودار و بسيار محتاط و توانايي سازگاري را دارند

پيوند زناشويي خرداد با ساير ماه ها

خرداد با فروردين : ( بد ) افرادي پر جنب و جوش و بي قرار ناسازگار و بدون تفاهم
خرداد با ارديبهشت : ( متوسط ) تيزهوش کنجکاو تنوع طلب چندان با هم سازگار نيستند
خرداد با خرداد : ( خوب ) مشورت پذير با استدلال توانا در برطرف کردن مشکلات
خرداد با تير : ( متوسط ) با روحيه تنوع طلب و بي قرار خودشان مي توانند باعث ايجاد مشکلات شوند
خرداد با مرداد : ( بسيار خوب ) زوجي جذاب و اجتماعي با صفات مشترک فراوان
خرداد با شهريور : ( متوسط ) چندان ذوق و شوقي در روابطشان وجود ندارد
خرداد با مهر : ( بسيار خوب ) خونسرد با سليقه هنر دوست و بسيار با نشاط مي باشند
خرداد با آبان : ( متوسط ) براي رسيدن به خوشبختي بايد يکديگر راتحمل کنند
خرداد با آذر : ( بسيار خوب ) سرشار از ذوق و شوق براي زندگي مشترک
خرداد با دي : ( خوب ) خويشتندار سياستمدار و از سازگاري مناسب برخوردارند
خرداد با بهمن : ( بسيار خوب ) با روحيه انسان دوستي و هميشه آماده کمک به همديگر
خرداد با اسفند : ( بد ) خيالباف رويا پرداز مرموز عدم تفاهم با همديگر

پيوند زناشويي تير با ساير ماه ها
--------------------------------------
تير با فروردين : (متوسط ) برون گرا ايده آليست امکان مشکل وجود دارد
تير با ارديبهشت : ( بسيار خوب ) نقطه اشتراک فراواني با يکديگر دارند
تير با خرداد : ( متوسط ) يکي آرام و مهربان ديگري پرشور و با انرژي
تير با تير : ( خوب ) علي رغم اختلاف سليقه پيوند خوبي مي باشد
تير با مرداد : ( خوب ) خصوصيات مشترک زياد و ازدواجي موفق
تير با شهريور:(بسيار خوب) يکي مهارت فراوان در امورمالي و ديگري حسابگر و صرفه جو و هماهنگ
تير با مهر : ( بسيار خوب ) هر دو مهربان انسان دوست و توانمند
تير با آبان : ( متوسط ) در مسائل مالي اختلاف نظر دارند ولي در ساير مسائل هماهنگ مي باشند
تير با آذر : (بد ) يکي اجتماعي و اهل گردش و سفر ديگري متمايل به رکن خانواده
تير با دي : (خوب ) از نظر مالي اخلاقي و روابط هماهنگ هستند بنابراين پيوندي موفق ميشود
تير با بهمن : ( متوسط ) ازدواج ميتواند شکل بگيرد اما به سعي و کوشش نياز دارد
تير با اسفند : ( بسيار خوب ) پيوندي بسيار خوب همراه عشق و علاقه با تفاهم کامل

پيوند زناشويي مرداد با ساير ماه ها
-------------------------------------------
مرداد با فروردين : ( خوب ) پيوند موفقي خواهد بود چون هماهنگي وجود دارد
مرداد با ارديبهشت : ( بسيار خوب ) مهربان و خانواده دوست ازدواجي موفق و پايدار
مرداد با خرداد : ( بسيار خوب ) اجتماعي خونگرم همراه با سازگاري مثبت
مرداد با تير : ( خوب ) اختلاف سليقه زيادي با هم ندارند موقعيت همديگر را درک مي کنند
مرداد با مرداد : ( خوب ) صفات مشترک خوب باعث تقويت پيوندشان خواهد بود
مرداد با شهريور : ( متوسط ) يکي منضبط و قانونمند ديگري پرشور و زيباپسند
مرداد با مهر : ( خوب ) در پي برقراري آرامش و ملايمت همراه با منطق در زندگي هستند
مرداد با آبان : (متوسط ) يکي وفادار و قابل اعتماد ديگري عاشق ستايش ديگران
مرداد با آذر : ( متوسط ) يکي پر شور و هيجان ديگري دنبال آزادي و استقلال
مرداد با دي :( متوسط ) به دليل داشتن حق مشترک برتري جويي شايد دچار اختلاف شوند
مرداد با بهمن : (خوب ) هر دو آرمانگرا و ايده آليست پيوندي موفق خواهد بود
مرداد با اسفند : ( خوب )با هماهنگي بسيار مناسب در برآوردن نيازهاي عاطفي يکديگر


پيوند زناشويي شهريور با ساير ماه ها

شهريور با فروردين : (بد ) يکي پاک سرشت انسان دوست ديگري جسور و جاه طلب
شهريور با ارديبهشت : ( خوب ) صفات مشترک خوب نظير جوانمردي و نجابت
شهريور با خرداد : (متوسط ) يکي عاطفي و عاشق پيشهديگري با نظم و برنامه مشخص
شهريور با تير : ( بسيار خوب ) در امور مالي هماهنگ و با صفات مشترک فراوان
شهريور با مرداد : ( متوسط ) نسبتا لجباز و خودراي شايد با مشکل مواجه شوند
شهريور با شهريور : ( بسيار خوب ) هر دو صميمي و صادق و با محبت مي باشند
شهريور با مهر : ( خوب ) مشورت پذير با منطق و در برطرف کردن مشکلات توانا
شهريور با آبان : ( متوسط ) جسور و بي پروا . سرشار از انرژي و بلند پرواز
شهريور با آذر : ( بد ) تنوع طلب خواهان استدلال در ايجاد نظم و انضباط دچار مشکل هستند
شهريور با دي : ( خوب ) يک ازدواج خوب همراه با زندگي سرشار از محبت
شهريور با بهمن : ( متوسط ) چنين پيوندي با سعي و کوشش مي تواند خوب باشد
شهريور با اسفند :( خوب ) بسيار با صبر و حوصله هستند که باعث تفاهم در زندگي مي شود


پيوند زناشويي مهر با ساير ماه ها

مهر با فروردين : (بسيار خوب ) خونگرم و مهربان معتقد به تساوي حقوق زن و مرد
مهر با ارديبهشت : ( خوب ) انسان هايي هستند که تمايل زيادي به حفظ آرامش و اعتدال دارند
مهر با خرداد : (بسيار خوب ) آدم هايي حسابگر خونگرم تفاهم مناسبي با هم دارند
مهر با تير : ( بسيار خوب ) اهل رفت و آمد و معاشرت با ديگران و بسيار شکيبا
مهر با مرداد : ( خوب ) در پي برقراري آرامش و ملايمت همراه با منطق در زندگي هستند
مهر با شهريور : ( خوب ) پيوندي موفق چون منصف عادل و با سليقه مي باشند
مهر با مهر : ( خوب ) به دليل اشتراکات زيادي که دارند مي توانند موفق باشند
مهر با آبان : ( متوسط ) اگرچه خالي از دردسر نيستند اما مي توانند موفق باشند
مهر با آذر : ( بسيار خوب ) داراي خصيصه هايي مثل محبت درستکاري و مسئوليت پذيري مي باشند
مهر با دي : ( متوسط ) نسبتا خودراي بلندپرواز . ممکن است با مشکل روبرو شوند
مهر با بهمن : ( بد ) پر جنب و جوش بي قرار تنوع طلب و سرکش
مهر با اسفند : (بسيار خوب ) پيوندي موفق چون از نظر عاطفي با هم سازگار و هماهنگ هستند

پيوند زناشويي آبان با ساير ماه ها

آبان با فروردين : ( بد ) آزادي خواه سلطه گر خواهان تنهايي و درون گرا
آبان با ارديبهشت : ( خوب ) آرمانگرا بلند پرواز همراه با جاذبه و اقتدار و ناسازگاري
آبان با خرداد : (متوسط ) براي رسيدن به خوشبختي بايد يکديگر را تحمل کنند
آبان با تير : (متوسط ) در مسائل مالي اختلاف نظر دارند ولي در ساير موارد هماهنگ مي باشند
آبان با مرداد : ( متوسط ) يکي وفادار و قابل اعتماد و ديگري عاشق ستايش ديگران
آبان با شهريور : ( متوسط ) جسور بي پروا سرشار از انرژي و بلند پرواز
آبان با مهر : ( متوسط ) اگرچه خالي از دردسر نيستند اما ميتوانند موفق باشند
آبان با آبان : ( بد ) مستعد به خشمگين شدن و از کوره در رفتن در نتيجه پيوندي همراه با مشکلات
آبان با آذر : ( متوسط ) يکي سختگير در مسائل ديگري سرشت پويا و جدي دارد
آبان با دي : ( بد ) هر دو داراي خصلت سلطه طلبي و سختگيرانه مي باشند
آبان با بهمن : ( بد ) يکي با احساس و عاطفه ديگري سلطه جو و خواهان کسب برتري
آبان با اسفند : (بد ) يکي آرمان گرا و عاشق پيشه و ديگري با اعتماد به نفس کافي

پيوند زناشويي آذر با ساير ماه ها

آذر با فروردين : (عالي ) کم ترين اختلاف و هياهو از مشخصات بارزشان است
آذر با ارديبهشت : (متوسط ) جسور بي پروا نيازمند به آزادي و بدون تفاهم
آذر با خرداد: ( بسيار خوب ) سرشار از ذوق و شوق براي زندگي مشترک
آذر با تير: ( بد ) يکي اجتماعي و اهل گردش و سفر ديگري متمايل به رکن خانواده
آذر با مرداد : (متوسط ) يکي پر شور و هيجان ديگري دنبال آزادي و استقلال
آذر با شهريور: (بد ) تنوع طلب خواهان استقلال در ايجاد نظم و انضباط دچار مشکل هستند
آذر با مهر : ( بسيار خوب ) داراي خصيصه هايي مثل محبت درستکاري و مسئوليت پذير مي باشد
آذر با آبان : ( متوسط ) يکي سختگير در مسائل ديگري سرشت پويا و جدي دارد
آذر با آذر: ( بسيار خوب ) پيوندي بسيار مطلوب توام با سعادت و خوشبختي
آذر با دي : ( متوسط ) خصوصياتي نسبتا متفاوت دارند بايد خويشتن دار باشند
آذر با بهمن : ( بسيار خوب ) از موفق ترين پيوند هاي زناشويي خواهد بود چون مثبت گرا هستند
آذر با اسفند : ( متوسط ) يکي با صراحت لهجه و سخنان کنايه آميز و ديگري بسيار عاطفي مي باشد

پيوند زناشويي دي با ساير ماه ها

دي با فروردين : (بد ) تفاهم چنداني با هم ندارند. مرموز و محافظه کار مي باشند
دي با ارديبهشت : ( بسيار خوب) با ثبات راز نگه دار پيوندي مستحکم و پابرجا
دي با خرداد : ( خوب ) خويشتندار سياستمدار و از سازگاري مناسب برخوردارند
دي با تير : (خوب ) از نظر مالي و اخلاقي و روابط هماهنگ هستند
دي با مرداد : (متوسط ) به دليل داشتن حس مشترک برتري جويي شايد دچار اختلاف شوند
دي با شهريور : ( خوب ) يک ازدواج خوب همراه با زندگي سرشار از محبت
دي با مهر : ( متوسط ) نسبتا خودراي و بلند پرواز ممکن است با مشکل روبرو باشند
دي با آبان : ( بد ) هردو داراي خصلت سلطه طلبي و سختگيرانه مي باشند
دي با آذر : ( متوسط ) خصوصياتي نسبتا متفاوت دارند بايد خويشتندار باشند
دي با دي : (متوسط ) خصوصيات مشترک باعث شادابي يا يکنواختي زندگي مشترک آنها مي شود
دي با بهمن : ( متوسط ) يکي محتاط و محافظه کار ديگري سختگير و جدي
دي با اسفند : ( متوسط ) يکي اهل حساب و کتاب ديگري احساساتي و عاشق پيشه

پيوند زناشويي بهمن با ساير ماه ها

بهمن با فروردين : ( بد ) سلطه گر آرمان گرا موقعيت درک يکديگر را ندارند
بهمن با ارديبهشت : ( بد ) کنجکاو آزادي خواه و آرمان گرا و ايده متفاوت از يکديگر
بهمن با خرداد : ( بسيار خوب ) با روحيه انسان دوستي و هميشه آماده کمک به همديگر
بهمن با تير : ( متوسط ) ازدواج مي تواند شکل بگيرد اما به سعي و کوشش نياز دارد
بهمن با مرداد : ( خوب ) هردو آرمان گرا و ايده آليست پيوندي موفق خواهد بود
بهمن با شهريور : ( متوسط ) چنين پيوندي با سعي و کوشش مي تواند خوب باشد
بهمن با مهر : ( بد ) پر جنب و جوش بيقرار تنوع طلب و سرکش
بهمن با آبان : ( بد ) يکي با احساس و عاطفه ديگري سلطه جو و خواهان کسب برتري
بهمن با آذر : ( بسيار خوب ) از موفق ترين پيوند هاي زناشويي خواهد بود چون مثبت گرا هستند
بهمن با دي : (متوسط ) يکي محتاط و محافظه کار ديگري سختگير و جدي
بهمن با بهمن : ( خوب ) پيوندي بسيار موفق توانا در امور مختلف
بهمن با اسفند : (خوب) يکي روشنفکر و اهل منطق و ديگري با احساس و عاطفه و مکمل همديگر

پيوند زناشويي اسفند با ساير ماه ها
اسفند با فروردين : ( متوسط ) با مشکل مواجه است ممکن است پيوند خوبي باشد
اسفند با ارديبهشت : ( خوب ) اشخاصي تو دار و بسيار محتاط و توانايي سازگاري را دارند
اسفند با خرداد : (بد ) خيال باف و روياپرداز مرموز و عدم تفاهم با همديگر
اسفند با تير : ( بسيار خوب ) پيوندي بسيار خوب همراه عشق و علاقه و با تفاهم کامل
اسفند با مرداد : (خوب ) هماهنگي بسيار مناسب در برآوردن نيازهاي عاطفي يکديگر
اسفند با شهريور : ( خوب ) بسيار با صبر و حوصله هستند که باعث تفاهم در زندگي ميشوند
اسفند با مهر : ( بسيار خوب ) پيوندي موفق چون از نظر عاطفي با هم سازگار و هماهنگ هستند
اسفند با آبان : ( بد ) يکي آرمان گرا و عاشق پيشه ديگري با اعتماد به نفس کافي
اسفند با آذر : ( متوسط) يکي با صراحت لهجه و سخنان کنايه آميز و ديگري بسيار عاطفي ميباشد
اسفند با دي : ( متوسط ) يکي اهل حساب و کتاب ديگري احساساتي و عاشق پيشه
اسفند با بهمن : ( خوب ) يکي روشن فکر و اهل منطق ديگري با احساس و عاطفه و مکمل همديگر
اسفند با اسفند : ( بد ) به خاطر زودرنجي و حساس بودن ممکن است مشکلاتي پيش بيايد
 


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی
برچسب‌ها: فال ازدواج
[ یک شنبه 29 خرداد 1390 ] [ 19:20 ] [ admin ]

دانلود کتاب دلایل نیازهای بشر به انرژی هسته ای

دانلود 


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
[ یک شنبه 28 خرداد 1390 ] [ 12:31 ] [ admin ]

دانلود کتاب ستاره جاویدان ( لطفعلی خان زند )

دانلود 


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
[ یک شنبه 27 خرداد 1390 ] [ 12:30 ] [ admin ]

دانلود کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب

دانلود 


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
[ یک شنبه 26 خرداد 1390 ] [ 12:28 ] [ admin ]

دانلود آموزش visual C++ 2008  

دانلود


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
[ یک شنبه 25 خرداد 1390 ] [ 12:27 ] [ admin ]

دانلود کتاب وسپس هیچ کس نبود

دانلود 


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
[ یک شنبه 24 خرداد 1390 ] [ 12:25 ] [ admin ]

دانلود کتاب همه چیز در مورد برنامه نویسی دایرکس direct-x

دانلود 


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
[ یک شنبه 23 خرداد 1390 ] [ 11:51 ] [ admin ]

 دانلود کتاب همه چیز در مورد پاور کامپیوتر

دانلود


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
[ یک شنبه 22 خرداد 1390 ] [ 11:49 ] [ admin ]

دانلود کتاب جن - شیطان - جادوگر

دانلود 


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
[ یک شنبه 21 خرداد 1390 ] [ 11:48 ] [ admin ]
[ شنبه 7 خرداد 1390 ] [ 1:24 ] [ admin ]
[ شنبه 7 خرداد 1390 ] [ 1:22 ] [ admin ]

افرادي که بيشترين وقت خود را صرف زندگي ديگران مي‏کنند (مشاوره، راهنمايي و …)، از رسيدن به زندگي خود باز مي‏مانند.
 

– کساني که مي‏گويند “من نبايد اين راز را فاش کنم اما فقط به تو مي‏گويم” دقيقا راز شما را نيز به همين صورت براي ديگران بازگو مي‏نمايند.
 

– گفتن حقيقت مهم است؛ اين مهم نيست که ما راست مي‏گوييم و ديگران اشتباه مي‏کنند.
 

هيچ هدفي بدون طي کردن مسير و راه آن دست يافتني نيست.
 

– کساني که سر خود را مانند کبک در برف فرو مي‏برند در واقع لگد ديگران را به جان مي‏خرند.
 

– آنچه که در ظاهر هر شخص مي‏بينيم، به ندرت دقيقا همان چيزي است که آن شخص واقعا هست.
 

– جرات و شهامت اين نيست که روبروي شير بايستيم بلکه اين است که بفهميم چطور مي‏توان از شر او جان سالم بدر برد.
 

– ما از همان اول پدر و مادر زاده نشده‏ايم، بلکه بايد بياموزيم که چطور مي‏توان پدر و مادر بود.
 

– کلماتي که بر زبان جاري مي‏گردند، قدرت خود را از ما گرفته‏اند – از خود هيچ قدرتي ندارند.
 

– افراد خردمند در سکوت به سر مي‏برند تا بيش از هر چيز صداي تمناي خود را بشنوند.
 

– فرشته ها به زمين نمي‏آيند تا ببينند ما چه مي‏کنيم بلکه مي‏آيند تا به ما بگويند چه کار بهتر است انجام دهيم.
 

– هيچ چيز مانند ارتباط و وابستگي با ديگران، با تمام وجود، به درد انسان نمي‏خورد.
 

– در واقع ما هيچ چيز را کنترل نمي‏کنيم مگر رفتار و کردار و تصميمات خودمان.
 

– هيچ کس نمي‏تواند ما را شاد کند جز خودمان. (اگر بخواهيم)
 

– اين يک اشتباه بزرگ است اگر از تجربيات خود درس نگيريم.
 

– من هيچ چيز نمي‏دانم، به من بياموزيد؛ من هيچ چيز نمي‏شنوم، به من بگوييد؛ من هيچ چيز نخواهم ديد، به من نشان دهيد – ما با هم پيروزيم.
 

– پشيماني از آن دسته چيزهايي است که ما به اشتباه آن را انتخاب مي‏کنيم.
 

– آنچه در قلب خود مي‏پرورانيم، همان است که در زندگي ان دنيا در دستان خود داريم.
 

– تنها به اين دليل که بذري را که کاشته ايم نمي‏بينيم، نمي توانيم بگوييم چيزي از اينجا بيرون نمي‏آيد.
 

– جنسيت واقعي وجود ندارد. هر کسي قسمتي از روحيات جنس مخالف را در خود دارد.
 

– تجربيات شما، تجربيات شما هستند؛ شخصيت شما نيستند.
 

– فرض کردن‏ها از تنبلي ما در جستجوي حقيقت سرچشمه مي‏گيرند.
 

– هيچ کس به طور کامل بي‏طرف نيست.
 

– خانواد ما تنها جايي نيست که ما در ان متولد شده‏ايم؛ گاهي يک دست باز و رويي گشاده نيز ما را متولد مي‏کند.
 

– شما هميشه راه درست را نمي‏پيماييد.
 

– فروتني و تواضع، در واقع توانايي پذيرفتن خطاست.
 

– توانايي يک مرد آن چيزي نيست که در جيبش دارد، بلکه آن است که بر دوشش دارد.
 

– اگر شما يک قدم مثبت برداريد، کائنات قدم به سمت شما مي‏آيند.
 

– اگر مي‏خواهيد بديها سرتان نيايد، نخواهيد سر ديگران آيد.
 

– اگر مي‏خواهيد با حقيقت سر و کار نداشته باشيد، هميشه در خيالات خود گم هستيد.
 

فخرفروشي لباسي است که فقط تن احمقان مي‏شود.
 

– کسي که از همه بيشتر مي‏داند، معمولا همان کسي است که کمتر حرف مي‏زند.
 

– هر کسي سزاوار ارزشمند شدن و معشوق ديگران بودن است.
 

– هيچ کس جواب نهايي را به شما نخواهد داد، مگر خودتان.
 

– شما تنها با ابزاري که داريد مي‏توانيد عمل کنيد، پس به دنبال ابزار جديد وقت خود را تلف نکنيد.
 

– اگر خطاهاي خود را خطا در نظر نگيريم، آنگاه با هر خطا راهي اشتباه را کشف کرده‏ايم.
 

– اين انسانها هستند که به زندگي معنا مي‏دهند و نه اشياء.
 

هميشه سوالاتي هستند که جوابشان ناپيداست و بزودي جوابشان پيدا خواهد شد.
 

– در حال حاضر نه آينده وجود دارد و نه گذشته، زندگي جاريست.
 

– اگر بخواهيد، اسکلت هميشه در کنج کمد منتظر شماست تا شما را بخورد.
 

– وقتي صحبت مي‏کنيم، صداي هيچ کس را نمي‏شنويم.
 

– والدين نبايد کوچکترها را در برابر تصميمات زندگي مسئول بدانند.
 

– اينکه پدران ما چه کاره بوده‏اند مهم نيست، مهم اين است که ما چه خواهيم کرد و چه خواهيم شد.
 

– اگر فکر مي‏کنيد که بايد همين الآن بگوييد، پس بگوييد و اگر مي دانيد که بايد کاري را الآن انجام دهيد، پس انجام دهيد.
 

– هر تغييري نياز به حرکت دارد.
 

– کمک ديگران به معناي انجام تمام و کمال کار ما نيست.
 

– اينطور نيست که هر کسي شما را دوست بدارد ولي شما مي‏توانيد هر کسي را دوست داشته باشيد.
 

– اگر کاري را هميشه براي کسي انجام داديد، او هرگز آن کار را ياد نخواهد گرفت.
 

– هيچ چيز بيشتر از خنده مسري و واگيردار نيست.
 

– بهترين هديه‏اي که مي‏توان به ديگران داد، وقت و صبر خودمان است.
 

- زيبايي محض با چشم قابل مشاهده نيست، بلکه با فکر و دل ديده مي‏شود.
 

– هر کسي بذر کمال را در وجودش دارا مي‏باشد، اما کمتر کسي مي‏تواند آنرا پرورش دهد.
 

– تنها راه پايان دادن به مشاجره‏ها، پيدا کردن يک راه حل است.
 

– هر عملي که انجام مي‏دهيم و هر حرفي که ميگوييم به ما باز مي‏گردد اما نه به گونه‏اي که انتظارش را داشتيم.
 

– اگر يک پله از نردبان شکست، با کمي زحمت پا را بايد بالاتر گذاشت.
 

– هرگز کلمات ناگفته را در اتاق دربسته محبوس نکنيد.
 

– هرکس بيش از آنچه خود را مي‏شناسد است.
 

– از هر چه بترسيم اسيرش مي‏شويم.
 

نيازمندترين انسانها حريص‏ترين آنهاست.
 

– آنچنان خيال کنيد که گويا تا ابد زنده‏ايد و انچنان عمل کنيد که گويا امروز مي‏ميريد.
 

– بخنديد همچنانکه نفس مي‏کشيد و دوست داشته باشيد همچنانکه زندگي مي‏کنيد.
 

– هيچ کس نمي‏تواند بازگردد و شروعي جديد را رقم بزند اما هر کسي مي‏تواند شروع کند و پاياني خوش را بسازد.
 

مهمترين چيزها در زندگي چيزي نيستند که قابل لمس باشند.
 

– زيباترين عکسها در اتاقهاي تاريک ظاهر مي‏شوند؛ پس هر موقع در قسمتي تاريک از زندگي قرار گرفتي بدان که طبيعت مي‏خواهد تصويري زيبا از تو بسازد.
 

– برف سنگيني باريد؛ درختي شکست، درختي زيباتر شد.
 

زندگي مانند بازي حکم است، مهم نيست که دست خوبي نداشته باشيم، مهم اين است که يار خوبي داشته باشيم.
 

– از کوتهي ماست که ديوار بلند است.
 

– از شيش جلو به زندگي نگاه کنيد نه از آين رو به عقب.
 

– به خاطر ترساندن موش خانه‏ات را آتش نزن.
 

– هنر زندگي کردن، هنر نقاشي کردن بدون پاک کردن است.
 

– بهترين لذت زندگي انجام دادن عملي است که ديگران مي‏گويند نمي‏توانيم.
 

– هر روز از زندگي معجزه است. من روزم را هدر نمي‏دهم. من قدر معجزات را مي‏دانم.
 

آرام بنشين. تقلا نکن. بهار مي‏آيد و سبزه‏ها رشد مي‏کنند.
 

– اينکه چه مي‏انديشيم، چه مي‏دانيم و به چه اعتقاد داريم مهم نيست. مهم اين است که چه مي‏کنيم.
 

– از زندگي هر انچه لياقتش را داريم به ما مي‏رسد نه آنچه آرزويش را داريم.
 

– از آنجا که زندگي آين وجود ماست، فقط با تغيير ما تغيير مي‏کند.
 

– ساعتي که خراب است، در هر روز دوبار زمان را درست نشان مي‏دهد.
 

– هرگاه در زندگي خانه‏اي از يخ ساختي، بر آب شدنش گريه نکن.
 

آرزوهايت را يک جا يادداشت کن و يکي يکي از خدا و کائنات بخواه. خدا و کائنات يادشان نمي‏رود اما تو يادت خواهد رفت آنچه را که امروز داري، آرزوي ديروزت بوده است.
 

– برگ در انتهاي زوال مي‏افتد و ميوه در انتهاي کمال. بنگر که چون برگي زردي يا سيبي سرخ؟
 

– اگرنتوانستي کسي را ببخشي از بزرگي گناه او نيست، از کوچکي دل توست.
 

– به کسي که در جستجوي حقيقت است ايمان آور و به کسي که حق را يافته است شک کن.
 

– ما آمده‏ايم تا با زندگي کردن قيمت پيدا کنيم نه به هر قيمتي زندگي کنيم.
 

– هر کس چراي زندگي را يافت با هر چگونه‏اي خواهد ساخت.
 

– سخن نيک را از گويند آن بگيريد هر چند خود بدان عمل نکند.
 

– ناتوانترين مردم کسي است که نتواند دوستي پيدا کند و ناتوانتر از او کسي است که دوستان خود را از دست بدهد.
 

چون عقل کامل گردد، سخن گفتن کمتر شود.
 

– صبحگاهان به جستجوي روزي درآييد که برکت و موفقيت در صبح زود نهفته است.
 

– به بار نشستن هر کار نيازمند روز صبر است.
 

– راز موفقيت در اين است که با طبيعت و کائنات هماهنگ باشيم و در مسير موجهاي زندگي لذت ببريم.
 

– موفقيت يک مسير است و نه هدف.
 

– موفقيت بيشترين و بهترين استفاده از آن چيزي است که هم اکنون داريم.
 

– شکست موفقيت است، اگر از آن درس بگيريم.
 

– موفقيت اين نيست که هرگز اشتباه نکنيم بلکه اين است که يک اشتباه را دوبار مرتکب نشويم.
 

– موفقيت دستيابي به آن چيزي است که مي‏خواهيم و شادماني خواستن آن چيزي است که بدست مي‏آوريم.
 

– موفقيت توانايي پرش از شکستي بر شکستي ديگر است بدون اينکه خسته شويم.
 

– من مي‏دانم که تمام هستي براي من خلق شده. پس نگران نيستم و تمام هستي را يار و ياور خود مي‏بينم.
 

– بازي زندگي بازي بومرنگهاست. مراقب بومرنگ خود باشيم که به کدام طرف پرتاب مي‏شود.
 

– تفکر مثبت اساس هر موفقيت است.

 


موضوعات مرتبط:
[ چهار شنبه 4 خرداد 1390 ] [ 14:45 ] [ admin ]

اهنگ جدید مجید یحیایی

نوازش 
 

اهنگ فیلم اخراجی ها3 /بهنام صفوی

دانلود


موضوعات مرتبط:
[ چهار شنبه 4 خرداد 1390 ] [ 9:59 ] [ admin ]

به یارو  مي گن برو با اره برقي هزار تا درخت بکن مي ره 996 تا مي کنه خسته مي شه مي شينه .مي گن چرا نشستي؟روشنش کن چهارتا ديگه هم بکن .مي گه : ا مگه روشنم مي شه؟
 

مرد به خدا ميگه چرا زن رو آفريدي؟ خدا ميگه واسه اينکه تو خوشت بياد! ميگه: چرا چشمش رو خمار کردي؟ خدا ميگه: واسه اينکه تو خوشت بياد ميگه: چرا موهاشو ابريشمي کردي؟ خدا ميگه: واسه اينکه تو خوشت بياد! ميگه: پس چرا کم عقل آفريدي! خدا ميگه: واسه اينکه از تو خوشش بياد:-؟
 

يک دختر اگر 24 ساعت با دوست پسرش صحبت نکنه افسرده ميشه. اما يک پسر اگر 24 ساعت با دوست دخترش صحبت نکنه با اون يکي دوست دخترش صحبت ميکنه
 

دختره به دوستش زنگ ميزنه ميگه,يه پسره دنبام راه افتاده,چيكار كنم؟ دوستش ميگه خوب تندتر راه برو!! دختره ميگه من دارم تند ميرم ولي اون خاكتوسر خيلي يواش راه ميره
 

مرد احمق به يه زن ميگه ساکت باش اما يک مرد دانا به يه زن ميگه نمي دوني وقتي لبهات بسته اند چقدر خوشکل ميشي
 

سه نفر از برره پليس مخفي ميشن. الان نيروي انتظامي 4 ساله دنبالشون مي گرده بهشون حقوق بده
 

جشنواره فيلمهاي ايرانسل:من ترانه ديگه شارژ ندارم. در جستجوي انتن.چند ميگيري اس .ام .اس ندي.شبا انتن نميده ايد


اضرب المثل مکزيکي مي گه: بجز خودت وحيوونت به کس ديگه اي اعتماد نکن!! منم بجز خودم و خودت به کس ديگه اي اعتماد ندارم
 

مطالب ارسالی از دالیا


موضوعات مرتبط:
[ دو شنبه 2 خرداد 1390 ] [ 18:11 ] [ admin ]

روزگاري يک کشاورز در روستايي زندگي مي کرد که بايد پول زيادي را که از
يک پيرمرد قرض گرفته بود، پس مي داد.

کشاورز دختر زيبايي داشت که خيلي ها آرزوي ازدواج با او را داشتند. وقتي
پيرمرد طمعکار متوجه شد کشاورز نمي تواند پول او را پس بدهد، پيشهاد يک
معامله کرد و گفت اگر با دختر کشاورز ازدواج کند بدهي او را مي بخشد، و
دخترش از شنيدن اين حرف به وحشت افتاد و پيرمرد کلاه بردار براي اينکه
حسن نيت خود را نشان بدهد گفت : اصلا يک کاري مي کنيم، من يک سنگريزه
سفيد و يک سنگريزه سياه در کيسه اي خالي مي اندازم، دختر تو بايد با
چشمان بسته يکي از اين دو را بيرون بياورد. اگر سنگريزه سياه را بيرون
آورد بايد همسر من بشود و بدهي بخشيده مي شود و اگر سنگريزه سفيد را
بيرون آورد لازم نيست که با من ازدواج کند و بدهي نيز بخشيده مي شود، اما
اگر او حاضر به انجام اين کار نشود بايد پدر به زندان برود.

اين گفت و گو در جلوي خانه کشاورز انجام شد و زمين آنجا پر از سنگريزه
بود. در همين حين پيرمرد خم شد و دو سنگريزه برداشت. دختر که چشمان
تيزبيني داشت متوجه شد او دو سنگريزه سياه از زمين برداشت و داخل کيسه
انداخت. ولي چيزي نگفت !

سپس پيرمرد از دخترک خواست که يکي از آنها را از کيسه بيرون بياورد.

تصور کنيد اگر شما آنجا بوديد چه کار مي کرديد ؟ چه توصيه اي براي آن دختر داشتيد ؟

اگر خوب موقعيت را تجزيه و تحليل کنيد مي بينيد که سه امکان وجود دارد :

1ـ دختر جوان بايد آن پيشنهاد را رد کند.

2ـ هر دو سنگريزه را در بياورد و نشان دهد که پيرمرد تقلب کرده است.

3ـ يکي از آن سنگريزه هاي سياه را بيرون بياورد و با پيرمرد ازدواج کند
تا پدرش به زندان نيفتد.

لحظه اي به اين شرايط فکر کنيد. هدف اين حکايت ارزيابي تفاوت بين تفکر
منطقي و تفکري است که اصطلاحا جنبي ناميده مي شود. معضل اين دختر جوان را
نمي توان با تفکر منطقي حل کرد.

به نتايج هر يک از اين سه گزينه فکر کنيد، اگر شما بوديد چه کار مي کرديد ؟!

و اين کاري است که آن دختر زيرک انجام داد :

دست خود را به داخل کيسه برد و يکي از آن دو سنگريزه را برداشت و به سرعت
و با ناشي بازي، بدون اينکه سنگريزه ديده بشود، وانمود کرد که از دستش
لغزيده و به زمين افتاده. پيدا کردن آن سنگريزه در بين انبوه سنگريزه هاي
ديگر غير ممکن بود.

در همين لحظه دخترک گفت : آه چقدر من دست و پا چلفتي هستم ! اما مهم
نيست. اگر سنگريزه اي را که داخل کيسه است دربياوريم معلوم مي شود
سنگريزه اي که از دست من افتاد چه رنگي بوده است....

و چون سنگريزه اي که در کيسه بود سياه بود، پس بايد طبق قرار، آن سنگريزه
سفيد باشد. آن پيرمرد هم نتوانست به حيله گري خود اعتراف کند و شرطي را
که گذاشته بود به اجبار پذيرفت و دختر نيز تظاهر کرد که از اين نتيجه
حيرت کرده است.

نتيجه اي که 100 درصد به نفع آنها بود.

1ـ هميشه يک راه حل براي مشکلات پيچيده وجود دارد.

2ـ اين حقيقت دارد که ما هميشه از زاويه خوب به مسايل نگاه نمي کنيم

 

مطالب ارسالی از دالیا

 


موضوعات مرتبط:
[ دو شنبه 2 خرداد 1390 ] [ 18:8 ] [ admin ]

افسردگي و راه هاي بيرون رفت از آن

افـسردگي اختلالي است كه قادراست افكار،خلق وخو،احـساسات،رفـتــار، سلامتي جسماني و روحي شماراتحـت الشـــعاع قراردهد. هرانساني درمقاطع خاصي از زنـدگي خود به افسردگي دچارميگردد.

نشانه ها و علايم افسردگي عبارتند از:

* غم و اندوه پايدار، اظطراب، احساس پوچي.
* احــساس نا اميدي و بدبيني- احساس گناه، احسـاس بي ارزشي و در ماندگي - احساس تيره بختي.
* كاهش سطح انرژي و احساس خستگي.
* دشواري در تمركز، ياد آوري و تصميم گيري-عدم توانايي در انديشيدن.
* بي خوابي و يا افزايش ميزان خواب.
* از دست دادن اشتها و كاهش وزن - يا پر خوري و افزايش وزن.
* عدم تمايل به ملاقات با ديگران - يا وحشت از تنها ماندن - حضور يافتن در فعاليتهاي اجتماعي دشوار و غير ممكن ميگردد.
* احساس بي ارزش بودن و نا عادلانه بودن زندگي- احساس شكست- احساس سربار بودن.
* از دست دادن علاقه و ميل به فعاليتهاي معمولي در زندگي و يا سرگرميهايي كه پيشتر براي فرد لذت بخش بوده اند.
* بيقراري و بيتابي - زود رنجي و تحريك پذيري- و يا كند شدن حركات و واكنشها- بي تفاوتي.
* افت اعتماد بنفس - سرزنش مدام خود - نگراني از گذشته و آينده.
* مشكلات جسماني كه معمولا به دارو جواب نميدهند مانند: خارش بدن - تاري ديد -تعريق شديد- خشكي دهان- مشكلات گوارشي (يبوست، اسهال - سوء هاضمه)-سردرد - كمردرد.
* افكار صدمه زدن به خود و يا ديگران - افكار خود كشي.
علل پديد آمدن افسردگي
علل پديد آمدن افسردگي نيز گوناگون ميباشد:
* وراثت.
* محيط هاي نا ايمن و خطرناك مانند: آلودگي هوا و آب.
* محيطهاي آشفته مانند: خشونت در خانه و روابط.
* درگذشت همسر، فرزند، والدين و دوستان.
* ضربه هاي روحي شديد در كودكي و يا بزرگسالي.
* از دست دادن حمايتهاي اجتماعي در پي طلاق، دوري از دوستان، قطع رابطه، از دست دادن شغل.
* شرايط ناسالم اجتماعي مانند: فقر، بي خانماني و خشونت در جامعه.
* بيماريهاي مزمن مانند سرطان، ديابت و ايدز.
* شكست و ناكاميها-تجارب ناخوشايند.
* تغييرات هورموني - اختلال در تعادل انتقال دهنده هاي عصبي همچون سروتونين.
* در اثر مصرف برخي داروها مانند داروهاي خواب آور، ضد بارداري و كاهنده فشار خون بالا.
* استفاده از الكل، مواد مخدر و ديگر داروها.
* تغذيه نامناسب مانند كمبود فولات و ويتامين B1 و يا مصرف زياد مواد قندي و ….
* ضعف شخصيت، اعتماد بنفش پايين، بد بيني و هم وابستگيها.
* استرس .
* الگوي تفكرات منفي.
* عدم تحرك بدني و نداشتن تفريح و سرگرمي.
* انزوا و گوشه گيري.


انواع افسردگي، روشهاي غلبه بر افسردگي :

1. افسردگي اساسي : اين نوع افسردگي اختلال در خلق ميباشد كه معمولا 2 هفته بطول مي انجامد. احساس دلتنگي و حزن مفرط و از دست دادن ميل و لذت از فعاليتهاي دلپذيرو احساس گناه و بي ارزشي از نشانه هاي آن ميباشد. اين نوع افسردگي خطرناك بوده و ميتواند به خود كشي منجر گردد.

2. افسردگي مزمن : شدت علايم آن از افسردگي اساسي كمتر بوده اما دوره آن طولاني و ممكن است و 2 الي 5 سال بطول انجامد. علايم آن معمولا ناتوان كننده نميباشد اما در عملكرد مناسب و احساس خوشايندي فرد تاثير گذار است.

3. اختلال در سازگاري : هرگاه انسان عزيزي را از دست ميدهد، شغلش را از دست داده و يا تغيير ميدهد، و يا آگاه ميگردد كه بيماري لاعلاجي دارد كاملا طبيعي است كه احساس استرس، اندوه و خشم ميكند. اما در نهايت امر افراد خود را با شرايط پديد آمده وفق ميدهند. اما برخي قادر به چنين عملي نميباشند. هنگامي كه واكنش فرد به يك موقعيت و يا حادثه سبب افسردگي در وي ميگردد به آن اختلال در سازگاري ميگويند.

4. اختلال دو قطبي : به تغييرات غير قابل پيش بيني خلق از شيدايي تا افسردگي اختلال دو قطبي ميگويند. در يك زمان فرد رفتار برونگرايي مفرط، پر حرفي، خود بزرگ بين از خود بروز ميدهد و در دوره اي ديگر افسرده ميگردد

5. افسردگي فصلي : اين نو ع افسردگي معمولا در زمستان شيوع مي يابد. علت آن كاهش تابش نور خورشيد است.اين افسردگي سبب سردرد، تحريك پذيري و كاهش سطح انرژي ميگردد.


غلبه بر افسردگي

1. براي خود اهداف قابل دسترس تعيين كنيد.

2. تنها به ميزان معقول و در حد توان خود مسئوليت بعهده بگيريد.

3. كارها، اهداف و وظايف بزرگ را به بخشهاي كوچك تقسيم كنيد.

4. مديريت زمان و الويت بندي را فراموش نكنيد.

5. مدتي از وقت خود را با ديگران و يك دوست صميمي سپري كنيد. سعي كنيد فردي را در زندگي بيابيد كه بتوانيد به وي اعتماد كرده و با وي درد دل كنيد.

6. به سرگرميهايي كه علاقه داريد بپردازيد.

7. ورزش كنيد و فعاليت بدني منظم داشته باشيد.

8. تا بر طرف شدن آثار افسردگي تصميمات مهم و حياتي خود را به تعويق اندازيد.

9. به خاطر داشته باشيد كه بهبودي خلق افسرده زمانبر و تدريجي ميباشد انتظار معجزه نداشته باشيد.

10. از افراد غير حامي و منتقد اجتناب كنيد.

11. به دوستان و خانواده خود اجازه دهيد در روند بهبودي به شما كمك كنند.

12. افكار مثبت را جايگزين افكار منفي گردانيد.

13. به خاطر داشته باشيد كه زندگي بطور ذاتي مبهم و نامشخص بوده و در بسياري ازشرايط تنها يك پاسخ واحد مشكل گشا نخواهد بود.زندگي مملو از احتمالات است.

14. شما بايد بياموزيد چگونه ميان اموري كه شما مسئول آنها ميباشيد و يا نميباشيد تفاوت قائل گرديد. معمولا افراد كنترولي كه بر شرايط دارند را كمتر و يا بيشتر از آنچه هست بر آورد ميكنند.اموري كه شما مسئوليتي در قبال آن نداريد و يا خارج از كنترول شماست به حال خود بگذاريد.

15. شما بايد قادر باشيد ميان موقعيتهايي كه ارزش شما بايد بر اساس موفقيتهاي شما تعيين گردند و ديگر موقعيتها تفاوت قائل گرديد.

16. شما بايد بياموزيد كه چه زمان بايد با احساسات خود ارتباط برقرار كرده و چه زمان از آنها فاصله بگيريد.

17. شما بايد بياموزيد كه چه هنگام بايد بر زمان حال تمركز كنيد و چه هنگام به زمان آينده.

18. خوشبختي و نيل به شادي در زندگي هدف نامعقولي نيست اما شما بايد ابتدا مفهوم خوشبختي را براي خود معنا كرده و سپس با برنامه ريزي و ايجاد سلسه مراتب و پيروي از آنها به خوشبختي مطلوب خود دست يابيد.

19. شما بايد قادر باشيد كه ميان احساسات دروني خود و واقعيتهاي عيني تفاوت قائل گرديد.

20. شما بايد قادر باشيد تا با ديگران رابطه برقرار كنيد.

21. اعتماد بنفس خود را افزايش دهيد.

22. وابستگي خود را به دنياي خارج كاهش دهيد

.23به خاطر داشته باشيد هيچ فرد ديگر ي جز خود شما مسئول شادي شما نميباشد.


اعتماد بنفس

عـزت نــفس و اعــتماد بنفس بنيادي ترين بخش شخصيت يـك فرد مي بـاشـد كه در تمام جوانب زندگي فرد خود را به نـحـوي متـظـاهــر مي سازد. اعتماد بنفس سالم و بالا يك ضرورت حـيـاتي و مـطـلق بـــراي هر فردي ميباشد. اعتماد بنفس را ميتوان چنين تعريف كرد:

* باور و اعتقادي كه فرد نسبت به خود دارا ميباشد.
* شناخت ارزش و اهميت خويش-داشتن اعتماد و رضايت از خويش.
* توانايي برخورد و كنارآمدن با چالشهاي اساسي زندگي.
* تـوانـايـــي ارزيابي درست و دقيق خويش-پذيرش خويش و ارزش نهادن به خود بدون هيچگونه قيد و شرطي.
* توانايي شناخت و پذيرش نقاط ضعف و قـوت و محدوديت هاي خويش. افرادي كه از اعتماد بنفس پاييني برخوردار ميباشند داراي خصوصيات زير هستند:
* مرتبا خودشان را مورد انتقاد و سرزنش قرار ميدهند.
* هنگام صحبت كردن در چشمان فرد مقابل خود هنگام نگاه نميكنند. با سر پايين و قدمهاي آهسته قدم بر ميدارند.
* در پذيرش تعريف و تمجيدها و تعارفاتي كه به آنان ميشود مشكل دارند (تصور ميكنند سزاوار آنها نبوده و يا ديگران در صدد تمسخر آنها ميباشند).
* معمولا احساس ميكنند قرباني رفتار ديگران هستند.
* احساس تنهايي ميكنند حتي زماني كه در يك جمع قرار دارند.
* در درون خود احساس خلاء و پوچي ميكنند.
* احساس ميكنند با ديگران تفاوت دارند.
* احساس افسردگي، گناه و شرمساري دارند.
* نسبت به تواناييهاي خود براي رسيدن به موفقيت ترديد دارند. عدم خودباوري.
* از موقعيتهاي نو و جديد مي هراسند.
* از شكست وموفقيت مي هراسند.
* مرتبا سعي در راضي نگاهداشتن ديگران دارند.
* دچار هراس اجتماعي ميباشند.
* قادر به مديريت زمان خود نميباشند.
* عادت به پشت گوش انداختن كارها دارند.
* در مقابل انتقاد، اظهار نظر و سرزنشهاي ديگران (خواه واقعي، خواه واهي) بسيار آسيب پذير ميباشند.
* از ابراز عقايد و احساسات خود خودداري ميكنند زيرا از چگونگي واكنش ديگران هراس دارند.
* خود را درگير مواد مخدر و يا روابط مخرب ميكنند.
* از تعيين يك هدف مشخص و پيروي از آن عاجز ميباشند.
* قادر به بيان خواسته ها و نيازهاي خويش نميباشند.
* معمولا عصباني و پرخاش گر ميباشند.
* ارزيابي غير واقعي از خود دارند.
* تحمل عيب و كاستي را نداشته و كمالگرا ميباشند.
* احساس خوب آنها وابسته به عوامل خارجي اعم از وقايع روزانه و يا نوع رفتار ديگران با آنها دارد.
* وابستگي هيجاني دارند: براي دستيابي به يك احساس خوشايند به دنياي خارج خود وابسته ميباشند. مانند:
وابستگي به مواد: مانند غذا، دواها، الكل مواد مخدر به منظور پر كردن خلاء دروني خود و تسكين دردهايشان. وابستگي به رفتارها: مانند خرج كردن پول، قمار بازي و تماشاي تلويزيون. به منظور پر كردن خلاء دروني و تسكين دردهايشان. وابستگي به مال: براي تعيين ميزان ارزش و شايستگي خود به پول و مال وابسته هستند. وابستگي عاطفي : براي داشتن حس ارزشمندي، شايستگي و امنيت به توجه، پذيرش و تائيد فرد ديگري (معشوق خود) وابسته ميباشند. 


اعتماد بنفس واقعي

اعتماد بنفس حقيقي يك حس دروني مي باشد بدون وابستگي به جهان خارج، رويدادها، موفقيتها، شكستها و افراد ديگر. اما عزت نفس و اعتماد بنفس واقعي بسيار نادر و ناياب ميباشد زيرا اغلب اعتماد بنفسها كاذب و نقابي براي پنهان سازي اعتماد بنفس پايين ميباشد. اعتماد بنفسهاي غير واقعي را ميتوان در موارد زير يافت:

*اعتماد بنفسهاي كاذب: اينگونه اعتماد بنفسها وابسته و زود گذر ميباشند.مانند اعتماد بنفسهايي كه به جهت ثروت،شهرت،محبوبيت،به تن داشتن لباسهاي فاخر،قدرت و زيبايي ظاهر در افراد نمود مي يابند كه همگي كاذب بوده و ارتباطي به ماهيت واقعي فرد ندارند.
* گستاخي: معمولا مردم افراد پر رو و گستاخ را با افراد با اعتماد بنفس بالا اشتباه ميگيرند.اما پررويي نيز يك نوع نقاب براي استتار بي كفايتي و اعتماد بنفس پايين ميباشد.
* متظاهرها: اينگونه افراد خود را با اعتماد بنفس، شاد، موفق و شكست ناپذير نشان ميدهند. اما از درون احساس پوچي و خلاء كرده و از شكست بسيار هراسانند.

همچنين اعتماد بنفس به مفهوم برتري داشتن، تكبر وخود بيني نميباشد زيرا اين خصوصيات رفتاري از اعتماد بنفس پايين نشات ميگيرند. اعتماد بنفس شما نبايد يك پديده مقايسه اي و رقابتي باشد زيرا در اين هنگام شما خود را در معرض احتياج و وابستگي به پذيرش ديگران قرار خواهيد داد كه با اعتماد بنفس واقعي و ناب منافات دارد. افراد با اعتماد بنفس بالا نيازي به پذيرش، موافقت، تائيد، تشويق و دلگرمي ديگران ندارند. همچنين اعتماد بنفس بالا اينگونه نيست كه شما را از هر گونه ترديد، ياس ونگراني مصون بدارد بلكه تنها تحمل و غلبه بر آنها را براي شما آسانتر ميسازد.


خصوصيات افراد

* برخوردار از مركز كنترول دروني: غم و شادي آنان وابسته به عوامل خارجي نيست.
* از لحاظ جسماني، احساسي، ذهني و معنوي از خود مراقبت ميكنند.
* ميانه روي را در افكار، احساسات و رفتارهاي خويش حفظ ميكنند.
* قادر به پذيرش و پند گيري از اشتباهات خود ميباشند. قادر به بيان جمله "من اشتباه كردم" ميباشند.
* توانايي بخشش اشتباهات خود و ديگران را دارند.
* مسئوليت اداره زندگي خود را بعهده ميگيرند.
* تفاوتهاي فردي ميان افراد را ارج مينهند.
* به نقطه نظرات ديگران گوش ميدهند.
* همواره مسئوليت ادراكات، احساسات و واكنشهاي خود را بعهده گرفته و هيچگاه آنها را فرافكني نميكنند.
* از نقاط ضعف و قوت خود آگاهي دارند.
* همواره در حال پيشرفت و ترقي بوده و از ريسكهاي مثبت در زندگي بيم ندارند.
* داراي اعتماد بنفس و خود باوري بوده و به خود ارج ميدهند.
* اعتماد بنفس آنان بدور از خودبيني و غرور ميباشد.
* از آنكه مورد انتقاد قرار گيرند نمي هراسند.
* هنگامي كه از آنان پرسشي ميگردد حالت تدافعي بخود نميگيرند.
* در برابر موانع و مشكلات به آساني تسليم نميگردند.
* نيازي به تحقير و تمسخر ديگران ندارند.
* از آنكه در كاري شكست بخورند ويا در حضور ديگران نادان بنظر برسند ابايي ندارند.
* هيچگاه خود را مورد انتقاد و سرزنش مخرب و شديد قرار نميدهد.
* توانايي خنديدن به خود و زياد جدي نگرفتن خود را دارند.
* به خويشتن و توانايي خودشان ايمان و اعتماد دارند.
* به تصميم گيري هايشان اعتماد دارند.
* باور دارند كه فردي با ارزش، با قابليت، دوست داشتني، پذيرفتني و مهم ميباشند.
* نيازي به كمالگرايي ندارند.
* هيچگاه خودشان را با ديگران مقايسه نميكنند.
* از آنكه ديگران چگونه نسبت به آنان مي انديشند واهمه و نگراني ندارند.
* نيازي به اثبات و توجيه افكار و عقايد خود به ديگران ندارند.


چگونه اعتماد بنفس خود را افزايش دهيد

* آگاه باشيد كه ارزش شما به عنوان يك انسان بستگي به داشتن وزن ايده آل، زيركترين و باهوشترين بودن، مشهوربودن، محبوب ترين بودن، سريع ترين بودن، بالاترين نمره و يا رتبه را داشتن، شوخ طبع ترين بودن، خوش لباس ترين بودن، بهترين خانه و ماشين را داشتن و بهترين دوستها را داشتن نبوده و تنها به خودتان بستگي دارد.
* توانايي ها، استعدادها و موفقيتهاي خود را جشن بگيريد.
* خود را به خاطر اشتباهاتي كه مرتكب گشته ايد عفو كنيد.
* بروي نقاط ضعف خود تمركز نكنيد. هر انساني نقاط ضعف خاص خود را دارد.
* با حقوق فردي خود آشنا شده و از آنها پيروي كنيد.
* از تحقير و سرزنش خود دوري كرده و مثبت انديشي را فرا گيريد.
* خود را بر اساس يك سري استانداردهاي منطقي و دور از دسترس مورد قضاوت قرار ندهيد.
* ياد بگيريد كه شما يك انسان منحصر بفرد بوده و تنها خود شما مسئول تصميم گيريهاي زندگيتان ميباشيد.
* بياموزيد كه با پشتكار و سماجت قادر خواهيد بود به موفقيت دست يابيد.
* بياموزيد كه شما نيازي به تلاش بي وقفه براي كامل گشتن نداريد.
* خودتان تعيين كننده مفهوم موفقيت باشيد.
 

 


موضوعات مرتبط: سلامتی وبهداشتاطلاعات عمومی
[ دو شنبه 2 خرداد 1390 ] [ 18:3 ] [ admin ]




بر اساس آمار تقريبي، ليگ برتر دهم در مجموع حدود 2 میلیون و 803 هزار نفر تماشاگر داشته که تعداد تماشاگران تیم تراکتور نسبت به سایر تیمها برتری محسوسی داشته است.

- تعداد تماشاگران لیگ برتر در لیگ دهم نسبت به دو فصل گذشته کاهش یافته است و اکنون به 9150 نفر رسیده است. در فصل قبل میانگین تماشاگر حدود 12 هزار نفر بوده است.
- 6 بازی در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار شده است که دو بازی تراکتورسازی و دو بازی نفت آبادان و همچنین یک بازی تیم های پرسپولیس و شهرداری می توانست حداقل 200 هزار نفر به آمار تماشاگران بیافزاید. البته در فصل گذشته نیز دو بازی بدون تماشاگر در لیگ برتر داشتیم. - بیشترین تعداد تماشاگر مربوط به هفته سی ام است که 162 هزار تماشاگر و با میانگین 18 هزار تماشاگر در هر بازی ثبت شده است. در این هفته تیمهای تراکتورسازی، پرسپولیس و نفت آبادان در خانه بازی داشته اند.
رتبه تیمها بر اساس تماشاگر به صورت زیر میباشد:
۱-تراکتورسازی تبریز ۷۶۵۰۰۰ نفر

۲-پرسپولیس تهران ۴۰۷۰۰۰ نفر

۳-استقلال تهران ۳۵۸۰۰۰ نفر

۴-نفت آبادان ۲۶۷۰۰۰ نفر

۵-شهرداری تبریز ۲۲۵۰۰۰ نفر

۶-شاهین بوشهر ۱۷۶۰۰۰ نفر

۷-ملوان بندر انزلی ۱۷۱۰۰۰ نفر

۸-فولاد خوزستان ۱۰۱۰۰۰ نفر

۹-سپاهان اصفهان ۸۳۰۰۰ نفر

۱۰-پاس همدان ۷۵۰۰۰ نفر

۱۱-مس کرمان ۶۸۰۰۰ نفر

۱۲-ذوب آهن اصفهان ۴۲۰۰۰ نفر

۱۳-پیکان قزوین ۳۵۰۰۰ نفر

۱۴-صبای قم ۲۴۰۰۰ نفر

۱۶-سایپا کرج ۲۳۰۰۰ نفر

۱۵-استیل آذین تهران ۲۱۰۰۰ نفر

۱۷-نفت تهران۱۳۰۰۰ نفر

۱۸-راه آهن شهر ری ۱۲۰۰۰ نفر



مجموع کل تماشاگران : ۲۸۶۶۰۰۰ نفر

میانگین تماشاگران در هر هفته : ۸۴۰۰۰ نفر

میانگین تماشاگران در هر بازی : ۹۳۶۶ نفر

نتایج بازی اخر

جدول نهایی

در ليگ دهم برتر تعداد 1232 کارت زرد و قرمز ثبت شد که بطور ميانگين در هر بازي 4 کارت از سوي داوران به بازيکنان داده شد.


رنگ 84 کارت از کارتهای ثبت شده در لیگ دهم قرمز بود. تیم تراکتورسازی تبریز با دریافت 52 کارت با اختلاف یک کارت نسبت به سپاهان در صدر جدول انضباطی لیگ برتر قرار گرفت و عنوان تیم اخلاق را بدست آورد.
تیم پیکان نیز با دریافت 94 کارت در قعر جدول انضباطی قرار گرفت. پیکان با دریافت 89 کارت زرد در این زمینه رکوردار شد و بازیکنان استیل آذین نیز با دریافت 9 کارت قرمز در این زمینه رکورد زدند.
نکته جالب اینکه 3 تیم قعر نشین جدول انضباطی در جدول بازی های لیگ برتر نیز در قعر جدول قرار گرفتند و راهی دسته اول شدند. جدول انضباطی لیگ دهم بدین صورت بود:
تراکتورسازی(52 کارت): 48 کارت زرد، 4 کارت قرمز
سپاهان(53 کارت): 49 کارت زرد، 4 کارت قرمز
راه آهن(56 کارت): 52 کارت زرد، 4 کارت قرمز
سایپا(59 کارت): 56 کارت زرد، 3 کارت قرمز
نفت تهران(66 کارت): 65 کارت زرد، یک کارت قرمز
ملوان(69 کارت): 64 کارت زرد، 5 کارت قرمز
نفت آبادان(70 کارت): 65 کارت زرد، 5 کارت قرمز
شهرداری تبریز(74 کارت): 70 کارت زرد، 4 کارت قرمز
شاهین(74 کارت): 68 کارت زرد، 6 کارت قرمز
فولاد( 75 کارت): 70 کارت زرد، 5 کارت قرمز
پرسپولیس( 79 کارت): 74 کارت زرد، 5 کارت قرمز
استقلال(79 کارت): 74 کارت زرد، 5 کارت قرمز
صبای قم(79 کارت): 73 کارت زرد، 6 کارت قرمز
ذوب آهن(82 کارت): 78 کارت زرد، 4 کارت قرمز
مس( 83 کارت): 78 کارت زرد، 5 کارت قرمز
استیل آذین(84 کارت): 75 کارت زرد، 9 کارت قرمز
پاس( 88 کارت): 84 کارت زرد، 4 کارت قرمز
پیکان(94 کارت): 89 کارت زرد، 5 کارت قرمز
 


موضوعات مرتبط:
[ یک شنبه 1 خرداد 1390 ] [ 21:8 ] [ admin ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ خوش آمدید

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 727952
تعداد مطالب : 374
تعداد نظرات : 227
تعداد آنلاین : 1

Alternative content