قالب وبلاگ


موضوعات مرتبط:
[ دو شنبه 25 تير 1390 ] [ 15:57 ] [ admin ]

1. خودتان را به اشتباه کردن متعهد کنید. اشتباهات به شما درس‌های مهمی یاد می‌دهد. بزرگترین اشتباهی که می‌توانید مرتکب شوید این است که هیچ کار نکنید چون می‌ترسید که اشتباه کنید. تردید نکنید—به خودتان شک نکنید. مهم این نیست که فرصتی برایتان پیش بیاید یا نه، مهم این است که ریسک کنید. هیچوقت 100% مطمئن نخواهید بود که خوب پیش می‌رود اما نمی‌توانید هم 100% مطمئن باشید که هیچ کار نکردن خوب است! و مهم نیست که نتیجه چه شود، همیشه همانطور که باید تمام می‌شود. یا موفق می‌شوید یا از آن درس می‌گیرید که هر دو آن به نفعتان است. یادتان باشد اگر هیچوقت دست به عمل نزنید، همیشه همان جایی که هستید باقی خواهید ماند.

 

2. کار سختی که دوست دارید را پیدا کنید. اگر می‌توانستم به خودم در 18 سالگی نصیحتی بکنم این بود که انتخاب شغلم را براساس ایده‌ ها، اهداف و توصیه‌های دیگران پایه‌ریزی نکنم. به خودم می‌گفتم رشته ‌ای را به این دلیل انتخاب نکنم که رشته‌ پرطرفداری است یا آنهایی که از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند پول بیشتری در می‌آورند. به خودم می‌گفتم که بهترین انتخاب شغلی برای من بر یک نکته مهم و اساسی متکی است: کار سختی که از انجام آن لذت ببرم. تا زمانیکه با خودتان صادق باشید و علایق و ارزش‌هایتان را دنبال کنید، می‌توانید با این عشق به موفقیت برسید. و مهمتر اینکه دوست ندارید چندین سال دیگر متوجه شوید که روز و شبتان را به شغلی می‌گذرانید که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید. پس اگر متوجه شدید که از هر ثانیه انجام هر کار سختی بالاترین لذت را می‌برید، دست از آن نکشید. چراکه وقتی روی علایقتان تمرکز کنید، کار سخت دیگر سخت نخواهد بود.

 

3. هر روز برای خودتان وقت، انرژی و پول هزینه کنید. وقتی برای خودتان خرج کنید، هیچوقت نمی‌بازید و به مرور زمان قسمت‌های ناراحت ‌کننده زندگیتان را تغییر خواهید داد. شما محصول چیزهایی هستید که می‌دانید. هرچه وقت، انرژی و پول بیشتری برای دست یافتن به علم و دانش برای خودتان هزینه کنید، کنترل بیشتری روی زندگیتان پیدا خواهید کرد.

 

4. هرازگاهی ایده ‌ها و فرصت‌های جدید را امتحان کنید. ترس طبیعی شما از شکست باعث می‌شود نخواهید چیزهای جدید را امتحان کنید. اما باید این ترس‌ها را کنار بگذارید زیرا داستان زندگی شما از این تجریبات کوچک و خاص ساخته می‌شود. و هرچه تجربیات شما خاص‌تر باشد، داستان زندگیتان جالب‌تر خواهد شد. پس تاجایی که می‌توانید تجربیات جدید به دست آورید و حتماً آن را با دیگران هم درمیان بگذارید.

 

5. وقتی مهارت‌های کاریتان را ارتقاء می‌دهید، روی کمتر، بیشتر تمرکز کنید. مثلاً ورزش کاراته را در نظر بگیرید، کمربند مشکلی خیلی هیجان ‌انگیزتر از کمربند قهوه ‌ای به نظر می‌رسد. اما آیا کمربند قهوه ‌ای هیجان ‌انگیزتر از کمربند قرمز نیست؟ شاید برای خیلی‌ها اینطور نباشد. یادتان باشد جامعه متخصصین را تا اوج بالا می‌برد. این تلاش و زحمت است که اهمیت دارد اما به این شرط که در جهت‌های مختلف پراکنده نشود. پس تمرکزتان را روی یاد گرفتن کارهای کمتر و استاد شدن در آنها باریکتر کنید.

 

6. آدم‌ها نمی‌توانند فکر بخوانند، به آنها بگویید که چه فکری می‌کنید. آدم‌ها هیچوقت نمی‌فهمند چه احساسی دارید مگر اینکه به آنها بگویید. رئیستان؟ بله، او نمی‌داند که آرزوی ترفیع دارید چون به او نگفته ‌اید. دختر زیبایی که دوستش دارید اما چون خجالت می‌کشید تابحال با او حرف نزده‌اید؟ بله، درست حدس زدید؛ بخاطر این روزش را در اختیارتان قرار نمی‌دهد که شما هم روزتان را در اختیار او قرار نداده ‌اید. در زندگی، باید با دیگران ارتباط برقرار کنید. باید دهانتان را باز کرده و با آنها صحبت کنید. باید به آدم‌ها بگویید که به چه فکر می‌کنید، به همین سادگی!

 

7. زود تصمیم بگیرید و زود وارد عمل شوید. اگر شما وارد عمل نشوید یا فرصت‌های جدید را امتحان نکنید، یک نفر دیگر اینکار را خواهد کرد. با نشستن و فکر کردن درمورد آن نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید یا پیشرفت کنید. یادتان باشد، بین اینکه بدانید چطور کاری را انجام دهید و واقعاً آن را انجام دهید تفاوت زیادی وجود دارد. علم بدون عمل بی‌فایده است.

 

8. تغییر را قبول کرده و در آغوش بکشید. یک موقعیت بد باشد یا خوب، تغییر می‌کند. روی این می‌توانید حساب کنید. پس تغییر را در آغوش بکشید و بدانید که تغییر به دلیلی رخ می‌دهد. شاید همیشه اول کار ساده و واضح نباشد اما در آخر ارزشش را خواهد داشت.

 

9. درمورد اینکه دیگران درموردتان چه فکری می‌کنند نگران نباشید. در اکثر مواقع اینکه بقیه چه فکری درمورد شما می‌کنند اهمیتی ندارد. وقتی من 18 سالم بود، نظر همکلاسی هایم تاثیر زیادی در تصمیماتم داشت. و گاهی اوقات آنها من را از ایده‌ ها و اهدافی که شدیداً باورشان داشتم، دور می‌کردند. الان می‌فهمم این روش زندگی واقعاً احمقانه بود مخصوصاً وقتی می‌فهمم که تقریباً همه این افراد که ایده ‌هایشان برایم خیلی مهم بود دیگر بخشی از زندگی من نیستند. به جز وقتی که می‌خواهید یک تاثیر اولیه عمیق روی کسی بگذارید (مثلاً در یک مصاحبه شغلی، اولین قرار ملاقات اولیه و از این قبیل)، اجازه ندهید ایده ‌های دیگران سر راهتان قرار گیرد. اینکه آنها چه فکر می‌کنند و درموردتان چه می‌گویند اصلاً اهمیتی ندارد. آنچه مهم است این است که خودتان درمورد خود چه فکر می‌کنید.

 

10. همیشه با خودتان و دیگران صادق باشید. صادق زندگی کردن باعث آرامش فکر است و آرامش‌ فکر واقعاً ‌قیمتی.

11. در دانشگاه با آدم‌های زیادی درمورد کارتان حرف بزنید. رئیس‌ها، همکاران، پروفسورها و اساتید دانشگاه، همکلاسی‌ها، بقیه دانشجویان خارج از دایره اجتماعی شما، استادیارها، دوستان دوستانتان، همه! اما چرا؟ این یعنی شبکه ‌سازی حرفه‌ای. من از وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم، برای سه کارفرما کار کرده‌ام اما فقط با کارفرمای اول مصاحبه کردم. دو نفر بعدی قبل از اینکه حتی یک مصاحبه رسمی انجام دهم، بنابر توصیه یک مدیر (کسی که چندین سال شبکه حرفه ‌ای من بود) به من کار پیشنهاد کردند. وقتی کارفرماها می‌خواهند کسی را استخدام کنند، اولین کاری که می‌کنند این است که از کسانیکه می‌شناسند می‌پرسند که کسی را می‌شناسند که به درد آن مقام بخورد یا نه. اگر این شبکه حرفه‌ای را زود بسازید، خودتان را خوب جا خواهید انداخت. به مرور زمان، با افراد جدیدی در شبکه حرفه‌ ایتان آشنا می‌شوید و حرف می‌زنید و این افراد فرصت‌های تازه‌ای در اختیارتان قرار خواهند داد.

 

12. هر روز حداقل 10 دقیقه در سکوت بنشینید. از این زمان برای فکر کردن، نقشه کشیدن، برنامه ریختن و خیالپردازی استفاده کنید. تفکر خلاق در سکوت و تنهایی اتفاق می‌افتد. در سکوت می توانید افکارتان را بشنوید، به عمق وجودتان دست پیدا کنید و روی قدم منطقی بعدی زندگیتان تمرکز کنید.

 

13. زیاد سوال بپرسید. بزرگترین ماجراجویی ممکن، توانایی سوال کردن است. گاهی ‌اوقات در این فرایند، خودِ جستجو مهم‌تر از پاسخ‌هاست. پاسخ‌ها از دیگران، از جهان علم و تاریخ و از بینش و خرد عمیق درون خودتان سرچشمه می‌گیرند. این پاسخ‌ها اگر نتوانید سوالات درست را بپرسید هیچ‌وقت به ظاهر نمی‌آیند. درنتیجه، عمل ساده سوال کردن و پرسیدن سوالات درست، پاسخ اصلی است.

 

14. منابعی که در اختیار دارید را کاوش کنید. آدم‌های سالم وقتی یک فرد علیل را می‌بیند که نشانه ‌هایی از شادی احساسی بروز می‌دهد، تعجب می‌کنند. چطور کسی که چنین وضعیت فیزیکی محدودی دارد می‌تواند اینقدر شاد باشد؟ پاسخ در این است که چطور از منابعی که در اختیار دارند استفاده می‌کنند. استیو واندر نمی‌توانست ببیند، به همین دلیل از حس شنوایی خود برای موسیقی استفاده کرد و الان 25 جایزه بین ‌المللی از آنِ اوست.

 

15. پایین ‌تر از سطح معیشتتان زندگی کنید. یک زندگی راحت داشته باشید، نه یک زندگی تظاهری. برای تحت ‌تاثیر قرار دادن دیگران خرج اضافی نکنید. طوری زندگی نکنید که خودتان را گول بزنید که ثروت با اموال مادی سنجیده می‌شود. پولتان را عاقلانه مدیریت کنید تا پولتان شما را مدیریت نکند.

 

16. به دیگران احترام بگذارید و به آن‌ها حسی خوب منتقل کنید. در زندگی و کار، اینکه چقدر حرف می‌زنید مهم نیست، اینکه چطور باعث می‌شوید دیگران شاد شوند اهمیت دارد. به بزرگترها و کوچکترهایتان و همه آدم‌هایی که شایسته احترامند احترام بگذارید. با همه با همان سطح احترامی که با پدربزرگتان برخورد می‌کنید و با همان میزان صبری که برای برادر کوچکترتان صرف می‌کنید رفتار کنید.

 

17. در هر کاری بهترین باشید. اگر قرار نیست کاری را درست انجام دهید اصلاً چه دلیلی دارد آن را انجام دهید. در کار و در تفریحاتتان بهترین باشید. برای خودتان یک اعتبار ایجاد کنید، اعتبار انجام فوق ‌العاده هر کار.

 

18. کسی باشید که برای آن زاده شده‌اید. باید از قلبتان پیروی کنید و کسی شوید که قرار بوده بشوید. بعضی از ما زاده شده‌اید که موسیقیدان شویم. بعضی از ما شاعر به دنیا آمده‌ایم و بعضی دیگر به دنیا آمده‌ایم که تجارت کنیم. هرکاری که تصمیم می‌گیرید دنبال کنید را باید در همه نسوخ بدنتان حس کنید. زندگیتان برای برآوردن آمال و آرزوهای دیگران تلف نکنید.

 


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی
[ دو شنبه 21 تير 1390 ] [ 15:55 ] [ admin ]
دانلود کتاب برسی ساختار طرح کسب و کار با نرم افزارbusiness plan pro

 


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
[ پنج شنبه 27 تير 1390 ] [ 16:9 ] [ admin ]

دانلود کتاب امنیت در فضای سایبری

دانلود 


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
[ شنبه 24 تير 1390 ] [ 12:24 ] [ admin ]

دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی شبکه با سی شارپ

دانلود 


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
[ شنبه 23 تير 1390 ] [ 12:23 ] [ admin ]

 دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی با زبان دلفی - بخش دوم

دانلود


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
[ شنبه 22 تير 1390 ] [ 12:22 ] [ admin ]

آشنایی با محصولات ضد آفتاب و برنزه

نور خورشید به ۳ صورت تابش گرمایی، نور مرئی و اشعه ماورای بنفش به زمین می رسـد. اشـعـه مـاوراء بـنفش بر حسب طول موج به دو نوع UVA و UVB تقسیم میگردد. درمعرض نور خورشید قرار گرفتن بتدریج به بافت پوست شما آسیب میرساند که ترتیب این آسیب به این شرح میباشد:

۱_ آفتاب سوختگی

۲ _ التهاب و پوست پوست شدن پوست

۳_ چین و چروک

۴_ آسیب به بافت پوست

۵_ سرطان پوست

بنابراین برای حفاظت از پوست زیر نور خورشید باید اقدامات لازم را بعمل آورید. برای این کار دو محصول وجود دارد.

۱_  محصولات ضد آفتاب: در انواع لوسیون، پماد، ژل، اسپری و کرمهای موضعی موجود می باشند. همچنین انـواع استیک STICKS آن نیز وجود دارد که مخصوص لبها، بینی و پلکها است. قدرت این محصولات بر اساس SPF فاکتور حفاظت از خورشید بوده و نشانگر میزان اثر بخشی یک ضد آفتاب در محافظت از پوست در برابر اشعه های ماوراء بنفش خورشید می بـاشد. به عبارتی عدد SPF مدت زمانی را که پوست طول میکشد تا دچار آفتاب سوختگی گردد را مشخص می کند. این مدت زمان برای افراد گوناگون متفاوت است.

برای مثال اگر فردی پـس از گـذشـت ۱۰ دقـیـقه زیر نور خورشید دچار آفتاب سوختگی میشـود و از ضد آفتاب با درجه ۲۰ SPF استفاده کرده باشد مدت زمانی که پوست وی آفتاب سوخته می گردد، بـه ۲۰۰ دقیقه افزایش می یابد. بنابراین برای آگاهی یافتن از مدت زمان اثر بخشی این محصولات کافی است درجه SPF آن را در مدت زمانی که پوست بدنتان دچار آفتاب سوختگی میگردد ضرب کنید.

سعی کنید هنگام خرید این محصولات آنهایی که دارای برچسبBROAD SPECTRUM طیف گسترده میباشد را انتخاب کنید. زیرا آنها هم UVA و هم UVB را فیلتر میکنند. خود این محصولات به دو دسته تقسیم بندی میگردند:

ضد آفتابها با ترکیبات مات و کدر: این ضد آفتاب ها از اکسید روی استفاده کرده که نور خورشید را باز می تابانند.

ضد آفتابها با ترکیبات جاذب اشعه ماوراء بنفش: شامل ANTHRANILATE BENZOPHENONE ،OXYBENZO CINNEMATES بوده و اشعه UV را جـذب خود میکنند.

۲_ لباسهای محافظ: این لباسها که مخصوص محافظت از پوست در برابر نور خورشید طراحی شـده انـد مـعمولا دارای بافت تنگ و تیره رنگ می باشند. این لباسها دارای برچـسب UPF فاکتور حفاظت از اشعه ماوراء بنفش بوده که سطح حفـاظت این لباسها در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید را مشخس میکـنند. درجـه UPF نشانگر آن است که چه میزان از اشعه UV توسط لباس جذب می گردد. برای مثال لباس با درجه UPF 20 تنها ۱/۲۰ اشعه ماوراء بنفش از لباس عبور کرده و به پوست میرسد.

نکات بسیارمهم برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید و روش صحیح استفاده از ضد آفتابها

۱_ مدت زمان در معرض قرار گرفتن زیر نور خورشی را به حداقل برسانید به ویژه بین ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر، زیرا تابش خورشید به حداکثر میرسد.

۲_ در صورتی که در مکان سر باز میباشد تا حد امکان در زیر سایه درختـان و ســایبانها رفته و یا از چتر استفاده کنید.

۳_ در آفتاب از عینک های آفتابی معتـبر استـفاده کنید تـا از آسیب دیدن چشمایتان و بروز بیماری آب مروارید جلوگیری کرده باشید.

۴_ زیر نور خورشید از کلاه با لبه پهن و دراز استفاده کنید کلاهی که سایه حاصل از آن گوش و چشمها و گردن شما را پوشش دهد.

۵_ از پیراهن های آستین بلند و شلوارهای پاچه بلند استفاده کنید.

۶_ از ضد آفتاب با حداقل درجه ۱۵ و بـالاتر استفاده کرده و هر ۲ ساعت یکبار آنها را تجـدید کرده و مجددا به پوست خود بزنید. همچنین پـس از حمام، شـنا و تعریق زیاد می باید مجددا آنها را به پوست بدن زد.

۷_ هنگام استفاده از ضد آفتابها سعی کنیـد یک لایه نازک از ضد آفتاب روی پوست شما باقی بماند آن را مالش ندهید تا به خورد پوست برود.

۸_از محصولات لباسشویی حاوی مواد حـفاظت کننده UV استفاده کنید تا لباسهایتان حفاظت بیشتری را برای شما ایجاد کنند.



 

 


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: آشنایی با محصولات ضد آفتاب و برنزه
[ شنبه 17 تير 1390 ] [ 12:16 ] [ admin ]

چه رنگ لباسی مناسب شماست

چه رنگ لباسی مناسب شماست

شـاید بـرای شـما اتفاق افتاده باشد که دوستتان را دیده باشید که پیراهنی صورتی به تن کرده و توسط اطرافیان مورد تحسـین، تـمجـید و تـوجه فـراوان قـرار گرفته باشد. شما نیز به تبـع او تصـمیـم گرفتـید پیراهنی به همان رنگ تهیـه کـرده و بـر تن کنید.
امابعد از اینکار مورد تمسخر و ریشخـنـد دیـگــران قــرار گرفته و همان نگاههای پیشین نیز از شما برگردانـده شـد
و در نتیجه آنها را از تن درآورده و لباسهای مشکی، آبی و خاکستری قبلی خود را پوشیدید. اگر می خواهید بدانید که چرا آن پیراهن صورتی مناسب شمـا نبود و چرا این به آن معنا نـیست که دیـگر نـباید لـباسهای رنـگی بپوشید، به ادامـه مقاله توجه کنید. رنـگ پوست شـما چه تیره باشد،چه روشن وچه درمیان این دو،میتوانید رنگی مناسب برای لباس خود انتخاب نمایید.

پوستهای تیره

افراد تیره پوست معمولا دارای چشمان و موهای مشکی یا قهوهای تیره می باشند که در این صورت باید لباسی را انتخاب کرد که با رنگـهای تـیره مـغایرت داشـتـه بـاشـد. این مغایرت چهره را از یکنواختی بیرون آورده و باعث جذابیت بیشتر می گردد.

رنگهای مناسب برای این گروه

صورتی
سفید
خاکی
آبی ملایم
طوسی روشن
رنگهای نا مناسب این گروه

مشکی
قهوه ای تیره
فیروزه ای
سبز یشمی
قرمز تیره
اگر جزء این دسته افراد هستید از پوشیدن لباس با رنگهای گرم و تیره خودداری کنید. از آنجایی که رنگ مشکی و آبی تیره مــعـمولا” به عنوان لبـاس رسمی کار در نظر گرفـتـه شده و نمیتوان بطور کامل آن را کنار گذاشت، لذا سعی کنید بکارگیری آنها را به حداقل رسانده و فقط در صورت لزوم از آنها استفاده نمایید.

پوستهای معمولی ( نه تیره نه روشن )

افرادی که دارای چنین رنگ پوستی هستند میتوانند تقریبا” از هر رنگ لباس استفاده کنند. از آنجاییکه هر دو رنگ روشن و تیره میتواند با اینگونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هردو رنگ می توان استفاده نمود ولی بهتراست پیراهن را هماهنگ با رنگ چشم انتخاب کرد.

رنگهای مناسب این گروه

بژ
آبی
سورمه ای
گندمی
مشکی
صورتی
رنگهای نامناسب این گروه

مغز پسته ای
بنفش
قهوه ای تیره
قرمز
تنها رنگهایی که در این گروه اصلا” نباید بکاربرد، رنگهای نزدیک به رنگ پوست است. برای مثال اگر رنگ پوست شما زیتونی است، از پوشیدن لباسهای زیتونی یا قهوه ای خودداری کنید.

پوستهای روشن

این گونه افراد معمولا” موهایی بلوند و روشن داشته و رنگ چشم آنها سبز، آبی، طوسی یا قهوه ای روشن است. رنگی مناسب این گروه است که با رنگ پوست تضاد داشته باشد.

رنگهای مناسب این گروه

آبی ملایم
قهوه ای
بژ
آبی سیر
رنگی غیر از سفید
رنگهای نا مناسب این گروه

قرمز
صورتی
نارنجی
زرد
ارغوانی
در این گروه بطور کلی باید از رنگهای خشن و روشن استفاده نمود تا تضاد کافی با رنگ پوست بوجود آید. بکارگیری رنگهای گرم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.



 

 


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: چه رنگ لباسی مناسب شماست
[ شنبه 18 تير 1390 ] [ 12:15 ] [ admin ]

آموزش آرایش سرد

هنرمندان و متخصصین آرایشی لیستی از نکات مفید آرایشی تهیه نموده اند. رعایت این نکات و اصول اولیه و پیشرفته آرایشی برای زیباتر و طبیعی تر جلوه دادن شما بسیار راحت و آسان است.

یک آرایش زیبا با یک کرم پودر خوب شروع می شود. بطور مثال اکثر خانمها مانند اکثر خانمهای آسیایی ها و آفریقایی ها دارای پوستی با رنگ پایه زرد هستند. دانستن این واقعیت یکی از مهمترین نکات آرایش کردن است. وقتی خانمی با این رنگ پوست از کرم پودر صورتی پررنگ یا نارنجی استفاده می کندآرایش خیلی مصنوعی به نظر می رسد و این خانم برای داشتن یک آرایش طبیعی و یکدست باید از کرم پودرهایی با پایه زرد استفاده نمایند.

۲- برای اینکه پوست شما خیلی برق نزند پس از اتمام آرایش از پودر جامد استفاده کنید. اگر پوست شما خیلی برق می زند از پودری استفاده کنید که روغن پوست شما را جذب کند.

۳- هنگام استفاده از رژ گونه برس را از لاله گوش به سمت گونه ها حرکت دهید و در ضمن از رژ گونه های روشن استفاده کنید تا گونههای شما مشخص تر از پوست زیرین شود. بیاد داشته باشید که آرایش تیره تصویری گرفته تر و آرایش روشن به شما تصویری روشن تر و برجسته تر می دهد.

۴- ابتدا روشن ترین سایه را بر پشت چشم خود بزنید.

۵- بعد یک سایه با روشنایی متوسط بر روی اولین سایه بزنید.

۶- تیره ترین سایه را در گوشه بیرونی چشم بزنید تا ایجاد عمق در چشم کند.

۷- با استفاده از یک مداد خط چشم از مرکز چشم تا گوشه چشم خط کوتاهی بکشید.

۸- ریمل آرایش شما را تکمیل می کند. اگر چشمانی سیاه دارید از ریمل مشکی، سرمه ای یا قهوه ای تیره و یا بی رنگ استفاده کنید.

۹- هنگام رژ زدن، رژی را انتخاب کنید که منعکس کننده شخصیت روانی و درونی شماست. برای رژ زدن از برس مخصوص آن استفاده نمایید. اینکار نه تنها باعث می شود که طرح و خط اصلی لب شما مشخص شود بلکه می شود میزان رنگ رژ روی لب را کنترل کرد. اگر قبل از رژ زدن قدری پودر به لبهایتان بزنید ماندگاری رژ بر روی لبها افزایش می یابد. برای حفظ فرم لبها و جلوگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن لبها قبل از رژ زدن کرم ویتامین E به لبها بزنید و برای پاک کردن رژ لب، لبها را با گلیسرین پاک کرده سپس بشویید.

۱۰- بعد از رژ زدن از برق لب استفاده کنید تا لبهایتان زیباتر به نظر برسند و رژ لب روی لبهایتان خوب بنشیند.

۱۱- رنگ لاک خود را مناسب با رنگ آرایشتان انتخاب نمایید.

۱۲- پس از اتمام آرایش می توانید از اسپری های فیکس کننده آرایش نیز استفاده کنید. این اسپری ها باعث می شود آرایش مدت طولانی تری بر روی صورت شما بماند



عضویت در گروه



 


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: آموزش آرایش سرد
[ شنبه 16 تير 1390 ] [ 12:14 ] [ admin ]

همه چیز در مورد رنگ مو

موی سر شامل ساقه و ریشه میباشد
- مـو یـک بـافـت مـرده است ( بغیر از ریشه ) که از پروتئین
کراتیـن تشکیل یافته.
- موی سر بطور طبیعی ماهی ۱ سانتیمتر رشد میکنـد.
- طول عمر هر تار مو روی سر ۵-۳ سال میباشد.
- هر انسان بطور متوسط ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار عدد مو بر سر خود دارد.

ساقه مو شامل ۳ قسمت میباشد:

۱- قشر خارجی(CUTICLE): این لایه که پولک مانند بوده و همـانـند فـلس مـاهـی در حالت عادی بروی هم خوابیده اند اما در صورت تماس بـا مـواد شـیمیایی تحریک شده و بـاز می گردنـد و مــعمولا ۴ روز طول میکشد تا به حالت اول خود بازگردند. قـشر خارجی وظیفه محافظت از مو در مقابل نور، هوا و شستشو را بعهده دارد.

۲- لایه میانی(CORTEX): کراتین و رنگدانه های مو (PIGMENT) در این لایه قرار دارند. ضخامت، قابلیت ارتجاعی و استحکام مو به آن بستگی دارد. رنـگدانه هـای مـو بـصورت دانه های ریز ملانین (MELANIN) بوده کـه در کیـسه هـای ریـزی موسـوم بـه آلـوئول قرار گرفته اند. کورتکس مو در اثر اکسیداسون بیش از حد توسط اکسیـدان و فـر و همـچنین استفاده از شامپوهای نامناسب و برس زدن خشن آسب می بیند.

۳- قسمت مرکزی(MEDULA): این قسمت تو خالی و یا پر می باشد.

انواع رنگ مو

۱- رنگ مـوی موقتی: این رنگ تنها بروی کوتیکول مو قرار می گیرد و به کرتکس نفوذ نمیکند – با یک یا دو بار شامپو زدن از میان می رود – فاقد آمونـیاک و پیروکسید هیدروژن است – مدت زمان انجام آن ۱۵ دقیقه میباشد.

۲- رنگ موی نیمه دائمی: رنـگ حـاوی مـقدار انـدکـی آمونیاک و پیروکسیـد هیـدروژن میباشد – معمولا ۱۲-۶ هفته دوام دارد – مدت زمان انجام آن ۱٫۵ ساعت می باشد.

۳- رنگ موی دائمی: فـرمـول رنـگ طبـیـعـی مـو را تغییر می دهد – حـاوی آمـونـیـاک و پیروکسید هیدروژن میباشد – رنگ با رنگدانه های مو ترکیب میشود – پس از ۶-۴ هفته میبایست ریشه های تازه روییده مو را مجددا رنگ کرد -مدت زمان انجام آن ۱٫۵ ساعت میباشد.

۴- هایلایت(HIGHLIGHT): رشـتـه هایـی از مو را دکلره می کنـنـد تـا روشـنـایـی آن را افزایش دهند – حـاوی آمونیاک و پیروکسید هیدروژن و رنگ بر میباشد -مدت زمان انجام آن ۱٫۵ تا ۲ ساعت می باشد.

ترکیبات رنگ مو، روش رنگ کردن و نحوه انتخاب رنگ مناسب…

ترکیبات رنگ مو

رنگ مو در انواع مختلفی همچون کرمها، ژلها، تیوپها و شامپوها در بازار وجود دارد. بــه غیر از رنگدانه های مصنوعی در فرمول رنگ دو عنصر مهم دیگر در آن شرکت دارند:

۱- پیروکسید هیدروژن(HYDROGEN PROXIDE): هـمـان اکـسیـدان می بـاشــد کـه دو وظیفه را بعهده دارد:

تثبیت رنگ مو
اکسیداسیون ملانین
اکـسیدان باعث میگردد تا سولفور از مو خارج گردد بـه همین خاطر استفاده حجم بیش از حد اکسیدان سبب نازکی و زبری تار مو میگردد. اکسیدان در حجمهای مختلف۱۰و۲۰ و ۳۰ کاربرد دارد.

۲- آمونیاک: این ماده قلیایی نقش کاتالیزور را ایفا می کند – رنگ مو را روش می کند-سبب جدا شدن کوتیکول و باز شدن آن می گردد تا رنگ بتواند بـدرون پوسته نفوذ کند.

عمل رنگ شدن چگونه انجام میپذیرد؟

پیش از آنکه عمل رنگ شدن بطور دایم بخواهد صورت بگیرد می بـایست پولکهای قشر خارجی باز گردند برای این کار از آمونیاک استفاده می شود – سـپس اکسـیـدان ملانین را اکسید کرده و رنگدانه جدید طی واکنش شیمیایی ابعاد بزرگتر میگردد تـا دیــگر نتواند از کورتکس مو خارج گردد.

دکلره چیست؟

دکلره (DECOLORATION) یا عمل بلیچ (BLEACHING) بـه عمل از بین بردن رنگ طبیعی مو اطلاق میگردد. دکلره زمانی انجام می شود که بخواهیم رنگ مو را روشنتر کرده و یا آن کـه از رنـگ مـویی که بیش از ۳ درجه از رنگ طبیعی مو روشنتر می باشد اسـتفاده کنیم. در عمل دکلره ملانین (رنگدانه مو) اکسید میگردد. همواره پیش از دکلره کردن مو آزمـون حسـاسیـت موسوم به پچ تست (PATCH TEST)را انـجـام دهـیـد زیـرا در صـورت حسـاسیـت آسـیــب جدی به پوست خواهد زد – همـچنـیـن زنـان بـاردار و افـرادی کـه از قرصهای اعصاب استفاده میکنند نباید عمل دکلره را انجام دهند.

نحوه انتخاب رنگ مو

رنگ موی شما ترکیبی از ۳ رنگ قرمز،زرد و آبی می باشد. این رنگها رنگهای اصلی نام دارند. رنگهای ثانویه شامل نارنجی، سبز و بنفش میباشند. اگر شـما به تصویر زیر نگاه کنید خواهید دید که رنگ مقابل رنگ دیگر آن رنگ را خنثی میکند. مثلا هرگاه رنگ موی شما نارنجی باشد رنگ آبی آن را تبدیل به رنگ قهوه ای-مشکی می گرداند و یا هرگاه زرد باشد بنفش آن را خنثی می کند. یکی از عوامل مهم در انتخاب رنگ، رنگ طبیعی موی شما میباشد.

نتیجه نهایی = رنگ طبیعی مو + رنگ موی مورد استفاده

سطح رنگ مو

سطح و یا تراز رنگ مو تعیین کننده میزان روشنی و تیرگی آن میباشد.

در انتخاب رنگ مو ۵ عامل نقش دارند:

۱- رنگ پوست
۲- رنگ طبیعی مو
۳- رنگ چشم
۴- چاقی و لاغری شخص
۵- شخصیت فرد

رنگ موی سر شما می بایست مکمل رنـگ پـوستتان باشد. هیـچگـاه مـوی سـرتـان را بیش از ۳-۲ درجه از رنگ طبیعی خود روشنتر و یا تیره تر نکنید.برای تشخیص رنگ سه عامل متفاوت دخیل میباشند که شامل:

۱- تن رنگ: گرمی و سردی رنگ را تعیین می کند. رنگهای گرم: قرمز – نارنجی – زرد و رنگهای سرد: آبی – سبز و بنفش میباشند.

۲- سطح رنگ: روشنی و تیرگی رنگ را تعیین میـکند کــه با افزایش رنگهای مشکی و سفید تغییر می یابد.

۳- ضریب اشباع رنگ: درجه غلظت و یا میزان رنگدانه های موجود را تعیین می کند.

TINT (ته رنگ): بـا افزودن رنگ سـفید بـه یـک رنـگ مشخص ته رنگهای آن رنگ تشکیل میگردد.
SHADE(سایه): با افزودن رنگ مشکی به یک رنگ مشخــص سایه های آن رنگ تشکیل میگردد.
کدام رنگ را انتخاب کنیم؟

۱- افراد با پوست تیره: رنگـهـای شـرابی، مسـی، شـاه بلوطی، فنـدقی، بـادامـی و آجری

۲- افراد با پوست روشن: بـلوند خاکـستـری یـا صدفی، قهوه ای مات، بـلونـد دودی و هایلایت آبی و یا قرمز

۳- افراد با پوستهای گندمگون و برنزه: شـیـری، گـل بـهـی، مسـی، کـرم نـخـودی، قهوه ای، فندقی و عسلی.

۴- افراد با پوستهای صورتی و سرخ: کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه ای تیره.

۵- افراد با چشمهای آبی: آبی خاکستری، آبی تیره، قهوه ای و مشکی.

۶- افراد با چشمهای کهربایی: طلایی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته.

۷- رنگهای گرم برای: پوستهای تیره و گندمی و اشخاص لاغر.

۸- رنگهای سرد برای: پوستهای روشن و افراد چاق.

نکاتی در مورد مو و مو های رنگ شده

۱- بخاطر داشته باشید که موهای ظریف بدلیل داشـتـن لایـه کـوتیـکـول نازک تر زودتر از موهای ضخیم رنگ را بخود میگیرد.

۲- هرگاه پوستتان به رنگ مو آغشته شد میتوانید آن را با پودر بچه تمیز کنید.

۳- در آفتاب از کلاه، روسری و محصولات ضد آفتاب استفاده کنید تا از بـی رنـگ شدن و خشکی موهایتان جلوگیری کرده باشید.

۴- شامپو زدن خشن سبب خارج شدن رنگ و خشکی موی سرتان می گردد. بنابراین سر خود را با شامپوهای ویژه موهای رنگ شده با ملایمت شستشو دهید.از کاندیشنر و تقویت کننده ها استفاده کنید تا رطوبت موهایتان حفظ گردد.

۵- هنگام خشک کردن موهایتان با هوله این کار را با ملایمت انجام دهیـد تـا مـوهـایتان آسیب نبینند.

۶- هنگامیکه موهایتان هنوز خیس میباشند آنها را برس نکشید و بجای آن از یک شانه استفاده کنید.

۷- هنگام استفاده از سشوار موها را زیاد خشک نکنید.زمانی که هنوز مقداری رطوبت دارند آنها را رها کنید. با این کار از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری خواهید کرد.

۸- پـیش از وارد شدن در آب اسـتخر مـوهای خود را با آب بـدون کلر شسـتشو داده و از کلاه ویژه شنا نیز استفاده کنید



 

 


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: همه چیز در مورد رنگ مو
[ شنبه 15 تير 1390 ] [ 12:14 ] [ admin ]

نکته های شگفت انگیز (هرگز چاق نخواهید شد)

 

1- تا حد امکان همیشه از سبزی و میوه تازه استفاده کنید. در صورتی که هر روز به سبزی تازه دسترسی ندارید از سیر و پیاز کمک بگیرید.

2- بهتر است حداقل یکی از میوه هایی را که در طول روز استفاده می کنید از منابع ویتامین ث باشد.

3- سبزی ها را تا حد امکان به صورت خام استفاده کنید.

4- بهتر است میوه ها را به صورت تازه استفاده کنید.

5- تا می توانید میوه هر فصل را در فصل مربوط به خودش استفاده کنید. مشاهده یک میوه در فصل دیگر، نشانه آن است که میوه از فصول قبل در انبار نگهداری شده است.

6- سعی کنید تا زمانی که کاملاً گرسنه نشده اید غذا نخورید. قبل از سیری کامل و پر شدن بیش از حد معده، دست از غذا خوردن بکشید.

7- وسط غذا آب یا سایر مایعات (نوشابه ها و...) استفاده نکنید.

8- در خوردن گوشت قرمز افراط نکنید.

9- لازم نیست حتماً هر روز گوشت بخورید. بلکه می توانید از انواع حبوبات، پنیر و تخم مرغ هم استفاده کنید.

10- برای بهره مندی بهتر از پروتئین های گیاهی، می توانید از مخلوط آنها با غلات یا مواد نشاسته ای استفاده کنید. مثل عدس پلو، لوبیا پلو، خوراک لوبیا چیتی با کمی سیب زمینی و...

11- بهتر است به جای استفاده مکرر از گوشت قرمز و مرغ و... از ماهی استفاده کنید.

12- به مصرف لبنیات هم توجه کنید و از مصرف شیر، ماست، دوغ و کشک غافل نشوید.

13- از چاقی یا لاغری افراطی بپرهیزید.

14- تنوع و تعادل را در مصرف مواد غذایی رعایت کرده و از مصرف افراطی یک گروه خاص از مواد غذایی خودداری کنید.

15- بهتر است به جای مصرف تنقلاتی که فقط حاوی روغن، شکر یا نمک و مواد نشاسته ای است از مواد سالم و مغذی مانند انواع آجیل یا میوه های خشک شده استفاده کنید.

16- در مصرف غذاهای آماده یا طبخ شده خارج از منزل افراط نکنید.

17- پیش و پس از غذا خوردن، حتماً دست های خود را تمیز بشویید و آنها را کاملاً خشک کنید.

18- از تماشا کردن تلویزیون در زمان صرف غذا تا حدامکان خودداری کنید.

19- غذا را در محیطی آرام و با اعصاب راحت میل کنید.

20- غذا را خوب بجوید و از خوردن غذا با عجله و بلعیدن لقمه های بزرگ و درست جویده نشده خودداری کنید.

21- دست و صورت خود را با حوله ای دیگران خشک نکنید.

22- به مواد موجود در غذایی که می خورید توجه داشته باشید و این که آیا غذایی که می خورید دارای مواد مغذی هست یا فقط به وسیله انواع سس و روغن و ادویه خوش خوراک شده است.

23- قبل از صرف غذا و بعد از آن با یاد و سپاس خداوند متعادل، آرامش بیشتری به خود و سایر اعضای خانواده بدهید.

24- از صحبت کردن وسط غذا خودداری کنید.

25- از پرخوری در هر وعده بپرهیزید و از صحبت کردن و راه رفتن هنگام غذا خوردن و بحث و مشاجره با دیگران خودداری کنید.

26- از خوردن غذاهای خیلی سرد یا خیلی داغ پرهیز کنید.

27- از فعالیت شدید جسمی و فکری، قبل و بعد از غذا خوردن خودداری کنید.

28- از خوابیدن روی شکم، بعد از غذا، خودداری کنید.

29- بهتر است تا یک ساعت قبل و بعد از غذا، چای یا قهوه میل نکنید.

30- بعد از تمام شدن غذا، در حالی که غذا هنوز در معده است، غذای دیگری نخورید. زیرا این کار موجب بروز بی نظمی در باز و بسته شدن دریچه های معده و ترشح شیره های گوارشی شده و غذای شما خوب هضم نمی شود.

31- بلافاصله خوابیدن پس از غذا توصیه نمی شود.

32- مصرف نوشابه های گازدار و خشک، موجب به تا خیر انداختن حرکات و ترشحات معده می شود.

33- برای دفع مدفوع اصلاً تا خیر نکنید.

34- با مصرف انواع میوه و سبزی و آلو و انجیر و... از یبوست جلوگیری کنید.

35- اسیدهای مفید موجود در ماست برای سیستم گوارشی بسیار مفید است. بنابراین هرروز ماست میل کنید.

36- در صورتی که ممانعت پزشکی ندارید، از نمک یددار استفاده کنید.

37- سیگار کشیدن را قطع یا بسیار محدود کنید.

38- بهداشت و دهان و دندان ها را رعایت کنید تا میکروب های رشد کرده در محیط دهان را همراه غذا قورت ندهید.

39- از پر کردن قاشق خودداری کنید.

40- در هر وعده به اندازه لازم غذا درست کنید.

41- از مصرف غذاهای سنگین به ویژه در وعده شام خودداری کنید.

42- از صرف صبحانه کامل و مفید غافل نشوید.

43-از آدامس جویدن دایمی خودداری کنید

 


موضوعات مرتبط: سلامتی وبهداشت
[ شنبه 14 تير 1390 ] [ 12:11 ] [ admin ]

آرایش چشمهای مختلف

آرایش چشمهای گود

در این نوع چشم تکیه در استفاده از رنگهای کمرنگ میباشد. زیرا باعث ایجاد جلوه بیشتر چشمها میگردد. برای آرایش این نوع چشم میبایست سایه را از گوشه های داخلی چشم تا کمی خارج از گوشه های خارجی آن به کار گرفت و مقدار کمی از یک سایه تیره تر نیز به چینهای اطراف چشمها زده و آنها را یکدست نمود

آرایش چشمهای با فاصله

در این نوع چشم میباست از سایه در گوشه های داخلی و تا وسط پلک جهت نزدیکتر نمودن چشمها به هم استفاده نمود .از یک سایه کمرنگ تر در قسمت میانه پلک به سمت خارج آن استفاده نمود و در قسمت وسط پلک آنرا بخوبی یکدست نمایید.

آرایش چشمهای نزدیک به هم

برای دورتر نشان دادن چشمها میتوان از یک نقطه کوچک از کرم کانسیلر نامرئی در گوشه داخلی هر دو چشم استفاده کرد . از یک خط چشم کمرنگ و نازک در لبه بالایی پلکها و نزدیک مژه ها که به سمت خارج ضخیم میگردند , باید استفاده نمود. برای گوشه داخلی چشم تا میانه پلک از یک سایه کمرنگ استفاده نمود و مقدار کمی از نوع تیره تر را در قسمت میانی و به سمت خارج پلک به کار برده و به خوبی در بخش میانی آنها را یکدست نمایید .

روشهای آرایش چشم

استفاده از سایه های مات و تیره موجب کم جلوه شدن چشمها میگردد و این رمانی تشدید میگردد که رنگ صورت سفید یا روشن باشد .اگر میخواهید که چشمهایی درشت و زیبا داشته باشید سعی کنید که در آرایشتان از سایه های کمرنگ استفاده نمایید . استفاده از سایه بعد از خط چشم موجب ایجاد یک حالت خواب آلودگی و کم نما شدن چشمها میگردد . از خط چشم در آخر کارتان برای ایجاد بهترین حالت استفاده نمایید. با استفاده ازیک ریمل مناسب سعی نمایید که مژه ها را پرپشت و فردار نمایید . برای این کار میتوانید از انواع ریملهای پرپشت و بلند کننده مژه استفاده نمایید . هیچگاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلکهای پایینی استفاده نکنید , این کار موجب کوچکتر به نظر آمدن چشمها میگردد .

راه حل برای چشمان پف کرده

یک قاشق غذاخوری را زیر اب سرد گرفته و آنرا برای ۶۰ ثانیه روی پف کردگی چشم قرار دهید. کرمهای روی پوف کرده گی استفاده کنید که دارای نشاسته و روغن جگر کوسه باشند متخصصین پوست سالهاست بر این عقیده هستند که این مواد ورم پوست یا قسمت چشم را از بین میبردراه دیگر حلقه حلقه کردن خیار و روی چشمها بصورت کمپرس گذاشتن است. چای سیاه کیسه ای را در آب سرد خیس نموده و برا ۱۰ دقیقه روی چشمها بگذارید و به آرامی از سمت داخل به بیرون چشمها فشار ارامی بدهید.از خوردن هر چیزی که دارای نمک باشد خوداری کنید چرا که باعث نگهداری مایعات اضافی جمع شده در ناحیه چشمها خواهد شد. در موقع خواب سر را بالا تر از بدن نگهدارید که باعث اضافه جمع شدن بیشتر مایعات زیر چشم نشود..



 

 


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: آرایش چشمهای مختلف
[ شنبه 13 تير 1390 ] [ 12:10 ] [ admin ]

نکاتی قبل از آرایش چشم ها

داشتن نگاهی درخشان و جذاب بستگی به تعادل خط ابروها و آرایش متناسب با چشمان شما دارد.
همه چشم ها به یک طریق آرایش نمیشوند و هر چشم به واسطه شکل و فرم خود آرایش مخصوص خود را دارد.با دقت به فرم چشمان خود نگاه کنید. چشمان شما به هر شکل و فرمی که باشند، شما میتوانید از جدول زیر جهت تشخیص و یادگیری فنون و رازهای زیباتر شدن آنها استفاده کنید.

به طور کلی پلک متحرک باید کمتر دیده شود و استفاده از رنگهای روشنتر به منظور وسعت دادن به نگاهتان دارای اهمیت خاصی است. به یاد داشته باشید که در مرحله آخر با یک قلم مو خط بین دو سایه تیره و روشن را محو کنید.

چشم های نوع آسیایی
چشم های برجسته
چشم های فرو رفته
چشم های بادامی
چه رنگی را استفاده کنیم؟

سایه روشن یا متوسط که به طرف قوس ابرو کاهش می یابد
سایه روشن یا متوسط
سایه روشن
سایه متوسطکه به طرف قوس ابرو کاهش می یابد
روی پلک متحرک

سایه متوسط و سایه تیره که در یک سوم بیرونی کاهش میابد
سایه متوسط بالای دو تای پلک که به دو طرف کاهش پیدا می کند
دو تای پلک

سایه روشن یا متوسط
سایه روشن
سایه روشن ابروها
سایه روشن زیر ابروها
روی قوس ابرویی

سایه تیره با اثری ضخیم و محو شده با تاکید بر گوشه های خارجی چشم.
سایه تیره که اثرش رو به بیرون محو میشود
سایه تیره با اثری ظریف هم سطح مژه ها
سایه تیره که اثرش رو به بیرون محو میشود
روی خط مژه ها

در چشمهای برجسته پلک متحرک خیلی قابل دیدن است
در چشمهای فرورفته پلک متحرک کمی قابل دیدن است



عضویت در گروه



 


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: نکاتی قبل از آرایش چشم ها
[ شنبه 12 تير 1390 ] [ 12:9 ] [ admin ]

آرایش لبها

آرایش لبها میتواند به جذابیت و زیبایی صورت اضافه و یا آن را کم نماید. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب یا با رنگهای نامناسب است. با رژ لب میتوان فرم لبها را زیباتر و اصلاح نمود و با سایر اعضای صورت متناسب ساخت. قبل از زدن رژ لب باید لبها کاملا تمیر باشند. فوندیشن یا پورد معمولا روی لبها هم زده میشود. یادآوری میشود که رژ لب نباید از لبی به لب دیگر زده شود. باید کاملا اختصاصی باشد و در صورت استفاده دو نفر یا بیشتر میتوانید برای پاک کردن آن از گوش پاک کن استفاده کنید.  برای انتخاب رنگ رژ لب میتوان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود

چند نکته برای زدن رژلبی زیبا:

 

- با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را میکشیم که از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه می یابد سپس لب پایین را می کشیم

-رنگ مداد لب را کمی تیره تر از رنگ خود رژ انتخاب کنید

- بعد از تعیین رنگ مناسب،  رژ لب را ابتدا به لب بالا و سپس به لب پایین میزنیم. توجه داشته یاشید که با آرایش ترمیمی درست میتوان  فرم لبها رابه صورت دلخواه اصلاح کرد.

-بهتر است بعد از کشیدن خط لب، با یک قلموی نازک، اندکی رنگ خط‌لب و رژ لب را با هم مخلوط کنید تا هم، رنگ به صورت یکنواخت بر روی لب‌های شما پخش شود و هر رنگ رژ و خط لبتان با یکدیگر چندان مغایرت نداشته باشند.‌

اگرخط لبتان تیره است، میتوانید با کرم پودر یا رز لب تیرگی آن را کاهش دهید.

هرگز از رژ و خط لب با رنگهای متضاد استفاده نکنید.

برجسته جلوه دادن لبان نازک:

برجسته جلوه دادن لبان نازک یکی از راحتترین مشکلات آرایشی است. آرایش درست میتواند معجزه کند.
، برای مرطوب کردن لبهایتان، ازکرم مرطوب کننده استفاده کنید..
سپس، رنگ رژ مورد نظرتان را انتخاب کنیدو به لبانتان بزنید.(توجه داشته باشید که رنگهای مات و بسیار تیره لبهای نازک رانازکتر نشان میدهند)
حال، مداد لب متناسب با رنگ انتخابیتان را برداشته و روی خارج خط لبتان بزنید (نه بیرون لب) . با کمک انگشت یا یک گوش پاک کن، این خط را نرم کنید.
بالاخره، کمی برق لب وسط لب پایینتان بزنید و با مالیدن لبهایتان به یکدیگر آن را پخش کنید. این کار باعث برجسته تر شدن لبانتان میشود. البته استفاده از برق لبهای رنگ دار به این برجستگی می افزاید

 

انتخاب رنگ رژ لب:

لبان شما قسمتی از صورتتان است که میتوانید با رنگ آن بازی کنید.بهترین راه پیدا کردن رنگ مناسب زدن آن رنگ رژ است ولی راهنمای زیادی برای این انتخاب رنگ وجود ندارد.
اگر رنگ پوستتان تیره است، بیشترین حق انتخاب را دارید.رنگ گوجه ای، شکلاتی ها، قرمزها، رنگهای روشن و نارنجی ها برای شما مناسب هستند.
اگر رنگ پوستتان متوسط است و ته زمینه طلایی دارد، تمام طیف های قرمز به شما تعلق دارند، بنفش با ته زمینه قهوه ای، صورتی یا قهوه ای با ته زمینه قرمز.
اگر پوست روشن دارید، میتوانید از رنگهای روشن مانند بژ، صدفی و صورتی استفاده کنید



 

 


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: آرایش لبها
[ شنبه 11 تير 1390 ] [ 12:7 ] [ admin ]

چند نکته برای داشتن ناخن هایی سالم و زیبا

از جویدن ناخن پرهیز نمائید.زیرا این عمل برای ناخن و کوتیکول آن بسیار مخرب است و می تواند منجر به عفونتی گردد که باعث تغییر شکل ناخن می شود.

- هنگام شستن ظروف و به طور کلی برای انجام هر عملی که نیاز به تماس با مواد شوینده و شیمیایی دارد از دستکش های محافظ استفاده نمایید.

- برای نرم شدن ناخنهای خشک و محکم بهتراست قبل از اقدام به کوتاه کردن، مدتی ناخن را در آب گرم قرار دهیم.

- ناخن را نباید بیش از خط رشد طبیعی آن کوتاه نمود.

- به جای ناخنگیر بهتر است از سوهان برای کوتاه نگه داشتن ناخن خود استفاده نمایید. سوهان را از گوشه به سمت مرکز ناخن فقط در یک جهت به کار ببرید. زیرا در غیر این صورت ناخنها تخریب خواهند شد.

- بعد از شستشوی دست، از کرم

- فرقی نمی کند فرم ناخن را بیضی در می آورید یا مربعی! این فقط بستگی به سلیقه شما دارد و اینکه کدام فرم ناخن برای دست شما مناسب است. فقط به یاد داشته باشید هرچه ناخن شما بلندتر باشد مقاومت آن کمتر می شود.بنابراین آن را زیاد بلند نگاه ندارید.

یا لوسیون مرطوب کننده استفاده نمایید زیرا صابون ها و مواد شوینده باعث خشک شدن ناخن و پوست می گردند.

- هرگز لاک ناخن را خراش ندهید و آن را پوست نکنید.

- زمان مناسب برای انجام مانیکور ناخن های خشک و محکم بعد از حمام است زیرا در این موقع، چرک از زیر ناخن زدوده شده و سطح ناخنها نرم می شود.

- بعد از بافر کردن، سطح ناخن را با لایه ای از یک لاک شفاف که به آن پوشش پایه می گویند بپوشانید.

- بعد از اینکه پوشش پایه خشک شد لاک رنگی را به صورت لایه ای نازک به کار برید. معمولا سه حرکت برای ایجاد یک لایه یکنواخت بر روی یک ناخن کفایت می کند. عمل افزودن لایه جدید را تا زمان رسیدن به ظاهر خوب و یکنواخت مورد نظرتان ادامه دهید.

- برای افزودن به پایداری و دوام لاک ناخن و همچنین محافظت از نوک ناخنها، پوشش بالایی یا همان آستری لاک را بعد از خشک شدن لایه رنگی به کاربرید.

- در نهایت کرم یا لوسیون مرطوب کننده را برای روی دست و ناخن خود، به کار برید. فراموش نکنید که وسایل مانیکورتان را پس از استفاده، بوسیله الکل پاکیزه و استرلیزه نمائید.

نکته: لاک ناخن می تواند در یخچال نگهداری گردد.

- برای جلوگیری از چسبنده شدن درب لاک ناخن قبل از بستن، آن را با استفاده از وازلین چرب نمایید.

- سعی کنید تا حدامکان از لاک پاک کن ناخن، بویژه آنهایی که حاوی استن هستند کمتر استفاده نمایید. لاک پاک کن ها، اغلب ناخن را خشک می نمایند. از این رو بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که لاک پاک کننده ناخن بیش از یک بار در هفته استفاده نگردد. بعد از استفاده از پاک کننده های لاک ناخن دست خود را به خوبی بشویید.

ناخن ها و انگشتان خود را مرطوب نگاه دارید

خشکی ناخن ها را شکننده و فرسوده میکند. یک راه ساده برای مرطوب و سالم نگه داشتن ناخن ها استفاده از روغن زیتون است. روزی یک یا دو بار روغن زیتون را بر روی انگشتان و ناخن های خود بمالید و توجه کنید که اطراف ناخن ها انجا که به پوست میرسد کاملا چرب شود . روغن را تا حدی مصرف کنید که خشکی از بین برود بیش از اندازه دستان خود را چرب نکنید.

سلامت ناخن ها به وسیله ی عسل
اگر ناخن های شما زخمی شده یا اینکه اونها رو میجوید و یا انگشتان زخمی دارید زیبا سازی های روتین که از مواد شیمیایی استفاده میکنند ممکن است باعث آسیب و سوزش در انگشتان شما بشوند.
یک روش برای التیام جراحت نوک انگشتان و ناخن ها خیساندن آنها با عسل است. برای راحت تر شدن استفاده میتوانید کمی عسل را گرم کنید .باید انگشتان را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در عسل بخوابانید.سعی کنید این درمان را هر شب قبل از خواب انجام دهید . برای زخم های بسیار شدید میتوانید دستها را به عسل آغشته کنید و بعد دستهای خود را با دستکش بپوشانید و در در نهایت بخوابید.
عسل ضد باکتری ( آنتی باکتریال) است و میتواند باکتری روی بریدگی ها را بکشد و از بین ببرد به این ترتیب بریدگی ها از هرگونه آسیب محفوظ میمانند.

درمان ناخن های ترک خورده و شکننده به وسیله ی روغن کنجد
روغن کنجد در طب سنتی چینی برای سلامتی و زیبایی ناخن ها به کار میرود.ساده ترین راه برای درمان ناخن های شکننده و دردناک استفاده از این درمان است . به سادگی مقداری روغن کنجد را حرارت دهید تا کمی گرم شود و بعد به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه انگشتان خود را در آن بخوابانید. مدتی بعد از درمان به ناخن های خود استراحت دهید تا مطئن شوید که آنها بر اثر نرمی زیاد نمی شکنند. یک دوره استفاده ی مرتب از روغن کنجد برای ناخن های آسیب دیده باعث قوی و تازه شدن ناخن ها می گردد

به ناخن های خود اجازه ی تنفس بدهید
ناخن ها کاملا شبیه پوست هستند, آنها برای سالم ماندن نیاز دارند تنفس کنند. برای سالم  وزیبا سازی ناخن ها از ریشه باید به آنها مهلت دهید. سعی کنید که برای یک ماه آنها را عاری از هرگونه لاک و براق کننده نگه دارید. برای ناخنهایی که به سختی آسیب دیده اند سه ماه فرصت لازم است. ناخن های خود را خفه نکنید و به انها مهلت دهید که به دور از هرگونه ماده ی شیمیایی خود را ترمیم کنند.



عضویت در گروه



 


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: چند نکته برای داشتن ناخن هایی سالم و زیبا
[ شنبه 10 تير 1390 ] [ 12:4 ] [ admin ]

چند نکته برای داشتن یک سایه چشم زیبا

وقتی برای اولین بار کسی را می بینید و با او صحبت می کنید شاید بعد از مو ها چشمهایش توجه شما را به خود جلب کند چشم ها می توانند باعث ایجاد اعتماد و آرامش و یا اضطراب و نفرت در بیننده شوند بنابراین هر چه آرایش چشمان شما طبیعی تر به نظر برسد و هارمونی بهتری ایجاد کند چهره شما دلنشین تر و خوشایند تر به نظر می رسد همیشه به یاد داشته باشید که زیبا دوستی یکی از امیال انسانی است و خدا همه چیز را بازیبایی آفریده. نکات آرایشی برای استفاده از سایه چشم نکات آرایشی بی شماری وجود دارد.

در مورد انتخاب رنگ دقت بیشتری کنید. شاید اغلب خانم ها تصور کنند که سایه آبی باعث می شود که چشمانشان رنگ آبی خود را بیشتر نشان دهد، اما بعضی از تم های آبی دقیقا نتیجه عکسی بر روی چشم ها می گذارند. به خاطر داشته باشید که رنگ های درهم نیز حالت پریشانی به چشمان شما می دهند و باعث می شوند تا چهره شما انقدرها هم که فکر می کردید زیبا به نظر نرسد. سایه های کمرنگ بهترین انتخاب در تمام مدت سال هستند. آنها به طور طبیعی با رنگ پوست واقعی شما مخلوط می شوند و به راحتی چهره شما را آنطور که انتظار دارید زیبا می کنند. رنگ های ملایمی که در پوست پیدا می شود مثل قهوه ای، وانیلی، و ارغوانی کمرنگ از جمله رنگ هایی هستند که حالت طبیعی به چشمان شما می دهند. برای اینکه چهره شما اندکی جذاب تر و محرک تر شود می توانید از رنگهایی با پیش زمینه تند تر استفاده کنید مثل: طلایی، زیتونی، بنفش کمرنگ، آبی و خاکستری. کار کردن با انواع رنگ های طبیعی سایه چشم کار ساده ای است. طرز استعمال چند روش ساده از جمله به کارگیری سایه چرب، پودر، و خط چشم تکنیک های ساده ای هستند که میتوانند تاثیر نافذی بر روی زیبایی چشم های شما بگذارند. اگر می خواهید چشم هایتان نزدیکتر به هم جلوه کنند از رنگ های کمرنگ و ملایم سایه چشم در قسمت گوشه داخلی پلکها استفاده کنید. همچنین می توانید همان قسمت را از داخل خط چشم بکشید، باید توجه کنید که خط چشم به هیچ وجه از داخل چشمان شما بیرون نزند . باید از رنگ های مات در گوشه خارجی چشمها استفاده کرده و سایه را از جایگاه رویش مژه ها به سمت بالا بکشید



 

 


موضوعات مرتبط:
[ شنبه 8 تير 1390 ] [ 11:55 ] [ admin ]

رژیم غذایی برای افرادی با موهایی خشک و سست و شکننده

رژیم غذایی برای افرادی با موهایی خشک و سست و شکننده

اگر شما موهایی خشک و سست و شکننده دارید و داشتن این موها شما را آزار می دهد توصیه می کنیم از این رژیم غذایی مخصوص استفاده کنید. جالب است بدانید اگر شما تغذیه مناسبی نداشته باشید هیچ شامپوی تقویت کننده و احیا کننده ای در دنیا وجود ندارد که بتواند به شما موهایی سالم و زیبا بدهد ،موهای شما هم مانند بدنتان احتیاج به یک رژیم غذایی متعادل و بالانس شده و مغذی دارد تا سالم بماند.
به همین دلیل رژیم غذایی ما شامل مجموعه ای از میوه ها و سبزیجات بخاطر ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها، غلات بخاطر مواد معدنی، دانه ها و خشکبار بخاطر مواد معدنی و ویتامین ها و پروتئین کم چربی به خاطر آهن می باشد.
یک صبحانه مقوی غلات به بدن شما کمک خواهد کرد تا همه مواد خوبی را که نیاز دارید بخوبی بدست آورید.
آب نه تنها به بدن آبرسانی می کند، بلکه باعث می شود موهایتان براق و ابریشمی شود. این رژیم غذایی روزانه ۸-۱۰ لیوان آب و یا آب میوه دارد که تا حداکثر میزان آبرسانی به بدن را انجام دهد.
فیبر موجود در میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات برای سلامت بدن و موهای شما مفید است. این مواد غذایی مقدار زیادی فیبر در خود دارد که در هر وعده غذایی به بدن شما می رساند. محصولات سویا حاوی فیتواستروژن ها، استروژن های گیاهی، میباشند که به سلامتی شما نیز کمک می کند.

 

این رژیم غذایی دارای یک نوع شیر جانشین می باشد که از آرد سویا و آب درست شده و به عنوان نوشیدنی استفاده می شود و دانه های سویا به عنوان یک وعده غذایی مختصر و کوچک در نظر گرفته می شود. این رژیم غذایی تقویت کننده و افزایش دهنده موی سر را امتحان کنید:

صبحانه:

انتخاب اول : غلات به همراه سرشیر و شاه توت و آب پرتقال

انتخاب دوم : غلات به همراه شیرسویای کم چرب و توت فرنگی و آب گریپ فروت

انتخاب سوم : سبوس غلات با سرشیر و مخلوط توتها و آب پرتقال

ناهار

انتخاب اول : ساندویچ بوقلمون با نان و کاهو و گوجه فرنگی، سالاد به همراه فلفل سبز و قرمز و گوجه فرنگی، شیر سویا

انتخاب دوم : سوپ نخود، نان گندم سیاه، کلم بروکلی و هویج، شلیل و سرشیر

انتخاب سوم : پیتزای سبزیجات، سالاد، کلم بروکلی، فلفل های سبز و قرمز و ماهی تن، کیوی، سرشیر

شام

انتخاب اول : سیب زمینی شیرین له شده، لوبیای سبز بخار پز شده، مخلوط توتها به همراه عسل یا شیره درخت افرا، شیر سویای کم چربی.

انتخاب دوم : برنج قهوه ای، مخلوط پرتقال و گریپ فروت ، شیر سویای کم چربی.

انتخاب سوم : کلم دکمه ای، سالاد با چاشنی مرکبات، سیب زمینی پخته شده باخامه کم چرب ترش. نان کره ای ترد، شیر سویای کم چرب، گوشت بدون استخوان گردن گوسفند.
خوراک مختصر : این غذا سطح انرژی شما را هنگامیکه موهای شما نیاز به مواد غذایی و کسب انرژی دارند بالا می برد. حتما روزانه در یک وعده غذایی مختصر خود از خشکبار و در وعده دیگر از سویا استفاده کنید.



 

 


موضوعات مرتبط:
[ شنبه 7 تير 1390 ] [ 10:55 ] [ admin ]

 

رعایت ۲۱ نکته درآرایش

۲۱تکته بهداشتی که باید در آرایش رعایت گردد

نکات قبل وبعد ازآرایش
۱ـ قبل ازاینکه مداد خط چشم یا خط لب خود را بتراشید آن را به مدت ۱۰ دقیقه داخل یخدان یخچال یا فریزر قرار دهید. با این کار مداد کمی سفت می‌شود و هنگام تراشیدن و تیز کردن نمی‌شکند.
۲ـ اگر چشمان‌تان گود رفته است بهتر است به جای مداد خط چشم از نوع مایع آن استفاده کنید.
۳ـ هنگام استفاده از ریمل برای اینکه صورت‌تان لک نشود، بهتر است لایه نازکی از ریمل را فقط روی مژه فوقانی بکشید. سپس با استفاده از فرچه ریمل مژه‌های بالا و پایین را ریمل بکشید تا توده نشود.
۴ـ قبل از فر دادن مژه‌های خود، ابزار مخصوص آن را برای چند ثانیه با سشوآر گرم کنید. همین گرمای اندک، فر مژه را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.
۵ـ هنگام خرید کرم پودر، رنگ آن را در قسمت داخلی مچ دست خود تست کنید. پوست این قسمت از دست رنگ محصول مورد نظر را دقیقا همان طوری نشان می‌دهد که روی صورت‌تان جلوه خواهد داشت.
۶ـ برای اینکه کرم پودر مدت بیشتری روی چهره‌تان دوام بیاورد، کافی است یک قطره از مرطوب‌کننده‌تان را روی آن بریزید. با این کار درخشش کرم پودر نیز بیشتر خواهد بود.
۷ـ کرم پودر باید آخرین چیزی باشد که روی چهره خود به کار می‌برید. به این ترتیب، قادر خواهید بود هر گونه لک ناشی از دیگر مواد آرایشی را بپوشانید.
۸ـ وقتی از ماتیک مات استفاده می‌کنید، طبیعتا روی لب خود احساس خشکی خواهید کرد.
برای اینکه این اتفاق نیفتد، کافی است قبل از استفاده از این نوع رژ لب، از کمی روغن (بلسان) لب استفاده کنید. بعد که کار آرایش چشم و باقی صورت را تمام کردید، از رژ مات استفاده کنید. تا این زمان دیگر روغن جذب لب‌ها شده است.
۹ـ برای اینکه رژ لب دوام بیشتری روی لب‌تان داشته باشد، قبل از استفاده از رژ روی لب‌تان، خط لب بکشید. سپس بر روی خط لب، رژ بمالید.
۱۰ـ سایه چشم تیره می‌تواند نقش خط چشم را هم بازی کند. فرچه‌ای تخت را مرطوب کرده و در سایه چشم تیره فرو ببرید. سپس آن را روی خط مژه بکشید و به فاصله موجود بین مژه‌ها دقت کنید. بعد، همین رنگ را بالای خط مژه نیز به کار ببرید.
۱۱ـ رژ لب خود را حتما داخل یخچال نگهداری کنید تا بیشتر عمر کند.
۱۲ـ هنگام خرید رژ لب هرگز تستر را روی لب خود آزمایش نکنید. این کار بسیار غیربهداشتی است. بهتر است رژ را روی نوک انگشتان خود امتحان کنید.
۱۳ـ بعد از اینکه از رژ لب استفاده کردید، انگشت اشاره خود را داخل دهان خود فرو ببرید و به آرامی بیرون بکشید.
رژ اضافی به انگشت‌تان می‌چسبد و بیرون می‌آید و دیگر مزاحم دندان‌تان نخواهد شد.
۱۴ـ رژ لب می‌تواند گاهی به عنوان رژ گونه به کار رود اما عکس آن هرگز صادق نیست.
۱۵ـ خط لب بر رژ لب مقدم است. اگر بعد از رژ لب تازه بخواهید از خط لب استفاده کنید، قادر نخواهید بود خط لب طبیعی خود را به درستی پیدا کنید. ۱۶ـ خانم‌های مسن بهتر است دور رژ لب‌های مات و براق را خط بکشند و صرفا از رژ لب‌های چرب استفاده کنند.
۱۷ـ ‌اگر از رنگ رژ لب خود خوش‌تان نمی‌آید، آن را دور نیندازید. کافی است آن را با دیگر رنگ‌‌ها مخلوط کنید تا به ترکیب رنگی مورد علاقه‌تان برسید.
۱۸ـ اگر لب‌هایتان گوشتی و ضخیم است بهتر است خط لب را فقط در قسمت خارجی خط لب طبیعی خود به کار ببرید.
۱۹ـ اگر رژ ‌لب‌تان شکسته است، کافی است شعله کبریت یا فندک را زیر قسمت شکسته بگیرید و وقتی شروع به آب شدن کرد، آن را روی قسمت پایه به آرامی بفشارید. سپس آن را سر و ته کنید و بدون درپوش به مدت ۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید.
۲۰ـ از رژ‌هایی که رنگ پرتقالی و قهوه‌ای دارند کمتر استفاده کنید چون باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شود.
۲۱ـ برای اینکه فنجان یا لیوانی که از آن می‌نوشید، رژی نشود کافی است قبل از نوشیدن با احتیاط و پنهان کاری تمام، سطح تماس آن را با نوک زبان خود کمی خیس کنید و سپس فنجان یا لیوان را به دهان ببرید.



 

موضوعات مرتبط:
[ شنبه 6 تير 1390 ] [ 10:53 ] [ admin ]

پنج توصیه ساده برای پوست زیبا

شفافیت پوست اولین گام برای داشتن پوستی زیبا است . اما متاسفانه گفتن آن بسیار آسان تر از عمل به آن است. اما خبر خوب این است که پنج توصیه ساده برای پاک سازی پوست وجود دارد که شما را در جاده داشتن چهره ای زیبا قرار می دهد. با پیروی از این پنج اصل ساده در پاک سازی پوست، در مدت زمان کوتاهی به بیشترین حد زیبایی در چهره خود می رسید.

توصیه ۱ : پاکیزگی یک کلید است !
شاید این چیز جدیدی برای شما نباشد که بدانید شستشوی منظم صورت ، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. اما آیا می دانید چگونه باید صورت خود را به درستی بشورید؟ در ابتدا از پاک کننده ای استفاده کنید که مناسب پوست شماست و عاری ازترکیبات معطر و محتویاتی باشد که باعث قرمزی پوست شما شود و نتایج بدتری نسبت به قبل دهد. بعد از هر استحمام از حوله تمیزی استفاده کنید که از بازگشت باکتری ها و سایر مواد از استحمام قبل به پوست شما جلوگیری کند. در انتها، حمام خود را با آب کشی با آب سرد به پایان ببرید تا منافذ بسته شده و شادابی برایتان به ارمغان آورد.

توصیه ۲: لمس نکنید!
دست کاری پوست فقط باعث مشکلات بیشتر می شود. به نابراین تا آنجا که ممکن است دستان خود را از صورتتان دور نگه دارید.منطقه عدم لمس در مورد موها نیز صدق می کند بنابراین تاآنجا که ممکن است موهایتان را به سمت عقب ببرید. توصیه این است که شب ها هنگام خواب از هدی استفاده مائید که مانع از ریختن موهایتان روی صورت شود و به حالت پذیری آن کمک بیشتری کند.

توصیه ۳: آرام باشید و استراحت کنید!
استراحت و دوری از استرس در بسیاری از مواقع بسیار برای شما خوب است. جای هیچ تعجبی نیست که بدانید پوست شما از این عادات سلامتی بسیار بهره مند می شود..برای مقابله با استرس خود راه هایی را یاد بگیرید، حتی اگر تمرینات تنفس عمیق، یوگا و یا ماساژ باشد . چهل پلک مداوم در هر شب، این شانس را به پوست می دهد که استراحت کند، دوباره جوان شود و به بهترین نحو پاک و سالم به نظر برسد. هر شب اطمینان حاصل کنید که روی بالش تمیزی می خوابیدکه چشمان بسته شما با چربی و باکتری هایی که به وسیله پوست صورتتان ایجاد شده است، تماس پیدا نمی کند.

توصیه ۴: هر شب پوست خود را تمیز کنید!
چیزی که هست آرایش شماست . هیچ چیز نمی تواند به اندازه خوابیدن با آرایش منفذ های پوست شما را ببندد وباعث صدمه جدی به پوست شود. شادابترین پوست در هنگام خواب تمیز ترین آنها ست بنابراین آرایش چهره خود را به وسیله یک پاک کننده مناسب یا مخلوط آب و صابون از بین ببرید.

توصیه ۵: عاقلانه انتخاب کنید!
هر چیزی که برای پوستتان استفاده می کنید باید بدون چربی باشد. حتی اگر محصولات پاک کنند ه آرایش یا مرطوب کننده ها باشند.بهتر است کرم مرطوب کننده SPF داری را انتخاب کنید تا ضد آفتاب شما اثرات سوئی روی پوستتان نداشته باشد. توصیه دیگر در استفاده از لوازم آرایش این است که از لوازمی استفاده کنید که منفذ های پوست شما را نپوشاند.

با دنبال کردن این پنج توصیه ساده، شما در جاده پوستی سالم و پاک قرارمیگیرید. با چین و چروک ها خداحافظی کنید و به پوستی شاداب سلام



 

 


موضوعات مرتبط:
[ شنبه 9 تير 1390 ] [ 10:52 ] [ admin ]

دانلود کتاب آموزش Revit Architecture 2011 – رویت معماری 2011

دانلود

رمز : www.mah3d.com


موضوعات مرتبط: دانلود انواع کتاب های مفیدpdf
برچسب‌ها: دانلود کتاب آموزش Revit Architecture 2011 – رویت معماری 2011
[ چهار شنبه 5 تير 1390 ] [ 10:18 ] [ admin ]


ز کويت رفتم و الماس ِ طاقت بر شکستم برو با يار ِ خود بنشين که من بارِ سفر بستم

که بعد ِ رفتنم جانا هزار افسوس خواهي خورد فلاني يار ِ خوبي بود و من ،قدرش ندانستم



وقتي دلمو شکستي حس کردم بيشتر دوستت دارم

چون حالا دلم چندين تيکه داشت که هر کدوم جداگونه دوستت داشت



فکر ميکردم که برام يه رفيق و همدمي

تو کوير آرزو باران رحمتي

به گمونم آخر عاشقاي عالمي

بذار راحتت کنم ، فکر ميکردم آدمي!ا


 

چقدر سخته

کسي رو که دوستش داري نتوني بهش بگي که دوستش داري وچقدر

بده که کسي تورو دوست داشته باشه واينو نتونه بهت بگه



چقدر سخته

تو چشاي کسي که تمام عشقت رو ازت دزديد وبجاش يه

زخم هميشگي رو قلبت هديه داد زول بزني و بجاي اينکه

لبريز کينه و نفرت شي حس کني که هنوز هم دوسش داري



چقدر سخته

دلت بخواد سرتو باز به ديواري تکيه بدي که

يبار زير آوار غرورش همه وجودت له شده



چقدر سخته

تو خيالت ساعتها باهاش حرف بزني اما

وقتي ديديش هيچ چيزي بجز سلام نتوني بگي



چقدر سخته

وقتي که پشتت بهشه دونه هاي اشک گونه هاتو خيس کنه

اما مجبور بشي بخندي تا نفهمه که هنوز دوسش داري



چقدر سخته

گل آرزوهاتو تو باغ ديگري ببيني و هزار

بار خودتو بشکني و اونوقت آروم زير لب بگي

گل من

باغچهء نو مبارک



هر انکه يار خواهد يار بسيار

وليکن فرق دارد يار با يار

دل من سايه لطف تو ميخواست

و گرنه سايه ديوار بسيار



به دردهم اگرخورديم قشنگ است ،به شانه بارهم برديم قشنگ است ،دراين دنياکه پايانش مرگ است ، براي هم اگرمرديم قشنگ است



نه بلبل خواهد از بستان جدايي نه گل دارد خيال بي وفايي اگر گفتي مرا الان چه حاليست ميان قلب من جاي تو خاليست



ستاره هاروهرشب مي بينم بااينکه دورند...تورو روزها هم نمي بينم کاش ستاره بودي



کو طبيبي تا شکافد قلب خونين مرا/تا ببيند من نمردم عشق تو کشته مرا



اتل متل دلبرک-دلم برات زده لک -چه با پيام چه با تک- دوست دارم با نمک!ا



کوتاهترين فاصله براي گفتن دوستت دارم يک لبخند است يک دنيا لبخند براي تو



توي اين دنياي ديوونه يه ديوونه ديوونه وار ديوونته ديوونه



خواستي فراموشت کنم به اين سايت مراجعه کن Www.to-khab-bebinin.com



خداوند همه چيز راجفت آفريد:جزدماغ ودهن وقلب،مى دونى چرا؟چون بايدبراى خودت يک هم نفس يک هم زبان ويک هم دل پيداکنى



هيچکس تلخيه ي لبخند مرا درک نکرد ، گريه هاي دل من پنهان است



نور دليل تاريکي بود و سکوت دليل خلوت ، تنها عشق بي دليل بود که تو دليل آن شدي



در دياري که در آن نيست کسي يار کسي ، يا رب اي کاش نيفتد کار کسي به کسي



دوست دارمش ، مثل دانه اي که نور را ، مثل مزرعه اي که باد را ، مثل زورقي که موج را ، يا پرنده اي که اوج را ، دوست دارمش



آينده از آن کسانيست که به زيبا بودن روياهاي خود ايمان دارند . (النور روزولت)ا



آه ، آدرس ما رو نداري ؟ کوه دل ، ميدان غم ، خيابان وفا ، ايستگاه قلب ، مجاور فروشگاه عشق ، عقب قلبهاي شکسته



بگو يارم کجاست تا خاک پايش را سرمه ي چشمانم کنم



بعد از رفتن تو ، آسمان چه معصومانه مي بارد ، ستاره ها روشنايي را از دست دادند ، ابرها در هم تپيده شدند و خورشيد ديگر طلوع نکرد



خدا را دوست دارم چون هرچه دارم از او دارم ، اگر عاشقم از اوست ، اگر صادقم صداقتم از اوست ، اگر شادم شاديم از اوست ، اگر زندگي مي کنم زندگيم از اوست



عزيزم هرگاه به جايي رسيدي فراموش نکن که از کجا آغاز کردي



جانا ز دست عشق تو ، يک دم نباشد راحتم / هر شب خيالت را کشم ، اي ماه تابان در برم



کاش ريسمان محبتمون روزي يکبار پاره بشه تا با هر گره زدن فاصلمون کمتر بشه !ا



آنگاه که آوار تنهايي روحت را در هم شکست ، گوشه ي قلبت را بنگر ، من آنجا به انتظارت هستم



ترسم که تو هم يار وفادار نباشي / عاشق کش و معشوق نگه دار نباشي / من از غم تو هر روز دوصد بار بميرم / تو از دل من هيچ خبر دار نباشي



بي پنجره اي ، غريبه اي در وهمي / عشق است اگر از آن نداري سهمي / فهميدن عشق عاشقي مي خواهد / يک روز بزرگ مي شوي مي فهمي



وصل تو کجا و من مهجور کجا / دردانه کجا ، حوصله ي مور کجا / هرچند ز سوختن ندارم باکي / پروانه کجا و آتش طور کجا



ديگر بهار در سبد روزگار نيست / ديگر قرار نيست ، نه ديگر قرار نيست / شادم که زود مي گذرد شاديم ، ولي / غم مي خورم که هيچ غمي ماندگار نيست



کاش ميشد در سايه ي مژگانت ، لحظه اي به تماشاي درياي خوشرنگ چشمهايت مي نشستم



کاش ميشد با تو بودن را نوشت / تا که زيبا را کشم بر هرچه زشت / کاش ميشد روي اين رنگين کمان / مي نوشتم تا ابد با من بمان



ميدوني چرا غروب هميشه سرخه ؟ چون هر وقت ميبينه چقدر دوست دارم ، حسوديشون ميشه !ا



زندگي جيره ي مختصريست ، مثل يک فنجان چاي و کنارش عشق است ، مثل يک حبه قند ، زندگي را با عشق نوش جان بايد کرد



جهان چيزي شبيه موهاي توست ، سياه و سرکش و پيچيده ، خيال کن چه بي بختم من ! که به نسيمي حتي جهانم آشوب مي شود



مثل فرشته ها شده اي احتياط کن / زيبا و با صفا شده اي احتياط کن / چنديست که احساس مي کنم / عزيزتر از جان ما شده اي ، احتياط کن



سرخ شد آيينه از هرم نگاه من و تو / بهتر از عشق کسي نيست پناه من و تو / هنر عاشقي امروز پسند همه نيست / که محبت شده اينگونه گناه من و تو



نگاه تو سيب است و من نيوتني بيچاره ، بي خواب از کشف جاذبه



منو ببخش که بي خبر تو خلوتت پا ميزارم / مقصرش دلتنگيه ، من که گناهي ندارم



کوتاهترين فاصله ها براي گفتن دوستت دارم يه لبخنده ، يه دنيا لبخند براي تو



تسبيح نيستم اما نفسم را به شماره انداخته است شوق دستان تو



تو با من باش و بگذار عالمي از من جدا گردد / چو يک دم با تو بنشينم ، دل از هر غم رها گردد



دردم از ديدار توست / دل فقط بيمار توست / شادي عشق و اميد / هديه ي چشمان توست



کاش ميشد بوسه ها را قاب کرد / مثل نامه سوي هم پرتاب کرد / کاش ميشد عشق را تقسيم کرد / مثل تک شاخه گلي تقديم کرد



از تو گفتن کار هر کس نيست اي زيبا غزل / من براي گفتنت بايد که مولانا شوم



بيادت هستم حتي اگر قرار باشد شبي بي چراغ در حسرت يافتنت تمام کوچه ها را قدم بزنم



عشقت به دلم اگر بتابد چه کنم ؟ / مهرت به سراي من بخوابد چه کنم ؟ / يکدم به سوال من جوابي بده دوست / روزي که دلم تو را بخواهد چه کنم ؟



براي محبت هايي که عميقند ، نديدن و نبودن هرگز بهانه ي از ياد بردن نيست !ا



شمع اگر سوخت و به پروانه وفادار نبود / من بر آنم که بسوزم به کنارت ، اي دوست



رابطه ها زماني زيبا مي شوند که براي ياد کردن هيچ دليلي به جز دلتنگي نباشد



اگر خطا نکنم عطر ، عطر يار من است / کدام دسته گل امروز بر مزار من است / تو قرص ماهي و من برکه اي که مي خشکد / خود اين خلاصه ي غم هاي روزگار من است



در چشم آفتاب چو شبنم زيادي ام / چون زهر هرچه که باشم اگر کم زيادي ام / همچون نفس ، غريبترين آمدن مراست / تا ميرسم به سينه همان دم زيادي ام



روزهايي که بي تو مي گذرد / گرچه با ياد توست ثانيه هاش / آرزو باز مي کشد فرياد / در کنار تو مي گذشت اي کاش



از دوري تو دلي پر از غم دارم / وز غصه ي تو همواره ماتم دارم / گر حق بدهد به من همه ملک وجود / گويم که گل روي تو را کم دارم



آيين عشق بازي دنيا عوض شده ست / يوسف عوض شده ست ، زليخا عوض شده ست / حق داشتي مرا نشناسي به هر طريق / من همچنان همانم و دنيا عوض شده ست



تا غروب اين زمين تا طلوع واپسين ، در کتاب خاطراتم ، ماندگاري نازنين



ابرها به آسمان تکيه مي کنند ، درختان به زمين و انسانها به مهرباني يکديگر



ويران شد از نگاهت بناي استوار دلم ، حالا تو تنها ستون اين ويرانه اي



من برگ تو هم عابري و عشق قدمهايت / دل ميبري و ميگذري ، اي جانم به فدايت



تو را ديدم دلم بر باد کردم / براي ديدنت فرياد کردم / ندانستم که عشق اول جميل است / تمام هستي ام بر باد کردم


اگر قلبم از چوب بود ، آن را به آتشکده ي چشمانت مي سپردم !ا



نيستي کم نه از آيينه نه حتي از ماه / که ز ديدار تو من تشنه ترم تا از ماه / من محال است به ديدار تو قانع باشم / کي پلنگي شده راضي به تماشا از ماه



خوشا آنان که در بازار گيتي / خريدار وفا بودند و هستند / خوشا آنان که در راه رفاقت / رفيق با وفا بودند و هستند



اتل متل صداقت / دل به تو کرده عادت / برات دعا ميکنم / اينه رسم رفاقت !ا



اي که ترنم محبت را در قلبت احساس کردم / تو را به تکرار همه دوستت دارم هاي دنيا دوست دارم



دلتنگ تو امروز شدم تا فردا / فردا شد و باز هم تو گفتي فردا / امروز دلم مانده و يک دنيا حرف / يک هيچ به نفع دل تو تا فردا


آرزو ميکنم که فرو افتادن هر برگ پاييزي آميني باشد براي آرزوهاي قشنگت 



ديگر در اين قمار نبايد زيان دهم / بگذار در جدا شدن از يار جان دهم / همچون نسيم مي گذرد تا به رفتنش / چون بوته زار دست برايش تکان دهم



با هر بهانه و هوسي عاشقت شده است / فرقي نمي کند چه کسي عاشقت شده است / چيزي ز ماه بودن تو کم نمي شود / گيرم که برکه اي ، نفسي عاشقت شده است



من همانم که اگر دوست مرا ياد کند / به صفاي قدمش ديده ي خود را فرش کنم



دلم بهانه ميکند طلوع ديدن تو را / تا به کجا دلم کشد حسرت ديدن تو را ؟



آرامتر سکوت کن ، صداي بي تفاوتي هايت آزارم ميدهد !ا



به دل ميگم شب يا سحر يادش نکن / دلم ميگه ديونشم ، تو هم فراموشش نکن

 


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اس ام اس عاشقانه
[ یک شنبه 4 تير 1390 ] [ 19:36 ] [ admin ]


آيا مي‌دانيد لئوناردو داوينچي 10 سال طول کشيد تا لب‌هاي موناليزا را نقاشي کند.
آيا مي‌دانيد با هوش‌ترين زن دنيا 5 فوق‌ ليسانس دارد و ضريب هوشي او 200 است و دنبال کار است.
- آيا مي‌دانيد اولين فردي که در اروپا اقامت گرفت يک زن ايراني بود و بعد مسأله اقامت خارجي‌ها مطرح شد.
- آيا مي‌دانيد ايرانيان در انگليس ثروتمندترين قشر جامعه هستند حتي ثروتمندتر از ملکه اليزابت.
- آيا مي‌دانيد ايرانيان در آمريکا فرهيخته‌ترين افراد جامعه امريکا هستند.
- آيا مي‌دانيد رئيس کامپيوتر ناسا يک ايراني است.
- آيا مي‌دانيد حدود 250 ايراني در ناسا محقق داريم.
- آيا مي‌دانيد سال 2001 در فرانسه سال ايران نام داشت.
- آيا مي‌دانيد اگر 3 قاره آسيا و امريکا و آفريقا را به هم وصل کنيم ايران در مرکز جهان است.
- آيا مي‌دانيد فرشته‌ها با سرعت نور حرکت مي‌کنند و زمان بر آن‌ها کند مي‌شود.
- آيا مي‌دانيد انسان در سال 3000 قد متوسط 2 متر و 120 سال عمر و پوست قهوه‌اي خواهد داشت.
- آيا مي‌دانيد وزن 1 قاشق چايخوري از سياه چاله‌ها 2 ميليارد تن است؛ بله 2 ميليارد تن.
- آيا مي‌دانيد يک سياهچاله در کهکشان راه شيري است که هر ثانيه 1000 بار دور خود مي‌چرخد.
- آيا مي‌دانيد ضريب هوشي انسان‌هاي معمولي بين 85 تا 105 است.
- آيا مي‌دانيد هر تار موي انسان مي‌تواند تا وزن 100 گرم رشد کند.
- آيا مي‌دانيد بلندترين موي سر دنيا 6 متر است.
- آيا مي‌دانيد چشم انسان معادل يک دوربين 135 مگاپيکسل است.
- آيا مي‌دانيد سريع‌ترين عنکبوت دنيا داراي سرعت Km 16 در ساعت است که در افريقاست.
- آيا مي‌دانيد يک انسان نهايتاً مي‌تواند با سرعت Km 35 در ساعت بدود.
- آيا مي‌دانيد نوعي عنکبوت مي‌تواند 300 برابر وزنش را بلند کند.
- آيا مي‌دانيد خورشيد کوچک‌ترين ستاره دنيا است.
- آيا مي‌دانيد وقتي به خورشيد نگاه مي‌کنيد صحنه 8 دقيقه قبل از آن را مشاهده مي‌کنيد.
- آيا مي‌دانيد زمين در آغاز پيدايش خود 2000 بار بزرگ‌تر از حجم کنوني خود را داشته است.
- آيا مي‌دانيد مساحت سوراخ اوزون 34 ميليون کيلومتر مربع يا به اندازه آمريکاي شمالي است.
- آيا مي‌دانيد سالانه 3,1 ميليون مترمکعب چوب صرف چوب‌هاي غذاخوري در چين مي‌شود.
- آيا مي‌دانيد ماموت‌ها که 10 هزار سال پيش منقرض شدند تا 6 سالگي شير مادرشان را مي‌خوردند.
- آيا مي‌دانيد جوانان هندي شادترين و جوانان ژاپني افسرده‌ترين‌هاي جهانند.
- آيا مي‌دانيد مردم فيليپين به بيش از 1000 لهجه سخن مي‌گويند.
- آيا مي‌دانيد عمر مفيد انسان‌ها در کف دستشان نوشته شده است، نگاه کنيد. 63 = 18 - 81
- آيا مي‌دانيد مسن‌ترين انسان دنيا با 142 سال سن الان در ايران زندگي مي‌کند.
- آيا مي‌دانيد گران‌ترين کفش دنيا 1 ميليارد و 700 ميليون تومان است.
- آيا مي‌دانيد گران‌ترين سينماي خانگي 210 ميليون تومان است.
- آيا مي‌دانيد گران‌ترين بلندگوي جهان 210 ميليون تومان قيمت دارد.
آيا مي‌دانيد شيريني تنها مزه‌اي است که جنين در رحم مادر هم مي‌فهمد.
آيا مي‌دانيد زنبور عسل 5 چشم دارد که 2 تا اصلي در بغل سر و 3 تا بر روي سر قرار دارد.
آيا مي‌دانيد 20 درصد آب شيرين جهان ميان آمريکا و کانادا قرار دارد.
آيا مي‌دانيد بهترين شکارچي در خشکي خرس قطبي است.
آيا مي‌دانيد خرس با تمام سنگيني خود مي‌تواند با سرعت 50 کيلومتر در ساعت بدود.
آيا مي‌دانيد کوه‌هاي آلپ در سال حدود يک سانتيمتر بلند مي‌شوند.
آيا مي‌دانيد بيماري قند اولين عامل کوري در مردم جهان است.
آيا مي‌دانيد گرده گل هرگز فاسد نمي‌شود.
آيا مي‌دانيد دانشمندان دريافته‌اند که مورچه همچون انسان صبح‌ها خميازه مي‌کشد.
آيا مي‌دانيد ويروس عامل آنفلوآنزا بيش از 200 نوع دارد.
آيا مي‌دانيد فنلاند از 179 هزار و 585 جزيره تشکيل شده است.
آيا مي‌دانيد زنبور از بوي عرق بدش مي‌آيد و به کسي که بدنش بو دهد يا عطرزده باشد حمله مي‌کند.
آيا مي‌دانيد رنگ سفيد براي زنبور عسل آرامش دهنده و رنگ قهوه‌اي ناراحت کننده‌ است.
آيا مي‌دانيد بدن زنبورداران مي‌تواند بيش از 100 نيش زنبور عسل را تحمل کند.
آيا مي‌دانيد زنبور بي‌نظمي را دوست ندارد، اگر جلوي کندوي آن‌ها بايستيد به شما حمله خواهند کرد


آيا مي‌دانيد رعد و برقي به طول 6 و 1کيلومتر داراي برق کافي براي روشن کردن 1 ميليون لامپ است.
آيا مي‌دانيد هنگام صحبت براي بيان هر کلمه 72 ماهيچه به کار گرفته مي‌شود.
آيا مي‌دانيد خون ميگوها آبي رنگ است، عنکبوت‌ها خوني روشن و شفاف دارند.
آيا مي‌دانيد 85 درصد گياهان در اقيانوس‌ها رشد مي‌کنند.
آيا مي‌دانيد تنها چيزي که در اسيد حل نمي‌شود الماس است و فقط خيلي زياد آن را از بين مي‌برد.
آيا مي‌دانيد زرافه تازه متولد شده 2 متر قد دارد.
آيا مي‌دانيد شما به طور متوسط 15000 بار در روز پلک مي‌زنيد.
آيا مي‌دانيد حدود 13 درصد مردم چپ دست هستند، اين رقم در گذشته 11 درصد بود.
آيا مي‌دانيد دو سوم وزن بدن از آب تشکيل شده که 92 درصد خون 75 درصد مغز 75 درصد عضلات از آب تشکيل شده‌اند.
آيا مي‌دانيد هر انسان مي‌تواند 1 دقيقه نفس خود را حبس کند و رکوردش در جهان 8.5 دقيقه است.
آيا مي‌دانيد در 150 سال گذشته قد افراد در کشورهاي صنعتي 10 سانت رشد داشته است.
آيا مي‌دانيد تغيير فاصله زمين و خورشيد تأثيري بر دما ندارد بلکه زاويه تابش خورشيد مؤثر است.
آيا مي‌دانيد تبخير از سطح خاک عمده‌ترين منبع هدر رفت آب به صورت تبخير در ايران است.
آيا مي‌دانيد بر هر سانتي متر از سطح زمين 105 کيلوگرم هوا وجود دارد.
آيا مي‌دانيد به ازاي هر 1 درصد افزايش نمک محلول در آب 1 درصد از شدت تبخير کاسته مي‌شود.
آيا مي‌دانيد اگر تمام يخ‌هاي قطبي ذوب شوند آب درياها 14 متر بالا مي‌آيد.
آيا مي‌دانيد بيشترين قربانيان سيل زنان و سپس کودکان هستند.
آيا مي‌دانيد در سال‌هاي آتي جنگ‌هايي بر سر آب در جهان رخ خواهد داد.
آيا مي‌دانيد ارتفاع تبخير در باران 2 متر و ارتفاع متوسط بارندگي 24 سانت است.
آيا مي‌دانيد اعصابي که در بدن شما وجود دارند به اندازه فاصله زمين تا ماه است.
آيا مي‌دانيد درازترين ناخن دست دنيا مربوط به زني امريکايي است که هر ناخن او 6 متر است.
آيا مي‌دانيد در يک سانتي متر از پوست شما 12 متر عصب و 4 متر رگ و مويرگ وجود دارد.
آيا مي‌دانيد رشد کودک در بهار بيشتر است.
آيا مي‌دانيد در آمريکا ساليانه 85 ميليون تن کاغذ مصرف مي‌شود.
آيا مي‌دانيد اسب ماده 30 و اسب نر 36 دندان دارد.
آيا مي‌دانيد حس بويايي مورچه با حس بوبايي سگ برابري مي‌کند.
آيا مي‌دانيد زمان لازم براي اين که آب اقيانوس‌ها 1 دور در چرخه هيدرولوژيکي بچرخد 3000 سال است.
آيا مي‌دانيد آقايان روزانه 40 تار مو و خانم‌ها 70 تار موي خود را از دست مي‌دهند.
آيا مي‌دانيد وزن اسکلت انسان بالغ 13 تا 15 کيلوگرم است.
آيا مي‌دانيد زرافه مي‌تواند با زبانگش گوش‌هايش را تميز کند.
آيا مي‌دانيد اسب‌ها در مقابل گاز اشک آور مصون‌اند.
آيا مي‌دانيد مساحت درياچه اروميه 6 هزار کيلومتر مربع و عميق‌ترين جاي آن 14 متر است.
آيا مي‌دانيد نعناع ***که و تنگي نفس را شفا مي‌دهد.
آيا مي‌دانيد 200 ويروس شناخته شده که به دستگاه تنفس اثر مي‌گذارند و باعث سرماخوردگي مي‌شوند.
آيا مي‌دانيد جرم زمين هشتاد و يک برابر ماه است.
آيا مي‌دانيد نوزاد بيش از 300 استخوان دارد که با رشد بعضي از آن‌ها به يکديگر جوش مي‌خورند.
آيا مي‌دانيد تقريباً يک سوم وزن يک زن و يک دوم وزن يک مرد را ماهيچه تشکيل مي‌دهد.
آيا مي‌دانيد عقرب‌ها تنها موجوداتي هستند که اشعه راديو اکتيو تأثيري بر آن ها ندارد.
آيا مي‌دانيد عقرب‌ها دو دشمن دارند که يکي از آن‌ها يک نوع سار و ديگري مگس است.
آيا مي‌دانيد اولين راه شوسه و زيرسازي شده در جهان توسط داريوش ساخته شد.
آيا مي‌دانيد نور مي‌تواند در يک ثانيه 7.5 دور دور زمين بچرخد.
آيا مي‌دانيد سرعت صوت در فولاد 14 بار سريع‌تر از سرعت آن در هوا است.
آيا مي‌دانيد طول عمر مردم سوئد و ژاپن از ديگر ملل جهان بيشتر است.
آيا مي‌دانيد داغ‌ترين نقطه زمين در دالول اتيوپي است که دماي هوا در سايه 94 درجه است.
آيا مي‌دانيد 60 درصد از ماهواره‌هاي جهان نظامي و 40 درصد بقيه غيرنظامي است.
آيا مي‌دانيد يک بيليون برابر با ميليون ضرب در ميليون است.
آيا مي‌دانيد يک گالن روغن سوخته، مي‌تواند تقريباً 1 ميليون گالن آب تميز را آلوده کند.
آيا مي‌دانيد خوردن 1 سيب اول صبح، بيشتر از قهوه باعث دور شدن خواب آلودگي مي‌شود.
آيا مي‌دانيد قديمي‌ترين آدامسي که جويده شده، متعلق به 9000 سال پيش بوده است.
آيا مي‌دانيد اسکيموها هم از يخچال استفاده مي‌کنند، منتها براي محافظت غذا در مقابل يخ زدن.
آيا مي‌دانيد جويدن آدامس هنگام خرد کردن پياز، مانع از اشک‌ريزي شما مي‌شود.
آيا مي‌دانيد به طور متوسط روزانه، 12 نوزاد به خانواده‌هاي اشتباه داده مي‌شوند


آيا مي‌دانيد وقتي پاهايت را آرام بالا بياوري و به پشت بخوابي در ماسه فرو نمي‌روي.
آيا مي‌دانيد اکثر افراد در کمتر از 7 دقيقه خوابشان مي‌برد!
آيا مي‌دانيد يک انسان 8 ثانيه بعد از قطع گردن هنوز به هوش است.
آيا مي‌دانيد سالي 500 شهاب سنگ به زمين برخورد مي‌کنند.
آيا مي‌دانيد خورشيد روزي 000/126 ميليارد اسب بخار انرژي به زمين مي‌فرستد.
آيا مي‌دانيد کوچک‌ترين زمين فوتبال ساخته شده يک بيست هزارم يک تار مو است (نانو).
آيا مي‌دانيد با دويدن مي‌توان مسافر زمان بود و کسري از ثانيه از ديگران بيشتر عمر کرد.
آيا مي‌دانيد 56 درصد افرادي که دست چپ هستند، تايپيستند.
آيا مي‌دانيد براي توليد 1 ليتر بنزين 5/23 تن گياه در گذشته مدفون شده است.
آيا مي‌دانيد هر 1 دقيقه نسل يک موجود زنده منقرض مي‌شود.
آيا مي‌دانيد داوينچي با يک دست مي‌نوشت و با دست ديگر نقاشي مي‌کشيد.
آيا مي‌دانيد گوش و بيني در تمام طول عمر رشد مي‌کنند.
آيا مي‌دانيد آب دريا بهترين ماسک صورت است.
آيا مي‌دانيد در ساخت برج ايفل 5/2 ميليون پيچ و مهره به کار رفته است.
آيا مي‌دانيد بيني انسان قادر به تشخيص 000/10 نوع بوي مختلف است.
آيا مي‌دانيد انرژي که خورشيد در 1 ثانيه توليد مي‌کند براي مصرف 1 ميليون سال زمين کافي است.
آيا مي‌دانيد غيرممکن است که بتوانيد با چشم باز عطسه کنيد.
آيا مي‌دانيد ما در طول زندگيمان 18 کيلو پوست مي‌اندازيم.
آيا مي‌دانيد رنگ مورد علاقه 80 درصد آمريکايي‌ها آبي است!
آيا مي‌دانيد در اين دنيا تعداد جوجه‌ها از آدم‌ها بيشتر است.
آيا مي‌دانيد مغز در هنگام خواب فعال‌تر از وقتي است که تلويزيون مي‌بينيد.
آيا مي‌دانيد اگر مادران در زمان بارداري سيب به خصوص سبز استفاده کنند نوزادانشان زيبا مي‌شوند.
آيا مي‌دانيد مادران باردار از انگور و جوانه گندم و امگا 3 استفاده کنند بچه‌هاي آن‌ها تيزهوش مي‌شوند.
آيا مي‌دانيد خورشيد فقط 1 بر 000/40 جرم خود را از دست داده است.
آيا مي‌دانيد ايران 1018 شهر دارد.
آيا مي‌دانيد بام ايران استان چهارمحال و بختياري است.
آيا مي‌دانيد هر فردي در طول 24 ساعت 23 هزار بار نفس مي‌کشد




 


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: دانستنی ها
[ یک شنبه 3 تير 1390 ] [ 19:34 ] [ admin ]


افسردگي و راه هاي بيرون رفت از آن

افـسردگي اختلالي است كه قادراست افكار،خلق وخو،احـساسات،رفـتــار، سلامتي جسماني و روحي شماراتحـت الشـــعاع قراردهد. هرانساني درمقاطع خاصي از زنـدگي خود به افسردگي دچارميگردد.

نشانه ها و علايم افسردگي عبارتند از:

* غم و اندوه پايدار، اظطراب، احساس پوچي.
* احــساس نا اميدي و بدبيني- احساس گناه، احسـاس بي ارزشي و در ماندگي - احساس تيره بختي.
* كاهش سطح انرژي و احساس خستگي.
* دشواري در تمركز، ياد آوري و تصميم گيري-عدم توانايي در انديشيدن.
* بي خوابي و يا افزايش ميزان خواب.
* از دست دادن اشتها و كاهش وزن - يا پر خوري و افزايش وزن.
* عدم تمايل به ملاقات با ديگران - يا وحشت از تنها ماندن - حضور يافتن در فعاليتهاي اجتماعي دشوار و غير ممكن ميگردد.
* احساس بي ارزش بودن و نا عادلانه بودن زندگي- احساس شكست- احساس سربار بودن.
* از دست دادن علاقه و ميل به فعاليتهاي معمولي در زندگي و يا سرگرميهايي كه پيشتر براي فرد لذت بخش بوده اند.
* بيقراري و بيتابي - زود رنجي و تحريك پذيري- و يا كند شدن حركات و واكنشها- بي تفاوتي.
* افت اعتماد بنفس - سرزنش مدام خود - نگراني از گذشته و آينده.
* مشكلات جسماني كه معمولا به دارو جواب نميدهند مانند: خارش بدن - تاري ديد -تعريق شديد- خشكي دهان- مشكلات گوارشي (يبوست، اسهال - سوء هاضمه)-سردرد - كمردرد.
* افكار صدمه زدن به خود و يا ديگران - افكار خود كشي.
علل پديد آمدن افسردگي
علل پديد آمدن افسردگي نيز گوناگون ميباشد:
* وراثت.
* محيط هاي نا ايمن و خطرناك مانند: آلودگي هوا و آب.
* محيطهاي آشفته مانند: خشونت در خانه و روابط.
* درگذشت همسر، فرزند، والدين و دوستان.
* ضربه هاي روحي شديد در كودكي و يا بزرگسالي.
* از دست دادن حمايتهاي اجتماعي در پي طلاق، دوري از دوستان، قطع رابطه، از دست دادن شغل.
* شرايط ناسالم اجتماعي مانند: فقر، بي خانماني و خشونت در جامعه.
* بيماريهاي مزمن مانند سرطان، ديابت و ايدز.
* شكست و ناكاميها-تجارب ناخوشايند.
* تغييرات هورموني - اختلال در تعادل انتقال دهنده هاي عصبي همچون سروتونين.
* در اثر مصرف برخي داروها مانند داروهاي خواب آور، ضد بارداري و كاهنده فشار خون بالا.
* استفاده از الكل، مواد مخدر و ديگر داروها.
* تغذيه نامناسب مانند كمبود فولات و ويتامين B1 و يا مصرف زياد مواد قندي و ….
* ضعف شخصيت، اعتماد بنفش پايين، بد بيني و هم وابستگيها.
* استرس .
* الگوي تفكرات منفي.
* عدم تحرك بدني و نداشتن تفريح و سرگرمي.
* انزوا و گوشه گيري.



انواع افسردگي، روشهاي غلبه بر افسردگي :

1. افسردگي اساسي : اين نوع افسردگي اختلال در خلق ميباشد كه معمولا 2 هفته بطول مي انجامد. احساس دلتنگي و حزن مفرط و از دست دادن ميل و لذت از فعاليتهاي دلپذيرو احساس گناه و بي ارزشي از نشانه هاي آن ميباشد. اين نوع افسردگي خطرناك بوده و ميتواند به خود كشي منجر گردد.

2. افسردگي مزمن : شدت علايم آن از افسردگي اساسي كمتر بوده اما دوره آن طولاني و ممكن است و 2 الي 5 سال بطول انجامد. علايم آن معمولا ناتوان كننده نميباشد اما در عملكرد مناسب و احساس خوشايندي فرد تاثير گذار است.

3. اختلال در سازگاري : هرگاه انسان عزيزي را از دست ميدهد، شغلش را از دست داده و يا تغيير ميدهد، و يا آگاه ميگردد كه بيماري لاعلاجي دارد كاملا طبيعي است كه احساس استرس، اندوه و خشم ميكند. اما در نهايت امر افراد خود را با شرايط پديد آمده وفق ميدهند. اما برخي قادر به چنين عملي نميباشند. هنگامي كه واكنش فرد به يك موقعيت و يا حادثه سبب افسردگي در وي ميگردد به آن اختلال در سازگاري ميگويند.

4. اختلال دو قطبي : به تغييرات غير قابل پيش بيني خلق از شيدايي تا افسردگي اختلال دو قطبي ميگويند. در يك زمان فرد رفتار برونگرايي مفرط، پر حرفي، خود بزرگ بين از خود بروز ميدهد و در دوره اي ديگر افسرده ميگردد

5. افسردگي فصلي : اين نو ع افسردگي معمولا در زمستان شيوع مي يابد. علت آن كاهش تابش نور خورشيد است.اين افسردگي سبب سردرد، تحريك پذيري و كاهش سطح انرژي ميگردد.



غلبه بر افسردگي

1. براي خود اهداف قابل دسترس تعيين كنيد.

2. تنها به ميزان معقول و در حد توان خود مسئوليت بعهده بگيريد.

3. كارها، اهداف و وظايف بزرگ را به بخشهاي كوچك تقسيم كنيد.

4. مديريت زمان و الويت بندي را فراموش نكنيد.

5. مدتي از وقت خود را با ديگران و يك دوست صميمي سپري كنيد. سعي كنيد فردي را در زندگي بيابيد كه بتوانيد به وي اعتماد كرده و با وي درد دل كنيد.

6. به سرگرميهايي كه علاقه داريد بپردازيد.

7. ورزش كنيد و فعاليت بدني منظم داشته باشيد.

8. تا بر طرف شدن آثار افسردگي تصميمات مهم و حياتي خود را به تعويق اندازيد.

9. به خاطر داشته باشيد كه بهبودي خلق افسرده زمانبر و تدريجي ميباشد انتظار معجزه نداشته باشيد.

10. از افراد غير حامي و منتقد اجتناب كنيد.

11. به دوستان و خانواده خود اجازه دهيد در روند بهبودي به شما كمك كنند.

12. افكار مثبت را جايگزين افكار منفي گردانيد.

13. به خاطر داشته باشيد كه زندگي بطور ذاتي مبهم و نامشخص بوده و در بسياري ازشرايط تنها يك پاسخ واحد مشكل گشا نخواهد بود.زندگي مملو از احتمالات است.

14. شما بايد بياموزيد چگونه ميان اموري كه شما مسئول آنها ميباشيد و يا نميباشيد تفاوت قائل گرديد. معمولا افراد كنترولي كه بر شرايط دارند را كمتر و يا بيشتر از آنچه هست بر آورد ميكنند.اموري كه شما مسئوليتي در قبال آن نداريد و يا خارج از كنترول شماست به حال خود بگذاريد.

15. شما بايد قادر باشيد ميان موقعيتهايي كه ارزش شما بايد بر اساس موفقيتهاي شما تعيين گردند و ديگر موقعيتها تفاوت قائل گرديد.

16. شما بايد بياموزيد كه چه زمان بايد با احساسات خود ارتباط برقرار كرده و چه زمان از آنها فاصله بگيريد.

17. شما بايد بياموزيد كه چه هنگام بايد بر زمان حال تمركز كنيد و چه هنگام به زمان آينده.

18. خوشبختي و نيل به شادي در زندگي هدف نامعقولي نيست اما شما بايد ابتدا مفهوم خوشبختي را براي خود معنا كرده و سپس با برنامه ريزي و ايجاد سلسه مراتب و پيروي از آنها به خوشبختي مطلوب خود دست يابيد.

19. شما بايد قادر باشيد كه ميان احساسات دروني خود و واقعيتهاي عيني تفاوت قائل گرديد.

20. شما بايد قادر باشيد تا با ديگران رابطه برقرار كنيد.

21. اعتماد بنفس خود را افزايش دهيد.

22. وابستگي خود را به دنياي خارج كاهش دهيد

.23به خاطر داشته باشيد هيچ فرد ديگر ي جز خود شما مسئول شادي شما نميباشد.



اعتماد بنفس

عـزت نــفس و اعــتماد بنفس بنيادي ترين بخش شخصيت يـك فرد مي بـاشـد كه در تمام جوانب زندگي فرد خود را به نـحـوي متـظـاهــر مي سازد. اعتماد بنفس سالم و بالا يك ضرورت حـيـاتي و مـطـلق بـــراي هر فردي ميباشد. اعتماد بنفس را ميتوان چنين تعريف كرد:

* باور و اعتقادي كه فرد نسبت به خود دارا ميباشد.
* شناخت ارزش و اهميت خويش-داشتن اعتماد و رضايت از خويش.
* توانايي برخورد و كنارآمدن با چالشهاي اساسي زندگي.
* تـوانـايـــي ارزيابي درست و دقيق خويش-پذيرش خويش و ارزش نهادن به خود بدون هيچگونه قيد و شرطي.
* توانايي شناخت و پذيرش نقاط ضعف و قـوت و محدوديت هاي خويش. افرادي كه از اعتماد بنفس پاييني برخوردار ميباشند داراي خصوصيات زير هستند:
* مرتبا خودشان را مورد انتقاد و سرزنش قرار ميدهند.
* هنگام صحبت كردن در چشمان فرد مقابل خود هنگام نگاه نميكنند. با سر پايين و قدمهاي آهسته قدم بر ميدارند.
* در پذيرش تعريف و تمجيدها و تعارفاتي كه به آنان ميشود مشكل دارند (تصور ميكنند سزاوار آنها نبوده و يا ديگران در صدد تمسخر آنها ميباشند).
* معمولا احساس ميكنند قرباني رفتار ديگران هستند.
* احساس تنهايي ميكنند حتي زماني كه در يك جمع قرار دارند.
* در درون خود احساس خلاء و پوچي ميكنند.
* احساس ميكنند با ديگران تفاوت دارند.
* احساس افسردگي، گناه و شرمساري دارند.
* نسبت به تواناييهاي خود براي رسيدن به موفقيت ترديد دارند. عدم خودباوري.
* از موقعيتهاي نو و جديد مي هراسند.
* از شكست وموفقيت مي هراسند.
* مرتبا سعي در راضي نگاهداشتن ديگران دارند.
* دچار هراس اجتماعي ميباشند.
* قادر به مديريت زمان خود نميباشند.
* عادت به پشت گوش انداختن كارها دارند.
* در مقابل انتقاد، اظهار نظر و سرزنشهاي ديگران (خواه واقعي، خواه واهي) بسيار آسيب پذير ميباشند.
* از ابراز عقايد و احساسات خود خودداري ميكنند زيرا از چگونگي واكنش ديگران هراس دارند.
* خود را درگير مواد مخدر و يا روابط مخرب ميكنند.
* از تعيين يك هدف مشخص و پيروي از آن عاجز ميباشند.
* قادر به بيان خواسته ها و نيازهاي خويش نميباشند.
* معمولا عصباني و پرخاش گر ميباشند.
* ارزيابي غير واقعي از خود دارند.
* تحمل عيب و كاستي را نداشته و كمالگرا ميباشند.
* احساس خوب آنها وابسته به عوامل خارجي اعم از وقايع روزانه و يا نوع رفتار ديگران با آنها دارد.
* وابستگي هيجاني دارند: براي دستيابي به يك احساس خوشايند به دنياي خارج خود وابسته ميباشند. مانند:
وابستگي به مواد: مانند غذا، دواها، الكل مواد مخدر به منظور پر كردن خلاء دروني خود و تسكين دردهايشان. وابستگي به رفتارها: مانند خرج كردن پول، قمار بازي و تماشاي تلويزيون. به منظور پر كردن خلاء دروني و تسكين دردهايشان. وابستگي به مال: براي تعيين ميزان ارزش و شايستگي خود به پول و مال وابسته هستند. وابستگي عاطفي : براي داشتن حس ارزشمندي، شايستگي و امنيت به توجه، پذيرش و تائيد فرد ديگري (معشوق خود) وابسته ميباشند.



اعتماد بنفس واقعي

اعتماد بنفس حقيقي يك حس دروني مي باشد بدون وابستگي به جهان خارج، رويدادها، موفقيتها، شكستها و افراد ديگر. اما عزت نفس و اعتماد بنفس واقعي بسيار نادر و ناياب ميباشد زيرا اغلب اعتماد بنفسها كاذب و نقابي براي پنهان سازي اعتماد بنفس پايين ميباشد. اعتماد بنفسهاي غير واقعي را ميتوان در موارد زير يافت:

*اعتماد بنفسهاي كاذب: اينگونه اعتماد بنفسها وابسته و زود گذر ميباشند.مانند اعتماد بنفسهايي كه به جهت ثروت،شهرت،محبوبيت،به تن داشتن لباسهاي فاخر،قدرت و زيبايي ظاهر در افراد نمود مي يابند كه همگي كاذب بوده و ارتباطي به ماهيت واقعي فرد ندارند.
* گستاخي: معمولا مردم افراد پر رو و گستاخ را با افراد با اعتماد بنفس بالا اشتباه ميگيرند.اما پررويي نيز يك نوع نقاب براي استتار بي كفايتي و اعتماد بنفس پايين ميباشد.
* متظاهرها: اينگونه افراد خود را با اعتماد بنفس، شاد، موفق و شكست ناپذير نشان ميدهند. اما از درون احساس پوچي و خلاء كرده و از شكست بسيار هراسانند.

همچنين اعتماد بنفس به مفهوم برتري داشتن، تكبر وخود بيني نميباشد زيرا اين خصوصيات رفتاري از اعتماد بنفس پايين نشات ميگيرند. اعتماد بنفس شما نبايد يك پديده مقايسه اي و رقابتي باشد زيرا در اين هنگام شما خود را در معرض احتياج و وابستگي به پذيرش ديگران قرار خواهيد داد كه با اعتماد بنفس واقعي و ناب منافات دارد. افراد با اعتماد بنفس بالا نيازي به پذيرش، موافقت، تائيد، تشويق و دلگرمي ديگران ندارند. همچنين اعتماد بنفس بالا اينگونه نيست كه شما را از هر گونه ترديد، ياس ونگراني مصون بدارد بلكه تنها تحمل و غلبه بر آنها را براي شما آسانتر ميسازد.



خصوصيات افراد

* برخوردار از مركز كنترول دروني: غم و شادي آنان وابسته به عوامل خارجي نيست.
* از لحاظ جسماني، احساسي، ذهني و معنوي از خود مراقبت ميكنند.
* ميانه روي را در افكار، احساسات و رفتارهاي خويش حفظ ميكنند.
* قادر به پذيرش و پند گيري از اشتباهات خود ميباشند. قادر به بيان جمله "من اشتباه كردم" ميباشند.
* توانايي بخشش اشتباهات خود و ديگران را دارند.
* مسئوليت اداره زندگي خود را بعهده ميگيرند.
* تفاوتهاي فردي ميان افراد را ارج مينهند.
* به نقطه نظرات ديگران گوش ميدهند.
* همواره مسئوليت ادراكات، احساسات و واكنشهاي خود را بعهده گرفته و هيچگاه آنها را فرافكني نميكنند.
* از نقاط ضعف و قوت خود آگاهي دارند.
* همواره در حال پيشرفت و ترقي بوده و از ريسكهاي مثبت در زندگي بيم ندارند.
* داراي اعتماد بنفس و خود باوري بوده و به خود ارج ميدهند.
* اعتماد بنفس آنان بدور از خودبيني و غرور ميباشد.
* از آنكه مورد انتقاد قرار گيرند نمي هراسند.
* هنگامي كه از آنان پرسشي ميگردد حالت تدافعي بخود نميگيرند.
* در برابر موانع و مشكلات به آساني تسليم نميگردند.
* نيازي به تحقير و تمسخر ديگران ندارند.
* از آنكه در كاري شكست بخورند ويا در حضور ديگران نادان بنظر برسند ابايي ندارند.
* هيچگاه خود را مورد انتقاد و سرزنش مخرب و شديد قرار نميدهد.
* توانايي خنديدن به خود و زياد جدي نگرفتن خود را دارند.
* به خويشتن و توانايي خودشان ايمان و اعتماد دارند.
* به تصميم گيري هايشان اعتماد دارند.
* باور دارند كه فردي با ارزش، با قابليت، دوست داشتني، پذيرفتني و مهم ميباشند.
* نيازي به كمالگرايي ندارند.
* هيچگاه خودشان را با ديگران مقايسه نميكنند.
* از آنكه ديگران چگونه نسبت به آنان مي انديشند واهمه و نگراني ندارند.
* نيازي به اثبات و توجيه افكار و عقايد خود به ديگران ندارند.



چگونه اعتماد بنفس خود را افزايش دهيد

* آگاه باشيد كه ارزش شما به عنوان يك انسان بستگي به داشتن وزن ايده آل، زيركترين و باهوشترين بودن، مشهوربودن، محبوب ترين بودن، سريع ترين بودن، بالاترين نمره و يا رتبه را داشتن، شوخ طبع ترين بودن، خوش لباس ترين بودن، بهترين خانه و ماشين را داشتن و بهترين دوستها را داشتن نبوده و تنها به خودتان بستگي دارد.
* توانايي ها، استعدادها و موفقيتهاي خود را جشن بگيريد.
* خود را به خاطر اشتباهاتي كه مرتكب گشته ايد عفو كنيد.
* بروي نقاط ضعف خود تمركز نكنيد. هر انساني نقاط ضعف خاص خود را دارد.
* با حقوق فردي خود آشنا شده و از آنها پيروي كنيد.
* از تحقير و سرزنش خود دوري كرده و مثبت انديشي را فرا گيريد.
* خود را بر اساس يك سري استانداردهاي منطقي و دور از دسترس مورد قضاوت قرار ندهيد.
* ياد بگيريد كه شما يك انسان منحصر بفرد بوده و تنها خود شما مسئول تصميم گيريهاي زندگيتان ميباشيد.
* بياموزيد كه با پشتكار و سماجت قادر خواهيد بود به موفقيت دست يابيد.
* بياموزيد كه شما نيازي به تلاش بي وقفه براي كامل گشتن نداريد.
* خودتان تعيين كننده مفهوم موفقيت باشيد.

 


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی
برچسب‌ها: افسردگی
[ یک شنبه 2 تير 1390 ] [ 19:31 ] [ admin ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.


کوی مهندسین
 
نويسندگان
آخرين مطالب

 

تفاوت های جالب چپ دست ها و راست دست ها

به طور کلي، افراد چپ‌ دست انعطاف ‌پذيرتر، باهوش‌ تر و سازگارتر از افراد راست ‌دست هستند. شايد به اين فکر کنيد که اي ‌کاش شما هم چپ‌ دست‌ بوديد و يا در مورد ساير مزاياي چپ دست‌ بودن بينديشيد.

واقعيت اين است که حدود 90 درصد از مردم راست دست بوده و فقط 10 درصد چپ دست هستند.

يک نکته خيلي مهم که لا‌زم است به آن توجه داشته باشيد اين است که، غالب بودن طرف چپ يا راست،‌ در مورد کل بدن صادق است.

اگر کمي دقت کنيد،‌حتما متوجه خواهيد شد که با يک گوش بهتر از ديگري مي ‌شنويد و يا با يک چشم بهتر از چشم مقابل مي‌ بينيد. پس بايد توجه داشته باشيد که غالب بودن يک قسمت از بدن يک مورد عمومي است که در مورد تمامي قسمت‌ هاي جفت بدن صدق مي‌ کند.

اين که دقيقا چرا يک نفر راست دست ‌و يا چپ دست مي ‌شود، هنوز به ‌صورت يک راز باقي مانده است ولي برخي نظريه‌ ها در اين مورد وجود دارند. يک نظريه، ترشح زياد هورمون ‌هاي جنسي قبل از تولد را عامل چپ دست شدن افراد مي ‌داند.

از سوي ديگر، محققان دانشگاه دانشگاه کاليفرنيا آمريکا معتقدند که چپ دست و يا راست دست شدن افراد تا حد زيادي توسط ژنتيک تعيين مي ‌شود

طبق نظر اين محققان، يک ژن اختصاصي جهت راست دست شدن وجود دارد که چنانچه فردي آن را به ارث ببرد، ‌راست دست مي ‌شود. نکته جالب اين است که حتي در صورت عدم وجود اين ژن باز هم معلوم نيست که آن شخص حتما چپ دست شود. يعني امکان راست دست شدن وي هنوز وجود دارد.

افراد راست دست به‌ طور مشخص نيمکره مغزي سمت چپ شان بزرگ تر است. در 95 درصد از افراد راست دست قابليت ‌هاي تکلمي در نيمکره چپ مغزي وجود دارد. در حالي که بر اساس پژوهش‌ هاي دانشگاه کاليفرنيا، دو نيمکره مغزي‌ در افراد چپ دست اندازه مشابهي داشته و موجب ايجاد ساختار مغزي منعطف ‌تري مي ‌شوند.

اين در حالي است که تنها در 70 درصد از چپ دست‌ ها قابليت‌ هاي تکلمي در نيمکره مخالف (راست) قرار دارد. اين طور به نظر مي ‌رسد که احتمالا عدم وجود ژن راست دستي، به مغز اين افراد اجازه مي‌ دهد تا به ‌طور مساوي و متناوب با مغز راست دست‌ ها رشد کند. نيمي از افراد باقي مانده از هر دو گروه چپ ‌دست‌ ها و راست دست ‌ها از هر دو نيمکره مغزي‌ شان استفاده مي ‌کنند و بر طبق بررسي ‌ها، اين ‌گونه افراد از هوش بالاتري برخوردارند.

علاوه بر اين، ديده شده است که رابط مغزي‌ بين دو نيمکره در افراد چپ دست 11 درصد بزرگ ‌تر از راست دست ‌ها است که نشانگر ارتباطات قوي‌ تر و عميق‌ تر دو نيمکره در پردازش اطلاعات است.

پروفسور گلين ‌هامفريز معتقد است که در افراد راست دست‌، ‌نيمکره راست تصوير کلي را مي ‌بيند و نيمکره چپ بر روي جزئيات آن تصوير تمرکز مي ‌کند در حالي که اين موضوع در مورد چپ‌ دست‌ ها وجود ندارد.

وي همچنين معتقد است که آسيب و تخريب مغزي مي‌ تواند احساس درک انسان ‌ها از جزئيات را در افراد راست دست‌ و چپ ‌دست به ‌طرق مختلفي تحت تاثير قرار دهد.

يک موضوع بسيار جالب ديگر در مورد چپ دست‌ ها اين است که بر اساس تحقيقات دانشگاه دوبلين، درآمد کارگرهاي چپ ‌دست حدود 4 درصد بيشتر از راست‌ دست‌ هاست.

پژوهشگران اين دانشگاه بر اين باورند که چپ دست ‌ها به ‌ويژه مردان در مواجهه با يک موقعيت جديد خود را راحت‌ تر تطبيق مي‌ دهند زيرا در استفاده از سمت‌ راست مغزشان واردترند.

اين ها جزء مواردي هستند که باعث مي ‌شوند تا چپ ‌دست‌ ها بيشتر در نزد رئيس شان محبوب باشند.

چپ دست ها بيشتر مي ترسند

نتايج تحقيقات پيش از اين نشان داده بود که افراد چپ ‌دست، نسبت به راست ‌دست ‌ها سازگاري بيشتري دارند. يک فرد چپ ‌دست بسيار راحت تر از يک فرد راست ‌دست مي‌ تواند از دست راست خود براي انجام کارها استفاده کند. به نظر مي‌ رسد افرد چپ ‌دست به سرعت قادر به تعويض و دگرگزيني هستند.

اکنون روانشناسان در يک مطالعه جديد مي گويند افراد چپ دست در مواجهه با شرايط و موضوعات ترسناک، بيشتر دچار وحشت مي شوند.

اين روانشناسان پس از نشان دادن يک کليپ ترسناک به دو گروه از افراد چپ دست و راست دست در نهايت شگفتي متوجه شدند که پس از تماشاي اين کليپ افراد چپ دست بيشتر از راست دست ها مي ترسند.

حدود 10 درصد جمعيت جهان چپ ‌دست هستند. ترکيب ژنتيکي که باعث غلبه چپ ‌دستي بر راست دستي مي ‌شود، ژن ?LRRTM نام دارد. افرادي با مقدار بيشتر اين ژن، چپ ‌دست هستند. مراکز گفتاري افراد چپ‌ دست و راست‌ دست در قسمت چپ مغز قرار دارد. قسمت چپ مغز روي هماهنگي قسمت‌ هاي مختلف و فرامين و دستورات متمرکز است، در حالي که قسمت راست مغز روي مفاهيم و احساسات کنترل دارد. تعدادي از افراد نيز با هر دو دست کار مي ‌کنند.

اين روانشناسان خاطرنشان کردند که هرچند راست دست ها هم پس از تماشاي اين کليپ ترسيده بودند اما شدت واکنش ترس و وحشت در آن ها خيلي کمتر از افراد چپ دست بود.

دکتر کارولين چووهاري از متخصصان دانشگاه کوئين مارگارت در ادينبورگ در اين باره متذکر شد: ما در واقع براي اين شرکت کنندگان بخشي از فيلم سکوت بره ها را به نمايش گذاشتيم که مطمئن بوديم، حالت ترس را در بيننده ايجاد مي کند.

پس از پايان نمايش، فيلم را روي هر دو گروه شرکت کننده بررسي کرده و متوجه شديم چپ دست ها در خاطرات و حافظه شان بيشتر دچار آشفتگي شده بودند و رفتارهايي شبيه به کساني که دچار اختلال استرس پس از ضربه عاطفي شده اند از خود بروز مي دادند.

‌علاوه بر اين تحقيقات نشان داده ‌اند که افراد چپ دست نسبت به مشکلات و آسيب‌ هايي نظير‌ ابتلا‌ به آلرژي ‌ها،‌‌ بيماري هاي خودايمني، افسردگي، سوء مصرف مواد، الکل، سيگار، صرع، اسکيزوفرني و اختلالات خواب مستعدترند و بيشتر از افراد راست دست‌ درگير حوادث جدي نظير سوانح رانندگي مي ‌شوند.

بررسي آمار مي ‌تواند به طور بالقوه نشان دهنده درگيري بيشتر افراد چپ دست‌ با حوادث زندگي باشد که موجب مي ‌شود درصد کمتري از اين افراد، طول عمر بيشتري داشته باشند.

همچنين بعضي از کارشناسان معتقدند، افراد چپ ‌دست کمتر وابسته ‌اند، چون مجبورند با دنيايي که براي آن‌ ها ساخته نشده سازگاري پيدا کنند. دکتر پيترز مي ‌گويد: چپ ‌دست ‌ها به علت داشتن تمايلات استقلال‌ طلبانه در برابر فشارهاي اجتماعي مقاومت بيشتري دارند.

 

مشکلات چپ دست ها

اما در جامعه امروزي مشکلات زيادي براي چپ ‌دست ‌ها وجود دارد. اصول کلي جامعه و زندگي، غالبا براي راست دست‌ ها طراحي شده ‌اند.

علاوه بر اين،‌ متاسفانه برخي خانواده ‌ها به دلايل خرافي، ديد خوبي نسبت به چپ دست شدن فرزندشان ندارند و سعي مي ‌کنند تا با انجام اعمالي نظير بستن دست‌ چپ فرزندشان او را تحريک و وادار به راست ‌دست شدن کنند. اين افراد بايد توجه داشته باشند که انجام اعمال فوق موجب خواهد شد تا فرزندشان در آينده قادر به انجام کارهاي ظريف با دست خود نبوده و در کارهاي روزمره ‌شان دچار کندي محسوس شوند.

امروزه در دنيا چپ ‌دست‌ ها تقريبا يک جامعه براي خود درست کرده ‌اند به ‌طوري که روز 22 مرداد 13( آگوست) روز جهاني چپ ‌دست ‌ها ناميده مي ‌شود. علاوه بر اين، ‌در برخي نقاط دنيا فروشگاه‌ هايي وجود دارند که اجناسي را مي ‌فروشند که صرفا براي افراد چپ دست‌ طراحي شده‌ اند. کسي چه مي ‌داند، شايد در آينده شهر يا کشوري هم مخصوص چپ ‌دست‌ ها ايجاد شود.


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی
[ جمعه 16 تير 1390 ] [ 14:55 ] [ admin ]

بينديـش و زندگي كن

 

 

جملاتی آموزنده برای اندیشیدن  


 

1.       هميشه حرفي را بزن که بتواني بنويسي، چيزي را بنويس که بتواني امضايش کني و چيزي را امضا کن که بتواني پايش  بايستي.

2.      آنانکه تجربه‌هاي گذشته را به خاطر نمي‌آورند محکوم به تکرار اشتباهند.


3.     وقتي به چيزي مي‌رسي بنگر که در ازاي آن از چه گذشته‌اي.


4.     آدم‌هاي بزرگ شرايط را خلق مي‌کنند و آدم هاي کوچک از آن تبعيت مي‌کنند.


5.     آدم‌هاي موفق به انديشه‌هايشان عمل مي‌کنند اما سايرين تنها به سختي انجام آن مي‌انديشند.


6.      گاهي خوردن لگدي از پشت، برداشتن گامي به جلو است.

7.     هرگز به کسي که براي احساس تو ارزش قايل نيست دل نبند.


8.     هميشه توان اين را داشته باش تا از کسي يا چيزي که آزارت مي‌دهد به راحتي دل بکني

9.      به کساني که خوبي ديگران را بي‌ارزش يا از روي توقع مي‌دانند، خوبي نکن و اگر خوبي کردي انتظار قدرداني نداشته باش.


10.   قضاوت خوب محصول تجربه است و از دست دادن ارزش و اعتبار محصول قضاوت بد.


11.   هرگاه با آدم‌هاي موفق مشورت کني شريک تفکر روشن آنها خواهي بود.

12.  وقتي خوشبخت هستي که وجودت آرامش بخش ديگران باشد.


13. به خودت بياموز هرکسي ارزش ماندن در قلب تو را ندارد.


14.  هرگز براي عاشق شدن دنبال باران و بابونه نباش، گاهي در انتهاي خارهاي يک کاکتوس به غنچه‌اي مي رسي که زندگيت را روشن مي‌کند.

15.  هرگاه نتوانستي اشتباهي را ببخشي آن از کوچکي قلب توست، نه بزرگي اشتباه.


16.  عادت کن هميشه حتي وقتي عصباني هستي عاقبت کار را در نظر بگيري.


17. آنقدر به در بسته چشم ندوز تا درهايي را که باز مي‌شوند، نبيني


18. تملق کار ابلهان است.


19.  کسي که براي آباداني مي‌کوشد جهان از او به نيکي ياد مي کند.

20.  آنکه براي رسيدن به تو از همه کس مي‌گذرد عاقبت روزي تو را تنها خواهد گذاشت.

21.  نتيجه گيري سريع در رخدادهاي مهم زندگي از بي‌خردي است.

22. هيچ گاه ابزار رسيدن به خواسته ديگران نشو.

23.از قضاوت دست بکش تا آرامش را تجربه کني.

24. دوست برادري است که طبق ميل خود انتخابش مي‌کني .

خورخه لوییس بورخس

 

در ادامه

. 

.

.

.

 

به دنبـال خـدا  نگـرد



به دنبال خدا نگرد
خدا در بیابان های خالی از انسان نیست
خدا در جاده های تنهای بی انتها نیست
به دنبالش نگرد

خدا در نگاه منتظر کسی است که به دنبال خبری از توست
خدا در قلبی است که برای تو می تپد
خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد

خدا آنجاست
در جمع عزیزترینهایت
خدا در دستی است که به یاری می گیری
در قلبی است که شاد می کنی
در لبخندی است که به لب می نشانی
خدا در بتکده و مسجد نیست
گشتنت زمان را هدر می دهد
خدا در عطر خوش نان است
خدا در جشن و سروری است که به پا می کنی
خدا را در کوچه پس کوچه های درویشی و دور از انسان ها جست و جو مکن
خدا آنجا نیست

او جایی است که همه شادند
و جایی است که قلب شکسته ای نمانده
در نگاه پرافتخار مادری است به فرزندش
در نگاه عاشقانه زنی است به همسرش
باید از فرصت های کوتاه زندگی جاودانگی را جست

زندگی چالشی بزرگ است
مخاطره ای عظیم
فرصت یکه و یکتای زندگی را
نباید صرف چیزهای کم بها کرد
چیزهای اندک که مرگ آن ها را از ما می گیرد
زندگی را باید صرف اموری کرد که مرگ نمی تواند آن ها را از ما بگیرد
زندگی کاروان سرایی است که شب هنگام در آن اتراق می کنیم
و سپیده دمان از آن بیرون می رویم
فقط یک چیزهایی اهمیت دارند
چیزهایی که وقت کوچ ما، از خانه بدن، با ما همراه باشند
همچون معرفت بر الله و به خود آیی

دنیا چیزی نیست که آن را واگذاریم
و با بی پروایی از آن درگذریم
دنیا چیزی است که باید آن را برداریم و با خود همراه کنیم
سالکان حقیقی می دانند که همه آن زندگی باشکوه هدیه ای از طرف خداوند است
و بهره خود را از دنیا فراموش نمی کنند
کسانی که از دنیا روی برمی گردانند
نگاهی تیره و یأس آلود دارند
آن ها دشمن زندگی و شادمانی اند

خداوند زندگی را به ما نبخشیده است تا از آن روی برگردانیم
سرانجام خداوند از من و تو خواهد پرسید:


آیا "زندگی" را "زندگی کرده ای"؟
 

 

 
درباره وبلاگ

به وبلاگ خوش آمدید

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 727957
تعداد مطالب : 374
تعداد نظرات : 227
تعداد آنلاین : 1

Alternative content